Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


هفت توضیح ضروری برای دوستان متممی جدید


نکاتی برای متممی های جدید

توضیحاتی که در ادامه می‌بینید، در بخش‌های مختلف متمم مطرح شده و مورد اشاره قرار گرفته است.

اما بر اساس تحلیل چند هزار پیامی که از طرف دوستان جدیدمان در متمم دریافت کرده‌ایم، به نتیجه رسیدیم که گردآوری آن‌ها در یک صفحه می‌تواند مسیر مطالعه‌ی درس‌های متمم را هموارتر و مشارکت و یادگیری در جمع متممی‌ها را اثربخش‌تر کند.

  نیازسنجی را فراموش نکنید

در زیر مطلبی که با عنوان نیازسنجی آموزشی در نظر گرفته شده، دوستان شما اعلام می‌کنند که کدام درس‌ها و مهارت‌ها برایشان از اهمیت بالاتری برخوردار است.

تا کنون ۱۰۰۷ نفر از دوستان شما، در آن‌ها اولویت‌ها و نیازهای اصلی‌شان را اعلام کرده‌اند. ما تقویم آموزشی بلندمدت متمم را بر اساس این نیازسنجی‌ها تنظیم کرده و روی تولید محتوای مرتبط با آن‌ها، سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

بنابراین پیشنهاد می‌کنیم شما هم در آن‌جا اولویت‌های خود را مطرح کنید.

  علاقه‌مندی خود را به تک تک درس‌ها مشخص کنید

در زیر هر درس، گزینه‌ای در نظر گرفته‌ شده است که به کمک آن، می‌توانید اعلام کنید آن موضوع در حوزه‌ی علاقه‌ی شما قرار دارد.

تقویم محتوای متمم در کوتاه‌مدت و میان‌مدت، بر اساس تعداد دوستان علاقه‌مند به هر مطلب تنظیم می‌شود.

بنابراین مهم است که مطالب مورد علاقه‌ی خودتان را حتماً علامت‌گذاری کنید و در این زمینه حساسیت داشته باشید. چون در غیر این صورت، دیگران با اظهارنظر خود، عملاً از حق شما در رأی دادن به درس‌های مختلف استفاده می‌کنند و ممکن است تقویم محتوا، و موضوعات درس‌ها از سلیقه‌ی شما دور شود.

مزیت دیگر این کار هم آن است که وقتی به صفحه‌ی درس‌های مورد علاقه‌ی من در منوی متمم مراجعه کنید، می‌توانید تمام درس‌هایی را که مورد علاقه‌ی شما بوده، در یک‌جا کنار هم ببینید.

  دیدگاه‌ها را به شکل تخصصی دنبال کنید

یکی از روش‌های رایج میان متممی‌ها برای بررسی دیدگاه‌ها، این است که از ستون کناری صفحه برخی از دیدگاه‌ها را انتخاب و مطالعه می‌کنند.

دیدگاه‌های برتر هم (که پایین ستون کناری نمایش داده می‌شود) معمولاً بازدید فراوانی دارد.

اما پیشنهاد ما این است که در کنار این پراکنده‌خوانی‌ها، حتماً به صفحه‌ی تنظیمات سر بزنید و دیدگاه‌های درس‌هایی را که مورد توجه‌تان است، مشخص کنید.

بعد از آن، همواره با سر زدن به صفحه‌ی آخرین دیدگاه‌ها، می‌توانید دیدگاه‌های دوستان‌تان را به تفکیک موضوعی و بر اساس علاقه‌ی خودتان بخوانید و پیگیری کنید.

  نکاتی برای یادگیری بهتر درس‌های متمم

در روشهای نادرست متمم خوانی به برخی از کارهایی که می‌تواند اثربخشی یادگیری شما را کاهش دهد اشاره شده است.

هم‌چنین در دو مطلب زیر، روش‌های مختلفی را مطرح کرده‌ایم که به کمک آن‌ها، مطمئن می‌شوید هر درس را به بهترین شکل ممکن یاد گرفته‌اید:

درباره‌ی لینک‌ها و پیش‌نیازها هم چند توضیح زیر می‌تواند به شما کمک کند:

  • بهتر است پیش‌نیازهای مطرح شده در ابتدای هر درس را پیش از مطالعه‌ی آن درس بخوانید.
  • اگر عبارتی داخل پاراگراف‌ها به درس یا مطلبی لینک شده، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان درس، روی آن کلیک نکنید تا حواستان پرت نشود و بعداً آن را بخوانید. اما اگر مطلبی مهم باشد و مناسب بدانیم که در همان لحظه بخوانید، آن را به صورت جداگانه در یک خط مستقل، با عبارت درس مرتبط یا مطالعه‌ی بیشتر نمایش می‌دهیم.
  • برخی لینک‌ها هم صرفاً با علامت (+) مشخص شده‌اند. این لینک‌ها منابع و مراجع مورد استفاده هستند و کلیک کردن روی آن‌ها در میانه‌ی مطالعه، می‌تواند حواس‌تان را پرت کند.

  نکاتی درباره‌ی کامنت‌گذاری

پیشنهاد می‌کنیم حتماً قبل از شروع به کامنت‌گذاری در متمم دو مطلب زیر را بخوانید:

ضمناً اگر نکات غیرمرتبط با تمرین درس (مثلاً ایرادی در نگارش و محتوای درس یا مواردی مانند این‌ها) دارید، حتماً از طریق صفحه‌ی تماس با ما به همکاران پشتیبانی اطلاع دهید.

هم‌چنین دوستان قدیمی‌تر متممی، تجربه‌های خود را در زمینه‌ی کامنت‌گذاری و حل تمرین مطرح کرده‌اند که بسیار ارزشمند است و مطالعه‌ی آن‌ها می‌تواند مسیر شما را در رسیدن به استاندارد رایج میان متممی‌ها، کوتاه‌تر کند.

ضمناً نکاتی هم در زمینه‌ی پاسخ دادن به کامنت‌های دوستان (Reply) مطرح کرده‌ایم که اگر قصد دارید در پاسخ به دوستان‌تان مطلبی بنویسید، حتماً ابتدا آن را بخوانید.

مهم‌ترین نکته در کامنت‌گذاری این است که مطلب دیگران را بدون ذکر منبع نقل نکنید. این کار در متمم، مصداق «سرقت محتوا» است و برخورد بسیار شدیدی با آن می‌شود.

  پیشنهادهایی درباره‌ی نگارش دیدگاه

مجموعه‌ای از پیشنهادها برای نگارش بهتر دیدگاه‌ها نیز در متمم تنظیم و منتشر شده و به تدریج تکمیل می‌شود.

پیشنهادمان این است که حتماً برای مطالعه‌ی آن‌ها هم وقت بگذارید. چون تجربه نشان داده که برخی دوستان، با وجودی که حرف‌ها و ایده‌های ارزشمندی مطرح می‌کنند، به علت بی‌توجهی به آن توصیه‌ها، از دوستان خود امتیاز نمی‌گیرند.

  نکاتی درباره‌ی پروژه‌ها

بعد از مدتی درس خواندن و تمرین حل کردن و پاسخ دادن به صحبت‌های دیگران، دیر یا زود در بعضی درس‌ها به پروژه‌های درسی خواهید رسید.

بسیاری از سوال‌های رایج مربوط به پروژه و حواشی آن، در قالب یک متن جداگانه، تنظیم و منتشر شده‌ است (اینجا).

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    مهدی معصومی راد ، سلام آریانا ، رضا جلالت ، مالک ، ندا سادات حسینی