Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


کتاب پاداش | کتابی درباره‌ی انگیزش از دن اریلی


کتاب انگیزش دن اریلی

کتاب انگیزش (که با عنوان پاداش هم ترجمه شده است) مجموعه‌ای از نکات و توضیحات دن اریلی درباره انگیزش است که توسط TED و با همکاری انتشارات سایمون – شوستر (Simon & Schuster) منتشر شده است.

عنوان اصلی کتاب Payoff است. بنابراین عبارت‌های دستاورد و نیز نتیجه‌ی نهایی هم می‌توانستند به جای انگیزش روی جلد کتاب قرار بگیرند.

اما به هر حال انگیزش هم عنوان غیردقیقی نیست؛ چرا که تقریباً تمام کتاب به بحث مدیریت انگیزه و نیز تحلیل انگیزاننده‌ها می‌پردازد.

گروه TED چند سالی است ایده‌ی جدیدی را آغاز کرده و به انتشار کتابهایی به عنوان مکمل سخنرانی‌ها می‌پردازد و این مجموعه کتاب با عنوان TED Books شناخته می‌شود.

[ لینک مرتبط: فهرست کتابهای سری TED Book در سایت تد ]

گروه TED در معرفی کتابهایش چنین می‌نویسد:

این کتاب‌ها، آن‌قدر کوتاه هستند که با یک بار نشستن، یک‌سره از ابتدا تا انتهای آن‌ها را بخوانید؛

و آن‌قدر بلند هستند که به عمق مطالب وارد شوند.

یک سخنرانی هجده دقیقه‌ای می‌تواند نطفه یا جرقه‌ی یک تصویر ذهنی را شکل دهد؛ اما بسیاری از سخنرانی‌ها نیاز به یادگیری عمیق‌تر را در شما برمی‌انگیزند.

TED Books برای تأمین این نیاز عرضه می‌شوند.

محور اصلی بحث در کتاب انگیزش

دن اریلی در سایت تد یک سخنرانی دارد که این عنوان را برایش انتخاب کرده است: چه چیزی باعث می‌شود که حس خوبی نسبت به کارمان داشته باشیم؟

کتاب انگیزش را – بر اساس تعریف TED که هر کتاب را مکمل یک سخنرانی می‌داند – می‌توان مکمل این سخنرانی دانست:

البته بد نیست بر این نکته هم تأکید کنیم که بخش قابل توجهی از این کتاب، گردآوری یا بیان مجدد صحبت‌هایی است که دن اریلی پیش از این در کتابهای نابخردی‌های پیش‌بینی پذیر و نیز جنبه مثبت بی‌منطق بودن مطرح کرده است.

محتوای کتاب انگیزش دن اریلی

فهرست مطالب کتاب انگیزش را می‌توانید در تصویر زیر ببینید:

خلاصه مطالب کتاب انگیزش دن اریلی

اگر بخواهیم دو کلمه‌ی کلیدی برای توصیف محتوای این کتاب انتخاب کنیم، باید بگوییم که هویت و معنا دو واژه‌ی کلیدی در این کتاب است.

دن اریلی در مجموعه حرف‌های خود درباره انگیزش و انگیزاننده‌ها بر این نکته تأکید دارد که اگر کاری که انجام می‌دهیم برایمان معنا داشته باشد، انگیزه‌ی انجام آن را هم پیدا خواهیم کرد.

به بیان دیگر، او بی‌معنایی را از جمله علت‌های اصلی بی انگیزگی می‌داند.

اگر بخواهیم با ادبیات ماتریس فوربس در انگیزش یا با همان تعبیر کلاسیک انگیزاننده های درونی و بیرونی صحبت کنیم، می‌توانیم بگوییم که کتاب انگیزش دن اریلی، بیش از هر چیز به بخش انگیزاننده های درونی پرداخته است.

چه کسانی این کتاب را دوست نخواهند داشت؟

اگر در زمینه‌ی انگیزش و مدیریت انگیزه، مطالعه‌ی کافی داشته باشید و نظریه های پایه در این زمینه را بشناسید، و نیز کتابهای کلیدی دن اریلی را خوانده باشید، احتمالاً این کتاب را کمی ساده خواهید یافت.

اما اگر مطالعه‌ی چندانی در این حوزه نداشته‌اید و به مباحثی مانند هدف گذاری، گیمیفیکیشن و مدیریت منابع انسانی علاقه دارید، این کتاب خصوصاً با توجه به حجم کم آن، فرصت خوبی برای آغاز مطالعه در زمینه‌ی انگیزش خواهد بود.

ترجمه کتاب Payoff

ناشرهای متعددی این کتاب دن اریلی را به فارسی ترجمه کرده‌اند. کتاب انگیزش عنوانی است که نشر نوین برای نسخه‌ی فارسی این اثر انتخاب کرده است. این ترجمه به همت مصطفی سپهریان خلق و به بازار عرضه شده است.

امیرحسین ابوطالبی هم با همکاری نشر ترجمان هم این کتاب را با عنوان پاداش به فارسی ترجمه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

دو مورد از درس‌های متمم که بر پایه‌ی محتوای این کتاب نوشته شده است: 

خرید و دانلود کتاب پاداش دن اریلی (فیدیبو)

خرید کتاب پاداش (نشر ترجمان)

فایل PDF کتاب پاداش (قابل دانلود – صفحات نخست به همراه فهرست)

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    الهام فخرایی ، مریم سالمی ، هیوا ، طاهره خباری ، احمد عباسی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری انگیزش-و-هیجان به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه انگیزش-و-هیجان
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۳ نظر برای کتاب پاداش | کتابی درباره‌ی انگیزش از دن اریلی

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : سارا حق بین

    سلام به دوستان

    من این کتاب را از سایت طاقچه دانلود کردم و خوندم شاید به این دلیل که دنبال چیزی قوی تر برای انگیزه های شخصی ام بودم.

    در پایان کتاب دن اریلی خلاصه ای بسیار تأثیر گذار را عنوان می کنه که من بارها خوندمش و لذت بردم به امید کشف انگیزه های زندگیم که به گفته کتاب در معنایی هست که ما در پشت هر هدفی برای خودمان تعریف کرده ایم و هر چقدر این معنا عمیق تر و غیرمادی تر مسلماً انگیزاننده بهتر و قویتر؛ اینجا در چند خط آنها را می نویسم امیدوارم شما هم لذت ببرید:

    " پرسش انگیزش، سوالی کلی، بزرگ و پیچیده است که تقریباً تمام جنبه های کوشش بشری را شامل می شود و کاوش در آن مانند گم شدن در جنگل آمازون بدون نقشه است.

    .....

    چنانچه دیدیم، داستان انگیزشی اصلا سرراست نیست و پیچیده و سحر آمیز است. در میان تمام نیروهای انگیزشی در جهان، این طور بدست آمد که پول انگیزاننده ساده و بزرگی که فکر می کنیم، نیست. در حقیقت بعضی اوقات حتی جلوگیرنده است.

    همچنین آموختیم که در بعضی مواقع تمام ما، وقتی کار دیگران را نادیده می گیریم، انتقاد می کنیم، اعتنا نمی کنیم یا حتی خراب می کنیم، به انگیزش افراد تجاوز (یا حتی قتل) می کنیم.

    ما آموختیم که با انواع نیروهای ناملموس و احساسی بسیار بیشتر برانگیخته می شویم:

    نیاز به تصدیق شدن رسمی و احساس مالکیت، احساس موفقیت و پیروزی، یافتن امنیت، یک تعهد بلندمدت و احساس هدف مشترک. ما می خواهیم احساس کنیم که کار و زندگی هایمان در راهی، حتی پس از مرگ اهمیت داشته باشد. بطور قابل بحث، قوی ترین انگیزاننده در جهان ارتباطمان با دیگران است.

    .....

    ویکتور فرانکل شاهکار انسان در جستجوی معنا را خلق کرد و سپس به معنای بزرگترین معمایی که بشر و باور بشری باید بیان کند دست یافت: "رستگاری بشر در عشق است."

    .....

    در نهایت این کتاب از شما، هر چه که باشید، هر کسی که به دنبال انگیزه پیدا کردن خود و دیگران است، می خواهد که عمیقاًً و بطور صریح درباره اثرات برخوردهایتان فکر کنید.

    .....

    در مجموع اگر یک کلمه ی با محبت بطور حیرت انگیزی بتواند افراد را به انجام بهتر کارها وادار کند، دیگر چه گنجینه های پنهانی از انرژی، فداکاری و تعهد را ممکن است بیابیم؟

    اگر در ارتباط، معنا، مالکیت و تفکر بلندمدت سرمایه گذاری کنیم، بازگشت سرمایه در انگیزش انسان بی اندازه است. "

     

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .