Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)

درس های مربوط به خودشناسی

افزایش عزت نفس

عزت نفس تأثیر بسیار زیادی بر رضایت، شادمانی و موفقیت ما دارد. با این حال، متاسفانه هنوز بسیاری از ما، حتی تفاوت آن با اعتماد به نفس را نمی‌دانیم. به همین علت، توصیه‌ها و راهکارهای ارزشمند مربوط به این حوزه، در میان این بی‌دقتی‌ها و ابهام‌ها فراموش شده است.

استعدادیابی

امروز این واقعیت که همه‌ی ما در همه‌ی زمینه‌ها استعداد نداریم، کاملاً واضح و پذیرفته‌شده است. اما سوال دیگری وجود دارد که پاسخ آن هنوز برای بسیاری از ما مبهم است: «من در چه زمینه‌هایی استعداد دارم؟». مجموعه درس‌های استعدادیابی و شناسایی استعدادها می‌کوشند به ما در یافتن پاسخ این سوال کمک کنند.

کارگاه زندگی شاد

بسیاری از ما، شادی و شادمانی در حد یک حالِ روحیِ خارج از اختیار در نظر گرفته‌ و شاد نبودن را هم به عنوان بخش اجتناب‌ناپذیر زندگی پذیرفته‌ایم. درس‌های زندگی شاد به ما کمک می‌کنند به رفتارها و تصمیم‌هایی که می‌گیریم و تأثیر آن‌ها بر شادمانی‌مان بیشتر توجه کنیم.

شخصیت شناسی

خودشناسی را می‌توان زیرمجموعه‌ای از بحث شخصیت‌شناسی دانست. طبیعی است که برای ارتباط بهتر با اطرافیان، پس از شناخت خود لازم است آن‌ها را نیز بشناسیم. نظریه های شخصیت شناسی، دانشمندان کلاسیک و بزرگ این حوزه و ابزارهای شخصیت شناسی در محیط کار، از جمله مباحث مطرح شده در متمم هستند.

مسیر شغلی

درس‌های مسیر شغلی را می‌توان مکمل مباحث خودشناسی و استعدادیابی دانست. بسیاری از ما مسیر شغلی‌مان را به شانس واگذار می‌کنیم یا صرفاً برای تحصیل و جمع‌آوری مدارک یا توسعه فردی تلاش می‌کنیم. اما شناخت، برنامه‌ریزی و مدیریت مسیر شغلی یک مهارت مستقل است که باید برای یادگیری‌اش وقت بگذاریم:

تحلیل رفتار متقابل

خودشناسی همیشه به معنای فرورفتن در خود نیست. بخشی از خودشناسی، توجه به الگوی رفتار ما با دیگران است. مجموعه درس‌های تحلیل رفتار متقابل (TA) می‌توانند در این زمینه بسیار مفید باشند. در این درس‌ها خواهیم دید که بحث TA بسیار فراتر از سه‌گانه‌ی کودک، بالغ و والد است.

مدیریت انگیزه

بحث مدیریت انگیزه، به شعارهای انگیزشی در کتاب‌ها و کلاس‌ها و سمینارها خلاصه نمی‌شود. با شناخت بهتر خودمان و انگیزاننده‌هایمان می‌توانیم روند رفتارها، عادتها و زندگی خود را بهتر از همیشه در کنترل بگیریم. وقتی خودمان و انگیزه‌هایمان را نمی‌شناسیم، برای یک فعالیت معمولی، بسیار فراتر از آن‌چه باید انرژی صرف خواهیم کرد.

خودشناسی و صفات فردی

درونگرایی، کمال گرایی، افسردگی، خودشیفتگی، اضطراب اجتماعی، خجالتی بودن و اهمال کاری، تنها نمونه‌هایی از واژه‌ها و صفاتی هستند که بسیاری از ما، بدون آشنایی دقیق با معنایشان، آن‌ها را در گفتگوهای خود به کار می‌بریم. مجموعه درس‌های صفات فردی کمک می‌کنند تا با معنای دقیق این اصطلاحات و واژه‌ها آشناتر شویم.