Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


تاریخچه برند لویی ویتون و استراتژی قیمت گذاری محصولات لوکس


داستان برند لویی ویتون و محصولات لوکس آن

کمتر کسی را می‌توانید بیابید که نام برند لویی ویتون (Louis Vuitton) را نشنیده باشد. برند لویی ویتون (که خیلی‌ها آن را به اختصار، ال وی LV می‌نامند) از جمله برندهای لوکس جهان محسوب می‌شود و نزدیک به یک و نیم قرن قدمت دارد.

محصولات لویی ویتون شامل کالاهای چرمی، کفش، کیف دستی، جواهرات و طیف بسیار گسترده‌ای از محصولات لوکس است که روی اکثر آنها می توانید لوگوی LV را ببینید.

لویی ویتون در ده سالگی مادرش را از دست داد و در فاصله‌ی زمانی نسبتاً کمی پدرش هم (که یک نجار بود) فوت کرد.

شاید لویی ویتون، وقتی در چهارده سالگی، با پای پیاده، ۴۰۰ کیلومتر راه طی کرد تا به پاریس برسد و کاری برای خود بیابد، هرگز فکر نمی‌کرد که بتواند در آینده‌ای نه چندان دور، یکی از بزرگترین امپراطوری‌های لوکس جهان را بنا کند.

لویی ویتون در پاریس به شاگردی یک مغازه پرداخت و ساختن چمدان را یاد گرفت. درآمد شاگردی آنقدر زیاد نبود و او کار دومی را هم در کنار آن بر عهده گرفت: بستن چمدانهای مسافرتی.

آن زمان، چمدان یک کالای نسبتاً لوکس حساب می‌شد و می‌توانید تصور کنید که چه کسانی برای بستن چمدان خود کارگر می‌گرفتند: طبقه‌ اشراف و ثروتمندان فرانسه.

آشنایی با سبک زندگی ثروتمندان و انبوه وسایل لوکس و غیرضروری آنها و قیمت بالایی که حاضر بودند برای محصولات مختلف پرداخت کنند، به تدریج ایده تولید محصولات لوکس را در ذهن او پرورش داد.

شهرت و کیفیت محصولات لویی ویتون در حدی بود که به دربار ناپلئون سوم راه پیدا کند و به عنوان چمدان ساز همسر وی، منصوب شود.

چمدان ها و محصولات اولیه لویی ویتون با همان ال وی معروف امضا میشدند

اما طبیعتاً ما در متمم، بیش از آنکه به مطالعه زندگینامه کودک کارگر فقیری بپردازیم که یکی از برندهای موفق لوکس جهان را بنیان گذاری کرد، می‌خواهیم ببینیم از برند لویی ویتون، چه ایده‌هایی برای یادگیری و به کارگیری بهتر استراتژی می‌توان به دست آورد.

برای درک بهتر استراتژی های لویی ویتون، لازم است هنوز کمی بیشتر در مورد سابقه این برند بدانیم:

جرج ویتون و نقش آن در توسعه برند لویی ویتون

ادامه‌ این درس، برای دوستانی قابل نمایش است که کاربر ویژه متمم بوده و حداقل در یکی از درس‌های تمرین دار استراتژی، مشارکت کرده و تجربیات خود را در اختیار سایر دوستان متممی خود قرار داده باشند.

فهرست درس‌های تمرین دار استراتژی به شرح زیر است:

منبع برای مطالعه بیشتر: کتاب تب تخفیف (Bargain Fever – How to buy in a discounted world)

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    شادی ، امیر عباس کاشانی ، زهرا کریمیان ، خاتون ، ابراهیم فرخ

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری داستان کسب و کار به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه داستان کسب و کار
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۳ نظر برای تاریخچه برند لویی ویتون و استراتژی قیمت گذاری محصولات لوکس

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : پیمان اکبرنیا

    سلام به همه دوستان گرامی متممی

    برای تکمیل اطلاعاتم در مورد این برند جست و جویی انجام دادم و به یک خبر جالب برخوردم. خبر در میانه سال 2015 در سایت واشنگتن پست منتشر شده و عنوانش اینه که لویی ویتون، گوچی و پرادا با مشکل مواجه شده‌اند.

    داستان چیه؟ داستان اینه که به نظر می‌رسه ثروتمندان جدیدا کمتر مایل‌اند از کیف و محصولات برندهایی استفاده کنند که لوگوشون در همه جای محصول دیده میشه. یکی از دلایلش اینه که اون‌ها دوست دارند از از محصولاتی استفاده کنند که خاص‌تر و نشون دهنده‌ی سلیقه‌ی فردی اون‌ها باشه (نه اینکه شبیه بقیه باشند) و دلیل دیگه اینکه با اوج گرفتن بحث نابرابری اقتصادی در جامعه آمریکا، به نظر می‌رسه ثروتمندان دوست دارند کمتر از محصولاتی استفاده کنند که ثروتشون رو به رخ سایرین می‌کشه. به رخ دوستان و آشنایانی که ممکنه شغلشون رو از دست داده باشند یا درآمد کمی داشته باشند (زیرا پس از پایان رکود در آمریکا، ثروت افرادی که درآمد بالا داشتند افزایش زیادی داشته ولی در مورد افرادی با درآمد متوسط و کم چنین نبوده). در محصولات این برندها معمولا لوگو به صورت واضحی همه جا نشون داده شده و این به وضوح نشون میده و داد می‌زنه که صاحب این کیف چند هزار دلار براش پول خرج کرده!

    این روند تغییر در ذهن در مصرف کننده‌های کالاهای لوکس، برندهایی مثل لویی ویتون، گوچی و پرادا رو با مشکل مواجه کرده.

    نکته دیگه‌ای که در خبر بهش اشاره شده بود، اثر گسترش استفاده از شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام و پینترست و ... بود. به نظر می‌رسه با سیل به اشتراک گذاری تصویر محصولات لوکس جدید و بارها دیده شدنشون، اون‌ها دیگه از حالت خاص و متمایز بودن خارج شده‌ و به سرعت برای مصرف‌کنندگان‌شون تکراری میشن.

    و حالا چنین برندهایی باید با این واقعیت‌های جدید بازار کنار بیان و استراتژی‌های خودشون رو تغییر بدن تا بتونن رشد کنند. در خبر توضیحاتی هم در این مورد داده که من برای جلوگیری از طولانی شدن کامنتم و گرفتن وقت دوستان بهش اشاره نمی‌کنم.

    ممنون از توجه شما و این هم عنوان خبر برای دوستانی که علاقه دارند مطالعه کنند:

    Why Louis Vuitton, Gucci and Prada are in trouble

    By Sarah Halzack
    June 15, 2015
    washingtonpost

    پی نوشت: به لطف کپی‌های مشابه اصل، محصولات این برندها با قیمت یک صدم تا یک هزارم قیمت نمونه‌ی واقعی در اکثر مغازه‌ها و بوتیک‌های کشور ما پیدا میشه و از این بابت نگرانی وجود نداره!
     

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .