Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu


افزایش عزت نفس | فایل های صوتی (پادکست) محمدرضا شعبانعلی


فایل های صوتی آموزشی عزت نفس و افزایش اعتماد به نفس

آنچه در این صفحه آمده، مجموعه‌ای از فایل های صوتی رایگان با عنوان «مسیر اصلی» است که در آن‌ها محمدرضا شعبانعلی گزارشی از مطالعات خود در مورد عزت نفس و راهکارهای افزایش عزت نفس ارائه می‌کند.

با وجودی که چند سال از ضبط این دوره رایگان عزت نفس گذشته، هنوز جزو پرمخاطب‌ترین فایل های صوتی متمم است و بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این پادکست در مورد عزت نفس در فضای وب و شبکه های اجتماعی بیشتر از همهٔ فایلهای صوتی رادیو متمم بازنشر و توصیه شده است.

لازم به تأکید است که این مجموعه صوتی یک پادکست انگیزشی نیست و در آن بیشتر به مفهوم عزت نفس پرداخته شده است. در عین حال، موضوعات مطرح شده و شکل روایت بسیار ساده‌اند و محتوا برای مخاطب عام تنظیم شده است.

برخی از مطالب مطرح شده در این دوره صوتی آموزش عزت نفس

  تعریف عزت نفس و اهمیت عزت نفس

  ارکان اصلی عزت نفس به زبان ساده

  تفاوت عزت نفس و اعتماد به نفس و رابطه خودباوری با عزت نفس

  رابطه احساس ارزشمندی و دوست داشتن خود با مفهوم عزت نفس

  اهمیت عزت نفس و تاثیر عزت نفس در زندگی

  چه کسانی عزت نفس بالایی دارند؟ نشانه های عزت نفس بالا چیست؟

  اثرات کمبود عزت نفس در زندگی و محیط کار

  تمرین های افزایش عزت نفس

  تاثیر برخی از انواع سبک زندگی و دوره های آموزشی در کاهش عزت نفس

  کاهش عزت نفس در اثر هدف گذاری نادرست و ناکارآمد

  روش های افزایش عزت نفس

دانلود فایل های صوتی عزت نفس محمدرضا شعبانعلی

این فایل‌ها قبلاً از طریق سایت تراست زون عرضه می‌شده و هم اکنون از طریق لینک‌های زیر قابل دانلود است:

بخش اول پادکست عزت نفس محمدرضا شعبانعلی

لینک دانلود رایگان قسمت اول فایل صوتی آموزشی عزت نفس

بخش دوم پادکست عزت نفس محمدرضا شعبانعلی

لینک دانلود رایگان قسمت دوم فایل صوتی آموزشی عزت نفس

بخش سوم پادکست عزت نفس محمدرضا شعبانعلی

لینک دانلود رایگان قسمت سوم فایل صوتی آموزشی عزت نفس

یک نکته مهم درباره عزت نفس

آشنایی با مفهوم عزت نفس به تنهایی باعث افزایش عزت نفس نمی‌شود. پرورش عزت نفس کاری بسیار زمان‌بر بوده و مستلزم تلاش، تمرین، تأمل، پیگیری و پشتکار است. بنابراین حتی اگر در بهترین دوره عزت نفس هم شرکت کرده یا بهترین کتابها و معتبرین مقالات عزت نفس را هم بخوانید، به‌ خودیِ خود اتفاق مثبتی در زندگی‌تان نخواهد افتاد.

برای بهبود عزت نفس لازم است در این زمینه هدف گذاری بلندمدت انجام دهید و منتظر نتایج سریع نباشید. تک‌تک راه های افزایش عزت نفس را بیازمایید و پس از تجربه، آن‌چه را مناسب خود می‌دانید انتخاب کنید. در عین حال، دستاوردهای این تلاش و تاثیر عزت نفس در زندگی آن‌قدر ارزشمند خواهد بود که در میان‌مدت و بلندمدت شما را راضی کند.

فایل صوتی آموزشی | هدف گذاری

فایل صوتی هدف گذاریدر فروشگاه متمم یک فایل صوتی آموزشی ۸ ساعته با عنوان هدف گذاری عرضه شده است.

محمدرضا شعبانعلی در این فایل صوتی توضیح می‌دهد که هدف و هدف گذاری بحثی گسترده است که اغلب ما صرفاً‌ با گوشه‌هایی از آن آشنا هستیم.

تعریف هدف، انواع اهداف، مدلهای مختلف هدف گذاری، تکنیکهای هدف گذاری، علت رها کردن اهداف و روش افزایش تعهد به اهداف از جمله موضوعاتی است که در دوره آموزش هدف گذاری به آن‌ها پرداخته می‌شود.

اگر موضوع هدف گذاری برایتان اهمیت دارد و میل دارید آن را عمیق‌تر و بهتر بیاموزید، ممکن است این فایل برایتان مفید و مناسب باشد.

اطلاعات بیشتر... ]

چند پرسش و پاسخ

تعریف عزت نفس به زبان ساده چیست؟

در منابع مختلف عزت نفس را به شکل‌های متفاوتی تعریف کرده‌اند. یکی از رایج‌ترین تعریف‌ها این است که عزت نفس را ترکیب دو مولفهٔ «باور به توانمندیهای خود» و «احساس ارزشمندی» در نظر بگیریم. برای مطالعهٔ بیشتر در این زمینه و آشنایی بهتر با معنی عزت نفس درس زیر را مطالعه کنید:

دقیق ترین تعریف عزت نفس چیست؟

سایر پادکست های محمدرضا شعبانعلی را از کجا گوش بدهیم؟

با مراجعه به دو صفحهٔ رادیو مذاکره و رادیو متمم می‌توانید فایلها و دوره های صوتی رایگان محمدرضا شعبانعلی را دانلود کرده و گوش دهید. محمدرضا شعبانعلی علاوه بر صدها ساعت پادکست و فایل رایگان، چند دوره صوتی هم دارد که با هدف تأمین بخشی از هزینه های متمم در فروشگاه دوره های صوتی متمم فروخته می‌شوند.

چرا در فایل صوتی عزت نفس به تراست زون اشاره می‌شود؟

زمانی که این دوره صوتی ارائه شد، محمدرضا شعبانعلی سایتی به نام تراست زون (به آدرس trustzone.ir) داشت که چند فایل صوتی آموزشی را در آن ارائه می‌کرد. محصولات تراست زون بر پایه اعتماد فروخته می‌شدند. یعنی هر کس آن‌ها را دانلود می‌کرد و می‌توانست بعداً – اگر توانایی مالی داشت – پول محصولات را پرداخت کند. بعد از راه‌اندازی متمم همهٔ فایل های آرشیو صوتی تراست زون به شکل رایگان در متمم بازنشر شدند. بنابراین اکنون دوره عزت نفس رایگان است و دیگر لازم نیست هیچ‌گونه پولی برای آن (و سایر محصولاتی که در تراست‌زون منتشر شده بود) پرداخت شود.

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری کارگاه آموزشی عزت نفس به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه کارگاه آموزشی عزت نفس
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه دوره هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۶۷ نظر برای افزایش عزت نفس | فایل های صوتی (پادکست) محمدرضا شعبانعلی

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : زینب جمالی راد

    سلام

    بسیار ممنونم از این فایل مفید و پر محتوا.

    راستش فکر میکنم که عدم عزت نفس شاید بزرگترین و رایج ترین بیماری عصر ما شده . و قطعا برای هر کس دلایل متفاوتی اما مشترک بین اکثر ادمها وجود داره.

    حدود دو سال پیش با یک روش درمانی آشنا شدم بنام "تکنیک رهایی ذهن" یا اصطلاحا "EFT" و یک کتاب توی این زمینه مطالعه کردم. در واقع آشنایی من با این روش از طریق همین کتاب بود.

    این روش درمانی  با ضربه زدن به چند نقطه از جاهای مختلف بدن انجام میشه و بعد از مدت خیلی کمی مثلا چند روز یا حتی چند ساعت احتمالا نتایج مثبتی ، ایجاد می کنه .

    آنچیزی که در این بحث مهمه اینه که چگونه ممکن است که با زدن چند ضربه و بیان مشکل یا بیماری ، شخص حالش خوب بشه و شاید بطور کل آن بیماری یا مشکل برای همیشه از بین بره!!!!!

    واقعیت این است که ما تمام خاطرات بد و خوب مان را در قسمتی از مغز بنام "آمیگدال " یا بادام مغز ذخیره می کنیم. و این خاطرات بد اغلب به ما این پیام را می دهند که " من آدم خوبی نیستم" یا " من به درد بخور نیستم " و از این قبیل پیامها و همین پیامها منجر به بیماری در ما شده و ما اکثرا علت آن را نمی دانیم چیست.

    جالب اینه که وقتی داشتم این کتاب را مطالعه می کردم برایم عجیب و غیر منطقی بنظر آمد ، که چه معنی میده من این جمله رو بیان کنم و بعد بیماری من خوب بشه !!!!؟؟؟؟؟ چون جملاتی که در حین ضربه زدن بیان میکنیم به این شکل هستش: " با وجود اینکه من سرم درد میکند و یا مثلا پایم درد میکند ولی خودم را دوست دارم و به خودم احترام میگذارم" یا " با وجود اینکه ..............خودم را کاملا میپذیرم و به خودم احترام میگذارم " خلاصه چون نتونستم ارتباط منطقی بین بیان جملات و این ضربه زدنها پیدا کنم ، رهاش کردم و گذشت تا اینکه این فایل صوتی جناب شعبانعلی رو گوش کردم و متوجه شدم که عزت نفس چیست و عدم عزت نفس چه بلایی سرما می آورد و تازه میفهمم که دلیل بسیاری از بیماریهای جسمی ما نداشتن عزت نفس هستش و ما از آن بی خبریم . ولی وقتی بنشینیم و ریشه یابی کنیم میفهمیم که دقیقا ریشه مشکلمون بر می گرده به " عدم پذیرش و عدم دوست داشتن خودمون" و حالا متوجه شدم که چرا این روش درمانی احتمالا جواب میده . چون این فکرهای مسموم و خطرناک در مورد خودمان مثل رسوباتی از آلودگی در کانالهای انرژی جسم ما رسوخ کرده و به شکل بیماری خود را به ما نمایان میکنند. البته این بیماریهای عدم عزت نفس در تمام زمینه ها وجود دارند . جسمی ، ذهنی ، شغلی ، روابط دوستی و خانوادگی و توانایی حل مشکل و الی آخر.

    و در آخر این نتیجه رو میشه گرفت که : همونطور که بقول جناب شعبانعلی ، سلامتی جسم یک نعمت بسیار بزرگ و غیر قابل ارزش گذاریه ، سلامت نفس که منجر به عزت نفس خوب و بالا بشه و حال ما رو خوب نگه داره ، هم واقعا یک نعمته که بسیار با ارزش و گرانبهاست که باید قدر اون رو دونست.

    به امید سلامتی جسم و روح همه متممی های عزیز.

     

     

  1. امین جعفری گفت: (عضو ویژه)

    عاشق نحوه بیان مطالب استاد هستم

    درجه یکید

  2. پوریـا پرهیـزکار گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۶ درس)

    سالها پیش، زمانیکه سایت تراست زون راه اندازی شده بود، به محتوای ارزشمند این فایل‌ها گوش دادم. در حال حاضر با مطالعه کامل درس عزت نفس، این محتوا را به عنوان یک جمع بندی برای خود در نظر گرفته‌ام.

  3. من سال گذشته دچار افسردگی شده بودم که تحت نظر روانپزشک هم دارو مصرف کردم الان که این فایل ها را گوش میدم متوجه شدم مواردی که اون حجم از فشار را برای من ایجاد کرده بود در واقع از حرف های افراد بیرون نبوده بلکه مشکل از سمت من بوده که به دلیل عزت نفس پایین اون حجم از اهمیت را به نظرات دیگران میدادم و در واقعیت خودم برای خودم ارزش قائل نبودم و با حرف های بقیه زندگی خودمم هم تحت سیاهی قرار داده بودم.

    این روزها میترسم مجدد افسردگیم برگرده و فکر کنم مشکل اصلی را متوجه شدم که کمبود عزت نفس مشکل اصلیم هست.

  4. علی زهدی گفت: (عضو ویژه)

    فایل های عزت نفس، تعریف واقعی و دقیق عزت نفس را به من آموخت
    خود این تعریف رفتن نصف بیشتر از راه است

     

  5. سلام
    من به تازگی فایل های عزت نفس و گوش دادم و می‌خواستم مبلغی بابتش واریز کنم اما متوجه شدم سایت تراست زون متوقف شده
    وقتی علت رو در روزنوشت های جناب شعبانعلی خوندم خیلی متاسف و ناراحت شدم
    واقعا حیف شد
    به پاس تقدیر از شما و هزینه فایل های عزت نفس اشتراک متمم و خریداری کردم
    امیدوارم آگاه، موفق و خشنود باشید.

  6. محمد کرامتی گفت: (عضو ویژه)

    حین گوش دادن چندباره به این سری فایل های صوتی عالی. یک سوال ذهنم رو درگیر کرد. در بخش اول گفته میشه که ما برای خرج نکردن از کیسه عزت نفس نیایم هدف گذاری ایده آل گرایانه کنیم و بعد که به اون نرسیدیم از عزت نفسمون خرج کنیم. از طرفی توی قسمت به تعویق انداختن ساختار یافته گفته میشه کاری رو که باید انجام بدیم جایگزین کار دیگر کنیم. خب این هم یعنی ما به برنامه خودمون پایبند نبودیم و از عزت نفسمون داریم خرج میکنیم. این تناقض رو من نتونستم هضم کنم.

  7. سلام این اولین کامنت من توی سایت هست.

    حقیقتا این فایل های صوتی رو چندین سال پیش گوش داده بودم. فکر نمیکردم که نکات گفته شده به قدری توی من رسوخ کرده باشه که تمام ویس برام خاطره ای آشنا به نظر بیاد.

    به هر حال با جرقه ای توی زندگیم متوجه شدم که عزت نفس بالا تا چه حد میتونه توی ذهن مخاطب تاثیر گزار باشه و دقیقا همون چیزیه که میخوام. فقط هنوز با ساز و کار این سایت آشنا نشدم و امیدوارم همون چیزی که میخوامو از این دوره بگیرم.

  8. مرجان گفت:

    درود بر شما جناب شعبانعلی گرامی. چقدر امروز من از فایلهای شما استفاده کردم،

    اونجا که گفتید فردی که احساس میکنه لیاقت فلان خانم رو نداره و بالاخره میره و پیشنهادش رو میده و اتفاقا اون خانم هم اوکی رو میده و با هم ازدواج میکنن و بعد اون شخص دنبال این موضوع میگرده 

    که چرا این خانم با من ازدواج کرد.

    چه مثال ارزشمند و واضحی بود که خیلی از  گیرهای ذهنی من رو باز کرد،

    و نکته ای که در متن نوشته بودید هم عاالی بود

    در اون قسمت که وقتی یه فرد در سخنرانی خودش یه خطای کوچیک میکنه

    اگر عزت نفس داشته باشه چه چیزایی به خودش میگه و اگه نداشته باشه چه چیزایی.

    و من دقت کردم دیدم وااای خدای من

    ذهنِ نازنین من، هزاران کار خوب و درست رو برای من انجام میده و داده ولی من هیچ وقت نه تنها برای اونهمه کار ارزشمند که برام انجام داده ازش سوزان وعمیق سپاسگزاری نمیکنم، بلکه به خاطر چند تا کارِ به طاهر اشنباهی که انگشت شمار هم هستن، دائم سرزنشش میکنم.

    و امرگز با این متن فهمیدم که سپاسگزاری اصلی و واقعی، از خودم شروع میشه

    از ذهنم که هر روز داره کلی کار برام انجام میده، 

    از شما انسان نازنین و دوست داشتنی که این مطالب ارزشمند رو به عنوان هدیه، به جهان دادید، 

    من واقعا سپاسگزارتونم و بهترین ها رو از خداوند براتون میخوام

    شاد و سلامت و ثروتمند و آرام باشید. 

    ارادتمند شما مرجان

  9. علیرضا تقی ملایی گفت: (عضو ویژه)

    سلام وقت بخیر

    بسیار سپاسگزارم از مطالبی که ارائه شد.

     

    پیشنهاد میکنم هر شخصی که در ابتدا میخواهد عزت نفس را در خود افزایش دهد ابتدا فایل صوتی را گوش دهد و سپس تمرین ها رو انجام بده.

     

    متشکرم

  10. سلام؛

    بسیار سپاسگزارم از فایل ارزشمندی که تهیه شده است.

    موضوع عزت نفس، سال هاست یکی از موضوعات مورد علاقه من در مباحث توسعه فردی است. به این دلیل که در این حوزه ضعف های زیادی در خودم احساس می کردم. چند سالی است که منابع مختلفی رو گوش می کنم و مطالعه می کنم. به خودم قول دادم تا زمانیکه مطالب این حوزه تا حد مناسبی در من تبدیل به رفتار نشده است، سراغ موضوع دیگری نروم.  

    این فایل و درس های متنی فوق العاده است و پیشنهاد می کنم اگر کسی می خواهد یک موضوع برای توسعه فردی خود انتخاب کند و دیگر به هیچ موضوع دیگری نپردازد این موضوع را انتخاب کند. 

    با احترام

  11. سلام،

    من به صورت ناگهانی در حال تحقیق روی گوگل بودم که با متمم اشنا شدم و واقعا خوشحالم از این کشف ارزشمند.

    فایلهای صوتی خصوصا بخش اعتماد به نفس در محیط کار برای من یک تلنگر بود.

    متشکرم

    • علی کریمی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۴ درس)

      با سلام و وقت بخیر

      اول از همه حضورتان در متمم را تبریک می‌گویم

      واقعا شک داشتم این دیدگاه را بنویسم یا نه؟ ولی خب نوشتم.

      به نظرم پیش‌نیاز یادگیری متمم چه سایر کتاب‌ها و دوره‌ها، مطالعه و عمل کردن به درس روشهای نادرست متمم‌خوانی! است.

      این صرفا یک تجربه شخصی پس از  نزدیک دو سال فعالیت در متمم، مطالعه بیش از ۱۰۰ کتاب غیر درسی و ۷ سال تحصیل در بهترین دانشگاه‌های کشور است.

      روز و روزگار خوش

  12. سلام و عرض ادب و خدا قوت به تیم حرفه ای و دانای متمم و جناب شعبانعلی بزرگوار .
    واقعا بخاطر این محتوای ارزشمند تشکر میکنم ، بنده چند روزی هست که وارد متمم شدم و با دریایی از اطلاعات جدید و مطالب آموزنده  مواجه شدم ! نمیدانم چرا زودتر نیومدم با اینکه اسمش رو از اساتیدم در دو سال گذشته شنیده بودم . یک احساسی دارم که شاید دیر باشه و زمان رو از دست داده باشم . از سوی دیگر شوق یادگیری و مهارت آموزی باعث شده میخکوب آموزه های سایت شوم.
    به شکل موقتی یه فرصت بیکاری دست داده و بهترین زمان برای بهره بردن از متمم برای بنده محیا شده . 
    از دوستان عزیز خواهشمندم بنده رو راهنمایی بفرمایید از کجا شروع کنم ؟ 
    آیا آموزش زبان به صورت حرفه ای هستش که برای آن وقت بگذارم ؟ 
    از کلیپ ها و صوت جناب شعبانعلی متوجه شدم که مهارت مذاکره مهم ترین بخش میباشد که اتفاقا  نواقص زیادی در آن دارم.
    لطفا یکی از دوستان بنده رو راهنمایی کنن.
    خیلی ممنونم.

    • سلام و روز بخیر

      بنده هم مثل شما زیاد تجربه ای ندارم ولی برای شروع به نظرم ببینید دلخواه خودتان چه مبحثی رو نیاز دارید ، اگه چیزی باب میلتون پیدا شد همونو پیش برید . اگه نیازی دارید نظر دیگران رو بخونید تا ذهنتون باز تر شه و نیاز خودتونو بهتر پیدا کنید میتونید از بخش نظر دوستان متممی استفاده کنید .

      ممکنه به چیزی برسید که خودتونم فکرشو نمیکردید که بهش نیاز دارید ، مشکلی نداره و اتفاقا خوبم هست .

      مهم اینه که پذیرا باشیم و خودمونو بهتر بشناسیم .

      در مورد اموزش زبان اطلاعی ندارم .

    • محمد وحیدطاری گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۵ درس)

      سلام جناب دهقانی عزیز

      به متمم خوش اومدید و خوشحالم که به جمع متممی‌ها اضافه شدید. 

      من پیشنهاد شخصی خودم رو میگم و اصراری بر مفیدبودنش ندارم. خودم روزهای اولی که به متمم اومدم،‌ با توجه به نیاز، سؤال یا دغدغه‌ای که داشتم، توی «سرچ باکس» متمم کلیدواژه‌ها رو جستجو می‌کردم و یه نگاهی به درس‌ها می‌کردم.

      خوبی این اتفاق برام این بود که چون متمم مجموعه‌ای از مقاله‌ها نیست و به‌شکل منسجم و درس‌به‌درس منتشر میشه، من رو وصل می‌کرد به اصل موضوع و نقشه‌راهی در اختیارم قرار می‌داد که بتونم به‌ترتیب و اولویت‌بندی‌شده، درس‌ها رو بخونم. 

      امیدوارم این روش برای شما هم مفید باشه. 

    • علی کریمی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۴ درس)

      با سلام و عرض تبریک بابت عضویت در متمم

      در ادامه چند تجربه شخصی را می‌گویم.

      با توجه به اینکه یادگیری هرچیزی از جمله متمم
      اصول و آدابی دارد که متاسفانه به ما یاد نداده‌اند

      حتی خواندن یک کتاب قصه هم اصول خاصی دارد تا بتوانیم با آن کتاب قصه ارتباط بر قرار کنیم

      به نظر من بهتر است در ابتدا
      سلسله دروس یادگیری را به طور کامل مطالعه بفرمایید
      بعد به سراغ دیگر دروس بروید

      خود من از جهت ناآشنایی با دروس یادگیری متمم
      هزینه زمانی قابل توجهی را پرداخت کرده‌ام

      حداقل این دو درس را در ابتدا حتما مطالعه کنید
      تکنیک های یادگیری | بهترین روش مطالعه و یادگیری درس‌های متمم چیست؟ و فایل صوتی مهارت یادگیری | اهمیت کند کردن سرعت یادگیری

      ***********

      سبک مطالعه من در متمم

      با توجه به اینکه یادگیری نیاز به گذشت زمان و کند کردن دارد(فایل صوتی مهارت یادگیری | اهمیت کند کردن سرعت یادگیری).
      برای یادگیری ((هر سلسله دروس)) حداکثر ((یک درس یا دو درس)) را در هفته می‌خوانم که زمان یادگیری عمدا افزایش یابد و کندسازی صورت بگیرد.

      با این شیوه مثلا مطالعه سلسله دروس مهارت ارتباطی،
      عامدانه چند ماه طول می‌کشد
       و باعث می‌شود که این مفاهیم را بهتر متوجه بشوم نه اینکه صرفا از این دروس، روخوانی کرده باشم.

      میکرواکشن‌ها و شهوت جمع‌آوری دیتا

      بعد از مطالعه هر درس یا چند درس
      برای خودم چند میکرواکشن مشخص می‌کنم
      و بعد از اینکه به این میکرواکشن‌ها به طور کامل عمل کردم و جزوی از زندگی من شد
      به مطالعه ادامه سلسله دروس می‌پردازم

      مثلا در سلسله دروس مهارت‌های ارتباطی، به درس گوش دادن فعال رسیدم
      در آنجا متوجه شدم که گاها حرف‌های طرف مقابل را قطع می‌کنم و همچنین مهارت گوش دادن من ناقص است.
      چند میکرواکشن برای رفع این دو مشکل مشخص کرده‌ام
       و تا این دو مشکل من رفع نشوند
      ((سلسله دروس مهارت ارتباطی را ادامه نمی‌دهم))

      در ادامه می‌خواهم منظور خودم را از شهوت جمع آوری دیتا بیان کنم

      ارزشمندترین نوشته‌ای که تا کنون پیدا کردم(پیدا کردن یک نوشته از بین بالغ بر ۸۰ کتاب مشهور که خوانده‌ام و ده‌ها دوره ارزشمند که رفته‌ام و…)
      بحث ((حیاتی)) گوسفند نگری و ادامه بحث گوسفندنگری از سایت روزنوشته‌ها متعلق به مدیر متمم است.
      متن کامل این دو نوشته را پرینت کرده‌ام و در جایی قرار داده‌ام
      تا همیشه این دو متن در جلو چشم من باشند.
      به نظر من این مفهوم در همه ابعاد زندگی کاربرد جدی دارد.

      با توجه به مفهوم گوسفندنگری
      وقتی که مثلا من مطلبی را خوانده‌ام و می‌دانم که این مطلب برای زندگی شخصی من بسیار مفید است
      ولی هنوز این مطلب را  در زندگی خودم وارد نکرده‌ام(نوع این وارد کردن به زندگی، وابسته به نوع مطلب خوانده شده است، یک زمانی هست که باید نگرشم را تغییر دهم و یک زمانی هم نیاز به تغییر دادن عادات روزانه است)
      و میوه این مطلب را نه من و نه اطرافیان من نخورده‌اند
      اکنون مجددا سراغ خواندن یک مبحث دیگر بروم و در ادامه یک مبحث دیگر را بخوانم و…

      برای این موضوع آیا توجیهی جزو شهوت جمع‌آوری دیتا وجود دارد؟

      جمع بندی کنم
      ۱٫ به کند کردن یادگیری خیلی اهمیت می‌دهم که واقعا مهم هست
      ۲٫ پس از مطالعه چند درس و سپس تعریف میکرواکشن‌ها از آن‌ها و ((عمل به میکرواکشن‌ها))
      سلسله دروس را ادامه می‌دهم.

      ***********

      اگر من جای شما بودم که قطعا نیستم
      در ابتدا سلسله دروس یادگیری را مطالعه می‎کردم مخصوصا آن دو لینکی که برای شما فرستادم
      در کنار آن هم مشغول به مطالعه دروس استعدادیابی هم می‌شدم.

      دروس استعدادیابی دارای مطالب سبکی هستند و خواندن روزی یک درس از آن(حداقل یک روز فاصله بین دروس باشد تا یادگیری بهتری صورت بگیرد)
      حداقل برای من باعث شد به ‌طور جدی خودم را بشناسم

      حتی اگر شما سالها شغل ثابتی را داشته باشید و قصد تغییر دادن شغل هم نداشته باشید.
      استعدادیابی کمک می‌کند
      که بتوانید حتی بدون عوض کردن شغل،
      میزان بیشتری از رضایت از زندگی را تجربه کنید و احتمالا بهره‌وری شغلی شما هم افزایش بیابد.
      ((حتی تفریحات و سرگرمی‌های بیشتر و بهتری داشته باشید.))

      اگر شما دروس استعدادیابی را بخوانید
      به شناخت خیلی خوب و مناسبی از خودتان می‌رسید
      و بعد از آن با آمادگی بهتری وارد دروس خودشناسی، هوش کلامی و مهارت‌های ارتباطی و سایر دروس می‌شوید.

      ***********

      خلاصه پیشنهاد من شروع همزمان درس یادگیری و درس استعدادیابی است.
      در مورد نحوه مطالعه هم توجه به کند کردن یادگیری و اجرای میکرواکشن‌ها(برای جلوگیری از شهوت جمع‌آوری دیتا)توصیه من است

      تشنگی

      من اگر جای شما بودم بعد از مطالعه این دو سری از دروس که اشاره کردم
      می‌دیدم تشنه چه مطلبی هستم
      و آن را مطالعه می‌کردم.

      در ادامه بخشی از این دیدگاه محمدرضا شعبانعلی عزیز، سرپرست سایت متمم را نقل می‌کنم

       اما نکته سوم. راستش من کلن لغت اراده رو در کلماتم به کار نمیبرم. به نظرم لغت بدیه. دوستش ندارم. اصلا دروغه! تا حالا دیدی یک زوجی که با هم تازه رابطه ی عاطفی دارند، بحث روابط ج.ن….. بشه و یکیشون بگه: دوست دارمااا! اما ارااااده ندارم!
      بعید میدونم. تا حالا دیدی کسی از گرسنگی بمیره و بعد بگن: گرسنه اش شده بود و غذا هم بود اما اراده نداشت بره غذا بخوره!
      اون لغت مهمتر به نظرم احساس نیازه.

      اگر احساس کنی که هفته دیگه ممکنه به خاطر پاس نشدن یک چک، قراره زندان بری، دیگه صبح زود بلند شدن و پیگیری کارها، چیزی از جنس اراده نیست. نیازه. همه هم انجام میدن.
      اما اگر فکر کنی که نظم شخصی و مدیریت زمان، داشتن و نداشتنش هیچ تفاوتی در زندگیت ایجاد نمیکنه یا میخواد نهایتا آخر ماه، دویست هزارتومن کارانه به حقوقت اضافه کنه، احتمالا نیاز به اون عدد برای تو خیلی جدی نیست و ترجیح میدی از اون پاداش کوچک در مقابل این زحمت زیادی چشم پوشی کنی.

      به همین دلیل، نه فقط در نظم شخصی و مدیریت زمان، در همه برنامه های توسعه مهارتهای فردی، اولین چیزی که لازمه نیازه. چیزی که بیشتر از اون نیازهایی که من مثال زدم، در من یا تو، حرکت ایجاد کنه.

      پس به نظرم چه در این مورد و چه موارد دیگه، بیا مسئله رو از ته حل کنیم.

      تو اول باید ببینی چه جایگاهی در زندگی میخوای و الان کجایی. و آیا اون جایگاه رو حق خودت میدونی؟ مثلا حق خودت میدونی که ماهی پانصد میلیون تومن درآمد داشته باشی یا فکر میکنی این درآمد فقط با دزدی و رانت به دست میاد و تو اگر ماهی یک میلیون حقوق داشته باشی و بیمه، خوشبختی.

      ممکنه پول برات انگیزه نباشه. مثل من که خیلی خوشحالم نمیکنه. اما مثلا رویای خواندن هر روز صبح یک نشریه انگلیسی زبان قبل از صبحانه،بتونه تو رو به حرکت واداره. اما باز هم میگم، هدفهایی که از جنس نیاز باشن و ما رو تشنه کنند. نه اینکه یک مسئله لوکس و تفننی باشند.

      به نظرم اگر در محیط کار یا زندگیت، نیازی به مدیریت زمان یا نظم شخصی نمیبینی، صرفا به خاطر اینکه اسم چنین مهارتی رایج هست به سمتش نرو. شاید نیاز تو مهارت دیگری باشه.

      مهم اینکه که ببینی چه هدفی رو نیاز داری و نداشتنش رو باخت میبینی و حاضری همه چیزت رو براش بگذاری، بعدش اون نیاز، انگیزه رو ایجاد میکنه و اون انگیزه باعث میشه که به دنبال سبدی از مهارتها بری که فکر میکنی برات مفیدتر و ضروری تره.
      قربان تو
      محمدرضا

      یادگیری زبان انگلیسی

      در رابطه با یادگیری زبان هم نوشته تجربه‌ی من در آموزش و یادگیری زبان انگلیسی از محمرضا عزیز آموزنده است.

  13. سلام.خیلی ممنونم از جناب شعبانعلی بابت فایل های صوتی ارزشمند. مثال هایی که عنوان شده بود کاملا با واقعیت زندگی خیلی از ماها منطق بود.