Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


تاریخچه نوتلا و مالیات نوتلا (داستان کسب و کار)


داستان کسب و کار - مالیات نوتلا - روغن پالم - متمم محل توسعه مهارتهای من

محصولات Pietro Ferrero را امروز فقط ایتالیایی‌ها نمی‌شناسند.

حتی اگر در فروشگاه‌های متوسط شکلات و یا محصولات لبنی سری بزنید، می‌توانید جدای از محصولاتی که با برند Ferrero فروخته می‌شوند، محصولات نوتلا (Nutella) را ببینید.

تاریخچه نوتلا به دلیل چالش ها و رشد شگفت انگیز آن امروز از جذاب ترین بخش های تاریخچه صنعت غذایی جهان است.

شکلات‌های فندقی خوش‌طعم و نرمی که در بسیاری از سفره‌های صبحانه دنیا، روی نان مالیده می‌شوند و چنان بازار بزرگی را از آن خود کرده‌اند که ۲۵٪ کل فندق‌های جهان،‌ توسط این برند مصرف می‌شود! (+)

تاریخچه نوتلا با نام نوتلا آغاز نمی‌شود.

نام اولیه‌ی این محصول شکلاتی آقای فررو، پاستا گیاندوجا بود.

تاریخچه نوتلا و داستان کسب و کار شکلات نوتلا

شکلات جامدی که لای نان گذاشته می‌شد و معمولاً مادران با آن ساندویچ صبحانه‌ی مدرسه بچه‌ها را درست می‌کردند.

اما محصول به دلیل خوشمزه بودن در بازار موفق نبود.

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

بحث تاریخچه نوتلا برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این مطلب، به سایر بحث‌هایی هم که تحت عنوان داستان کسب و کار مطرح می‌شوند دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌ها و مطالب مطرح شده، ما فکر می‌کنیم شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

  دوره MBA متمم

  اصول و فنون مذاکره

  آموزش فروش

  تفکر سیستمی

  سواد دیجیتال

اعداد و ارقام جالب و شگفت‌انگیز در مورد تاریخچه نوتلا و وضع فعلی آن کم نیستند. از جمله اینکه اگر شیشه‌های نوتلای تولیدی یک سال را کنار هم بگذاریم بیش از یک بار محیط کره زمین را دور می‌زند!

نوتلا چیست؟ تاریخچه نوتلا

تاریخچه شکلات نوتلا، مستقل از حاشیه‌های آن،‌ نوعی از نوآوری را نمایش می‌دهد که می‌توان آن را «نوآوری مبتنی بر نیاز» دانست. امروزه نوآوری نه به عنوان پاسخی به یک نیاز در کسب و کار و زندگی، بلکه به عنوان یک «ارزش مستقل از شرایط محیطی» آموزش و تبلیغ می‌شود.

امروزه کم نیستند کسانی که از نوآوری حرف می‌زنند و درس نوآوری می‌خوانند و تبلیغ نوآوری می‌کنند که هنوز گام‌های اولیه ایجاد ارزش و تولید محصول و خدمات را طی نکرده‌اند.

به همین دلیل نوآوری برای آنها به یک مد مدیریتی زیبا تبدیل شده و نه یک نیاز مدیریتی.

از قدیم گفته‌اند: Necessity is the mother of invetion (نیاز مادر اختراع است).

با کمی تغییر می‌توان گفت: Necessity is the mother of innovation نوآوری اگر با تکیه بر نیاز نباشد،‌ خود به یک کلیشه‌ی جدید تبدیل خواهد شد…

[ منبع تکمیلی: لینک مربوط به نامگذاری اصلاحیه‌ی قانون مالیات به «اصلاحیه‌ی نوتلا»]

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    حسین سجادی ، س الف ، مهدی رحمانی ، حسن کشاورز ، زهرا غلام نژاد

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری داستان کسب و کار به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه داستان کسب و کار
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۲ نظر برای تاریخچه نوتلا و مالیات نوتلا (داستان کسب و کار)

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : هومن کلبادی

    با سلام به دوستای عزیزم و شرمنده بابت روده درازی :

    با مراجعه به لینک هایی که در متن گذاشته شده ، نکات بسیار جالبی دربارۀ « نوتلا » خوندم که دوست دارم با شما عزیزان هم به اشتراک بگذارم :

    در سال 1946 اولین نمونه های نوتلا با نام «پاستا گیاندوجا» به بازار اومد . آقای پیترو فررو که به شغل قنادی و شیرینی پزی (در جایی هم گفته شده که نانوا بوده ) مشغول بود و آغاز کنندۀ این حرکت در ایتالیا بود .
    نام نوتلا از ترکیب دو واژۀ nut که از hazelnut به معنی فندوق و پسوند لاتین ella- به مفهوم شیرینی ساخته شده و در سال 1964 و مصادف با ورود این محصول به انگلستان ، این نام برای این محصول انتخاب شد .
    یکی از دلایل اصلی گسترش سریعِ نوتلا ، قیمتِ بسیار ارزان این محصول بود . در آن روزگار ، قیمت یک کیلو «پاستا گیاندوجا» یک ششمِ قیمت یک کیلو شکلات بود و با طعمِ منحصر بفردی که داشت و میزانِ لذتِ بسیار زیادی که در مصرف کنندگان ایجاد می کرد ، به راحتی با اقبالی بسیار زیاد در بازار مواجه شد .
    در مقاطعی در ایتالیا ، فروشگاه های مواد عذایی خدماتی با نام « آغشته کردن » راه انداختن که در اون سرویس ، کودکان با یک تکه نان به داخل فروشگاه های محلیِ مواد غذایی مراجعه می کردند و فروشندگان ، به رایگان ، تکه نانِ آنها رو به «چاستا گیاندوجا» آغشته می کردند .
    نوتلا در سال 1983 ، برای اولین بار وارد خاک آمریکا شد و در ابتدا ، در نواحیِ شمالِ آمریکا توزیع شد و به سرعت در تمام این قارۀ عظیم توزیع شد و مورد اقبال عمومی قرار گرفت .
    امروزه ، نوتلا در سراسر دنیا به فروش میرسه و فرمول منحصر بفرد اون شامل : فندوق بو داده ، شیر کم چرب (بدون چربی) و مقداری کاکائو هست و هیچگونه رنگ مصنوعی و مواد نگهدارنده در تولید نوتلا ، به کار نمی ره .
    استفاده از نوتلا می تونه یک روش سریع و آسون برای تشویق کودکان به خوردن غلات سبوس دار مثل خوردن نان تست گندم کامل ، کیک های مافین سبوس دار انگلیسی و وافل های تست شده به حساب بیاد .
    در سال 2013 ، تقاضا برای نوتلا در سراسر جهان ، 6/4 درصد افزایش پیدا کرد و درآمدی در حدود 2/4 میلیارد دلار عاید این شرکت شد . با توجه به اینکه هر شیشۀ نوتلا به چیزی در حدود 50 عدد فندوق نیاز داره و با توجه به محدودیتِ تولید فندوق در جهان و افزایشِ روزافزونِ تقاضا برای نوتلا ، باید دید آیا شرکت فررو قادر هست با این فقدان مواجه بشه و مقابله بکنه یا خیر ؟ تنها کاری که دوستدارانِ نوتلا می تونن انجام بدن اینه که صبور باشن و امیدوار .
    چند نکته در مورد نوتلا :
    1- در هر 2/5 ثانیه ، یک شیشه از نوتلا در گوشه ای از جهان به فروش میرسه
    2- در سال 2013 ، در آلمان ، 5 تن نوتلا به ارزش 16000 یورو به سرقت رفت
    3- کمپانی نوتلا که در حال حاضر با نام پیترو فررو و پسران مشغول به کار هست با سرمایه ای در حدود 26/8 میلیارد دلار ، از سوی مجلۀ فوربز به عنوان سرمایه دارترین شرکت ایتالیا انتخاب و معرفی شد
    4- از محصولات دیگۀ این شرکت که در سراسر دنیا (و در ایران) به فروش میرسه ، شکلات های Ferrero Rocher هست که میتونین در بارۀ این شکلات های توپی شکل ، از لینک زیر ، اطلاعات بگیرید . (http://en.wikipedia.org/wiki/Ferrero_Rocher)
    پی نوشت : خاطرۀ شخصی خود من از شکلات های نوتلا ، علاقۀ بسیار زیاد خود من در سالهای کودکی و همین حالاست که با علاقه ای بسیار بسیار زیاد ، شکلات های نوتلا که معمولاً به عنوان شکلات صبحانه در تمامی سوپرمارکت ها به فروش میرسن رو خریداری می کنم و می خورم . در دوران کودکی و زمانی که به دلایل مختلف از جمله جنگ و قحطی ، محصولاتی شبیه نوتلا در ایران به سختی در دسترس بودند ، یکی از سوغاتی هایی که به اکثر مسافران سفارش داده می شد ، «شکلات های نوتلا» بودند . در ضمن پیشنهاد می کنم دوستان عزیزی که این شکلات رو به طور مداوم و مستمر مورد استفاده قرار میدن ، به تاریخ انقضای روی شیشه دقت کنند تا مورد سواستفادۀ فروشندگان و دلالان باوجدان قرار نگیرن
    پی نوشت 2: استفاده از روغن پالم در این محصول ، توجه من رو به خودش جلب کرد و اینکه چرا ملت شریف ایران ، بدون آگاهی از اینکه این روغن ، روغنی گیاهی و بسیار سالم هست و به طور مداوم در بسیاری از صنایع غذایی در اقصی نقاط جهان ، مورد استفاده قرار می گیره ، چرا در دامِ جنجال رسانه ای که در راستای تخریب صنایع لبنی کشور برنامه ریزی شده بود ، گرفتار شدند و مثل موارد قبلی ، کورکورانه اعتراض کردند !!!!!!!
    ارادتمند همۀ دوستای عزیزم و شرمنده از روده درازی

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .