Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


ویژگیهای یک پلتفرم موفق


موفقیت استراتژی پلتفرم

در نوشته‌‌های قبلی سری استراتژی، به ارائه‌ی توضیحات اولیه در مورد پلتفرم ها و استراتژی استفاده از پلتفرم پرداختیم. دیدیم که مفهوم پلتفرم از صنعت خودرو شروع شده و امروز تا صنعت آی تی و خدمات ادامه پیدا کرده است. معمولاً سه عامل اصلی برای موفقیت استراتژی پلتفرم مطرح میشود.

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

تمرین اول –  در یکی از شهرهای بسیار کوچک شمال شرق ایران، مردم در اکثر خانه‌ها سفال‌گری می‌کنند. کسانی که از این شهر عبور می‌کنند به خانه‌ها و بعضی مغازه‌های کوچک سر می‌زنند و سفال‌های زیبا و هنری مردم را خریداری می‌کنند. کارهای هنری مردم بسیار زیبا اما درآمد آنها بسیار کم است. آیا می‌توانید با توجه به فاکتورهای Connectivity و Gravity و Co-Creation پیشنهادی برای رونق کسب و کار مردم این شهر ارائه دهید؟

تمرین دوم- می‌خواهیم در بخشی از شهرمان، فضایی شبیه یک پارکینگ بزرگ را آماده کنیم تا خریداران و فروشندگان خودروهای دست دوم، در آنها خودروهای یکدیگر را ببینند و معامله انجام دهند. این کار هم اکنون هم در بسیاری از نقاط کشور انجام می‌شود. فاصله‌ی بین «پارکینگ» و «پلتفرم» چقدر است؟ اگر شما مالک آن پارکینگ باشید چه کارهایی را برای تبدیل آن به پلتفرم انجام می‌دهید؟

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    دلناز سیدزاده ، ابوالفضل ، حمید م ، علی اکبریه ، علی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری استراتژی کسب و کار به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه استراتژی کسب و کار
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۴۵ نظر برای ویژگیهای یک پلتفرم موفق

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : مهرداد میر

    اگر در تمرین اول هدف افزایش فروش افراد محلی با استفاده از یک پلتفرم می باشد باید این چنین بیان کرد.

     

    بهتر است مثلا هر 5 نفر از این افراد با یکدیگر متحد شوند و یک فروشگاه بزرگتر را ایجاد کنند و با این کار تنوع محصولات را بالاتر ببرند، اما به دلیل پلتفرم بودن باید برای ساخت محصولات یک سری الگوهایی را برنامه ریزی کنند تا از لحاظ کیفیت محصولات یکدست باشند.

     

    همچنین با ساخت نوعی امضاء می توانند پلتفرم خودشان را تبدیل به نوعی برند کنند که ارزش بیشتری را به استفاده کننده و خریدار منتقل نمایند، همچنین در این فضاها می توانند در همین ظروف نوشیدنی های محلی را به گردشگران بفروشند تا حس بهتری برای خرید به گردشگران منتقل شود. البته بیش از این هم می توان نوشت اما فکر کنم تا این لحظه کافی باشد.

     

    اما برای تمرین دوم و ایجاد یک پلتفرم، ثبت کامل مشخصات هم ماشین به همراه چند تصویر از نماهای مختلف، همچنین شرایطی برای بررسی کیفی خودرو و همچنین مدارک مربوطه می تواند از چند جنبه مفید و یک پلتفرم به حساب بیاید.

     

    اول اینکه هر خریداری که وارد پارکینگ شما خواهد شد با یک بانک کامل و جامع روبرو می شود، دوم اینکه هر فروشنده یک بار تمامی اطلاعات را ارائه می دهد و دیگر درگیری خاصی نخواهد بود و همه طبق یک قانون عمل می کنند.

     

    همچنین پارکینگ شما به عنوان یک برند معتبر که همه زحمت های فروشنده و خریدار را می کاهد شناخته خواهید شد. حتی برای سهولت بیشتر می توان از تکنولوژی استفاده نمود، مانند اپلیکیشن های موبایل که با یک نوتفیکیشن می تواند به هر مشتری اعلام کند که با شرایط شما یک ماشین همین حالا به سیستم اضافه شد.

     

    یا اینکه به فروشنده اعلام کند که همین حالا یک نفر ماشین شما را پسندیده است و ....

     

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .