Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)

کتاب درباره مسیر شغلی و استعدادیابی

کتاب دفاعیه یک ریاضیدان

دفاعیه یک ریاضیدانآیا یک خاطره‌نگاری شخصی و کتابی به سبک جستار به بحث مسیر شغلی ربط پیدا می‌‌کند؟ در نگاه اول نه. اما کتاب دفاعیه یک ریاضیدان – که در فارسی با نام‌های دفاعیات یک ریاضیان و عذرخواهی یک ریاضیدان نیز شناخته می‌شود – در دل خود به موضوع مهمی اشاره می‌کند که اتفاقاً از پایه‌های انتخاب شغل و مسیر شغلی است.

آیا واقعاً فقط مشاغلی مفیدند که اثر سریع و مشهود دارند؟ آیا یک جراح قلب که همین الان از اتاق عمل بیرون آمده و جان کودکی را نجات داده، فرشته‌ای سفیدپوش است و ریاضیدانی که روشی برای حل سریع‌تر یک معادلهٔ جبر خطی پیدا کرده، شیطانی خاکستری‌پوش محسوب می‌شود؟ آیا هیچ منطقی وجود ندارد که بشود گفت هر دو نفر به یک اندازه مفیدند و یا حتی ریاضیدان «ممکن است» فرشتهٔ ارزشمندتری باشد؟ (مثال از متمم است و نه از هاردی).

خواندن کتاب جی. اچ. هاردی شما را با چنین سوال‌هایی درگیر می‌کند.

پاراگراف‌هایی از دفاعیه یک ریاضیدان

کتاب شغل مناسب شما

نقد کتاب شغل مناسب شماپاول تایگر در کتاب شغل مناسب شما می‌کوشد با تکیه بر مدل MBTI به این پرسش خواننده پاسخ دهد که «چه شغلی مناسب من است؟»

تقریباً همهٔ نقدهای جدی که به MBTI وجود دارد به کتاب تایگر هم وارد است. با این حال، اگر مدل MBTI را بپسندید (یا علاقه داشته باشید درباره‌اش بیشتر بدانید) کتاب شغل مناسب شما می‌تواند برایتان مفید باشد.
در عین حال حتماً به این نکته توجه دارید که هر فرد، مستقل از تیپ شخصیتی خود، با صرف زمان و تلاش و کوشش می‌تواند در بسیاری از موقعیت‌های شغلی موفق باشد.

ادعای کتابهایی مانند شغل مناسب شما این است که می‌توانند کمک کنند هر فرد شغلی را بیابد که با کمترین فشار و استهلاک در آن پیشرفت کند.

ما در متمم این کتاب را معرفی و نقد کرده‌ایم:

معرفی و نقد کتاب شغل مناسب شما

درس مرتبط در متمم: استعدادیابی  |  مسیر شغلی

معرفی کتاب پنج نقطه قوت برتر خود را بشناسید

کتاب 5 نقطه قوت برتر خود را بشناسید (استعدادیاب کلیفتون)نمی‌توان گفت کتاب پنج نقطه‌ی قوت می‌توانند علاقه‌مندان به استعدادیابی را ارضا و حتی راضی کند.
اما واقعیت این است که به هر حال در مقایسه با سایر کتابهایی که در حوزه شناسایی و پرورش استعدادها منتشر شده‌اند، حرفهای خوبی برای گفتن دارد. به همین علت ما هم در متمم بخشی را به معرفی کتاب کلیفتون (نوشته تام راث) اختصاص داده‌ایم. اگر دنبال یک کتاب با موضوع خودشناسی باشید، احتمالاً‌ محتوای این کتاب را – با تأکید بر این که ترجمهٔ جذابی ندارد – می‌پسندید.

معرفی کتاب پنج نقطه قوت برتر خود را بشناسید

درس مرتبط در متمم: استعدادیابی

 

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    مریم آقازاده امیری ، حمید طهماسبی ، Ali sepehr ، Armin.l ، فرناز دادستان

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۰ نظر برای کتاب درباره مسیر شغلی و استعدادیابی

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .