Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)

شرایط ثبت‌نام و استفاده از متمم

متمم یک محیط آموزشی متن‌محور است. به جز فایل‌های صوتی رایگان رادیو متمم و محصولات صوتی که در فروشگاه متمم فروخته می‌شوند، تمام درس‌های متمم به صورت ترکیب متن و تصویر هستند. بنابراین متمم زمانی می‌تواند برای شما حداکثر اثربخشی را داشته باشد که درست مثل فضای درس و مدرسه و دانشگاه، حوصله‌ی خواندن و نوشتن داشته باشید.

با پرداخت حق اشتراک،‌ شما به حدود ۹۰٪ از درس‌های متمم دسترسی پیدا می‌کنید. اما برای ۱۰٪ باقیمانده، لازم است به سوالات مطرح‌شده در درس‌ها در قالب کامنت پاسخ داده یا پروژه‌هایی را انجام دهید. این شیوه،‌ درست مشابه منطق یادگیری ترتیبی است که در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در قالب پیش‌نیاز اجرا می‌شود. این ویژگی، بخشی از فرایند آموزشی در متمم است و در این زمینه هیچ‌گونه تبعیضی میان دوستان متممی در نظر گرفته نخواهد شد.

هزینه و تعرفه‌ی اعلام شده برای حق اشتراک، صرفاً برای یک نفر در نظر گرفته شده است. بنابراین از نظر اخلاقی، استفاده‌ی چند نفر از یک اکانت صحیح نیست. ضمن این‌که در صورت استفاده‌ی چند نفر از دستگاه‌های متعدد با الگوهای رفتاری متفاوت و آی‌پی‌های مختلف، ممکن است سیستم امنیتی متمم سردرگم‌شده و دسترسی کاربر را قطع کرده و آی‌پی‌ یا آی‌دی را مسدود کند. بدیهی است در این شرایط، تصمیم‌گیری در مورد رفع یا عدم رفع مسدودی و برقراری دسترسی مجدد در اختیار تیم متمم بوده و زمان‌بر خواهد بود.

اعضای متمم با پرداخت حق اشتراک، حق دسترسی به درس‌ها را در طول مدت فعال بودن اشتراک به دست می‌آورند. بدیهی است حق دسترسی به معنای حق مالکیت نیست. بنابراین متمم با هرگونه استفاده و نقل مطالب و درس‌های خود در فضاهای بیرون متمم،‌ به هر شکل و با هر عنوان مخالف است و در صورت مشاهده‌ی تخلف،‌ لغو کامل اکانت و پیگیری قانونی را از حقوق خود می‌داند.

متمم بخشی از هزینه‌ی خود را از طریق فروش محصولات صوتی در فروشگاه متمم تأمین می‌کند. خرید حق اشتراک به معنای دسترسی به هزاران درس ارائه شده در متمم است و دسترسی به محصولات صوتی فروشگاه متمم شامل آن‌ نمی‌شود. برای این محصولات باید هزینه‌ی جداگانه پرداخت شود.

متمم به حقوق مادی و معنوی نویسندگان و ناشران احترام می‌گذارد. بنابراین صرفاً با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی به معرفی و نقد کتاب‌های مرتبط با درس‌ها می‌پردازد (این کار بدون دریافت هرگونه هزینه از ناشران انجام می‌شود). پس به خاطر داشته باشید که هیچ‌نوع امکان فروش و دانلود کتاب در متمم وجود ندارد.

متمم جامعه‌ی بزرگی است که زنان و مردان در آن،‌ از اقوام و ملیت‌ها و نژادهای متفاوت، با دیدگاه‌های سیاسی، باورها و جهان‌بینی‌های گوناگون در کنار هم حضور دارند. افتخار ما این است که در این جمع، افراد فارغ‌ از گوناگونی‌ها، در کنار یکدیگر به رشد و یادگیری مشغول هستند. هر نوع کامنت یا تمرینی که موجب توهین به گروه‌های دیگر شده و یا تنش و حاشیه ایجاد کرده و مسیر یادگیری را مختل کند، تأیید و منتشر نخواهد شد. به طور خاص، متمم با توجه به مأموریت خود (توسعه فردی و مدیریتی) ترجیح می‌دهد گفتگوها به مباحث سیاسی آلوده نشوند.

متمم برای گفتگو و تعامل با دوستان متممی، صرفاً‌ از بخش ثبت پیام در بخش پشتیبانی را در نظر گرفته است که از طریق گزینه‌ی پشتیبانی متمم در منو به آن دسترسی دارید. بنابراین، امکان تماس تلفنی، واتس‌اپی و تلگرامی در نظر گرفته نشده و اساساً‌ با توجه به چارچوب و پروتکل‌های آموزشی متمم،‌ چنین شیوه‌هایی از اثربخشی مطلوب برخوردار نیستند. ضمناً پشتیبانی، مسئولیت آموزش و تفهیم مطالب را بر عهده ندارد و صرفاً‌ امور فرایندی (مانند مشکلات ثبت‌نام،‌ پرداخت، ورود به متمم، وضعیت پروژه‌ها و موارد مشابه) را پیگیری می‌کند. از آن‌جا که پشتیبانی متمم،‌ پاسخ پیام‌هایتان را به آدرس ایمیل شما ارسال می‌کند، حتماً مطمئن شوید که ایمیل فعال خود را با دیکته‌ی درست در پروفایل‌تان ثبت کرده‌اید. بدیهی است در بخش کامنت زیر درس‌ها، صرفاً‌ باید تمرین‌ها را انجام دهید و اگر حرفی خطاب به پشتیبانی دارید،‌ آن را صرفاً در بخش تماس با ما مطرح کنید.

متمم تمام توان خود را به کار می‌گیرد تا به علم و روش علمی وفادار باشد و به منابع معتبر و مطالعات و تحقیقات علمی تکیه کند. انتظار ما این است که شما هم به سهم خود، به سخن گفتن دقیق و علمی متعهد باشید تا در کنار هم بتوانیم مسیر رشد و یادگیری را بهتر طی کنیم. رعایت ادب، توجه به اصول نگارشی، فاصله‌ گرفتن از تعصبات بی‌پایه، اشاره به منابع و مراجع (نقل مطالب و حرف‌های دیگران بدون ارجاع به آن‌ها = سرقت) و اجتناب از اظهارنظرهای سریع و ناپخته، از جمله اصولی است که دوستان متممی هنگام طرح دیدگاه‌های خود لحاظ می‌کنند. تیم پشتیبانی متمم هر زمان تشخیص دهد که حتی یکی از این اصول محقق نشده‌اند، خود را مجاز می‌داند دیدگاه‌های ثبت‌شده را حذف کند.

در این راستا پیشنهاد می‌کنیم هر از چند گاهی برای مطالعه قوانین کامنت گذاری و پیشنهادهای نگارشی وقت بگذارید و آن‌ها را مرور کنید.

همه‌ی دوستان متممی هنگام گفتگو با یکدیگر در کامنت‌ها و نیز هنگام تعامل با بخش پشتیبانی، ادب و متانت را در حد کمال رعایت می‌کنند و این ویژگی به فرهنگ جاری جمع متممی‌ها تبدیل شده است. به همین علت، در صورتی که فرد یا افرادی سطح مطلوب ادب و متانت را در تعامل با سایر عزیزان متممی یا همکاران پشتیبانی رعایت نکنند، متمم پس از نخستین تذکر و در صورت تکرار، این حق را برای خود محفوظ می‌داند که به تشخیص خود و بدون ورود به هرگونه بحث و توضیح بیشتر، اکانت آن فرد را غیرفعال کرده و هزینه‌ی پرداخت‌شده برای مدت باقی‌مانده‌ی اشتراک را به وی بازگرداند.

در صورتی که فردی نام کاربری نامتعارف یا نامناسب برای خود انتخاب کند، متمم این حق را برای خود محفوظ می‌داند که به تشخیص خود، نام کاربری وی را تغییر داده یا اکانت وی را تا هر زمان که صلاح بداند، تعلیق کند. معیار تشخیص نامتعارف بودن، نظر تیم متمم است و شاخص دیگری مورد استناد نخواهد بود.

هر نوع استفاده از بات‌ها، کراولرها و سایر ابزارهای نرم‌افزاری و به طور کلی هر نوع رفتار خارج از عرفِ یک دانشجو که سیستم امنیتی متمم آن را غیرمفید یا مخرب تشخیص دهد، موجب لغو اشتراک کاربر خواهد شد و مسئولیت هرگونه تبعات بعدی این نوع رفتارها (از جمله پیگیری حقوقی متمم برای جبران خسارت) بر عهده‌ی کاربر خواهد بود.

بسیاری از سوال‌ها و ابهام‌هایی که در طول این سال‌ها برای دوستان متممی مطرح بوده،‌ در قالب سوالات متداول ثبت شده و پاسخ آن‌ها در دسترس شماست. پیشنهاد می‌کنیم هر زمان که فرصت کافی داشتید، این سوال‌ها و پاسخ‌هایشان را مرور کنید.

در پایان تأکید می‌کنیم باور متمم و متممی‌ها بر این است که مسیر رشد و یادگیری،‌ مسیری ساده و هموار نیست. طی کردن شتابزده‌ی این مسیر ناممکن است و می‌توان گفت کُند بودن و زمان‌بر بودن، ویژگی اجتناب‌ناپذیر یادگیری است.

یادگیری عمیق،‌ میان‌بُر ندارد و میوه‌ و ثمراتش غالباً پس از صبر و تحمل و تأمل حاصل می‌شود.

امیدواریم در این مسیر سخت، پرزحمت،‌ طولانی و البته شیرین، با ما همراه بمانید.