Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)

درس های مرتبط با کارآفرینی

نقشه راه کارآفرینی

اگر در ابتدای مسیر کارآفرینی هستید، یک نقطه‌ی مناسب برای یادگیری مباحث کارآفرینی در متمم،‌ مرور و مطالعه نقشه راه کارآفرینی است. با استفاده از این نقشه راه، می‌توانید مفاهیم مربوط به کارآفرینی را گام به گام، بیاموزید و پیش بروید.

بوم مدل کسب و کار

بوم مدل کسب و کار یا Business Model Canvas نخستین بار توسط استروالدر مطرح شد و به سرعت مورد استقبال کارآفرینان قرار گرفت. ما در درس بوم مدل کسب و کار، بخش‌های مختلف این کانواس و نحوه پر کردن آن را آموزش داده‌ایم.

کار تیمی

کار تیمی همیشه و همه‌جا مفید است. اما در ابتدای مسیر کارآفرینی که هنوز ساختارها و فرایندها شکل نگرفته و تقسیم نقش رسمی انجام نشده، ضعف در کار تیمی می‌تواند به سادگی یک کسب و کار را به بحران و شکست بکشاند. درس کار تیمی، توصیه های کاربردی متعددی در این زمینه دارد.

نکات آکادمیک کارآفرینی

ما بخش مهمی از درس‌های کارآفرینی را در قالب نکات و اصول کاربردی طراحی کرده‌ایم. اما مبانی نظری و نکات آکادمیک این حوزه هم به صورت مستقل برای مطالعه‌ی عمیق‌تر علاقه‌مندان ارائه شده است.

مدیریت بازاریابی

مدیریت بازاریابی مکمل بحث‌ ارزش آفرینی است. ما با شناخت بهتر مشتریان بالقوه، می‌توانیم محصولاتی را طراحی کنیم که آن‌ها حاضر باشند هزینه‌ی خرید محصولات‌مان را بپردازند. شناخت و توسعه بازار، موضوع اصلی درس بازاریابی است.

فایل صوتی دام‌های کارآفرینی

مجموعه فایل‌های صوتی دام‌های کارآفرینی به کسانی که در مراحل نخست خلق کسب و کار هستند کمک می‌کند تا موانع و مشکلات و دام‌های موجود در مسیر کارآفرینی را بهتر ببینند. دیوارها و موانعی شیشه‌ای که گاه، تنها پس از برخورد با آن‌ها، متوجه‌شان می‌شویم.

مدل کسب و کار

مدل کسب و کار از جمله بحث‌هایی است که به طور خاص مورد توجه کارآفرینان و کسب و کارهای نوپا قرار گرفته است. آشنایی با مدل کسب و کار برای طراحی بهتر یک فعالیت اقتصادی و افزایش سوددهی و پایداری آن، ضروری است.

ارزش آفرینی

کسب و کار باید بتواند برای مشتریان خود، “ارزش اقتصادی” ایجاد کند. به این معنا که کالا یا خدماتی عرضه کند که مشتری حاضر باشد برای به دست آوردن آن، هزینه پرداخت کند. درس ارزش آفرینی به این جنبه از کسب و کار می‌پردازد.

دوره MBA

اگر دنبال راه میان‌بُر نیستید و ترجیح می‌دهید به تدریج، همه‌ی جنبه‌های مدیریت کسب و کار را بیاموزید، پیشنهاد ما این است که در کنار پیگیری و مطالعه نقشه راه کارآفرینی، برای مطالعه‌ی سازمان‌یافته‌ی درس‌های دوره MBA هم وقت بگذارید.