Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


اهمیت مهارت مدیریت موثر جلسات برای مشاوران مدیریت


اهمیت مدیریت موثر جلسات

زمانی که تصمیم می‌گیرید وارد حرفهٔ مشاوره مدیریت شوید، عملاً انتخاب کرده‌اید که بخش بزرگی از زندگی کاری‌تان در جلسه بگذرد؛ گاه جلسات رسمی و گاه جلسه های غیررسمی.

کارفرما خواستهٔ خود را در یک جلسه اعلام می‌‌کند. پروپوزال شما در یک جلسه بررسی خواهد شد. ممکن است برای مذاکره دربارهٔ هزینه پروژه هم مجبور شوید چند جلسه رفت‌‌و‌آمد کنید. طی فرایند مشاوره احتمالاً باید بارها با افراد مختلف در رده‌های مختلف سازمان جلسه بگذارید. اگر پروژه مشاوره طولانی و پیچیده باشد، فازبندی خواهد داشت و پیشرفت‌های هر فاز را باید در یک جلسه اعلام کنید. کار که به پایان برسد، باز هم کارفرما منتظر جلسه است تا نتایج را از زبان خودتان بشنود و نظرات خود را اعلام کند. علاوه بر همهٔ این‌ها، اصلاً بعید نیست بعد از پایان پروژه هم مجبور شوید برای پیگیری وصول مطالبات خود در چند جلسه شرکت کنید.

می‌دانیم که اگر کارفرما و مشاور به اندازهٔ کافی از سواد دیجیتال بهره‌مند باشند، انبوهی ابزارهای دیجیتال برای تبادل اطلاعات وجود دارد و این ابزارها می‌توانند نیاز به جلسه را کمتر کنند. اما این ابزارها اغلب پشتیبان جلسه هستند و نه جایگزین جلسه. و نهایتاً باید کارفرما و مشاور با استفاده از جلسه (چه به شکل فیزیکی و چه در فضای دیجیتال) با هم حرف بزنند و کار را پیش ببرند.

در مشاوره مدیریت رضایت کارفرما و موفقیت پروژهٔ مشاوره در گرو مهارت مشاور در مدیریت موثر جلسات است.

این درس با دو هدف تدوین شده است:

◼️  ایجاد انگیزه: می‌خواهیم قانع شوید که به عنوان مشاور مدیریت برای تقویت مهارت مدیریت جلسه وقت صرف کنید و مجموعه درس‌های مدیریت جلسه و تسهیلگری را با جدیت بخوانید.

مشخصاً به عنوان نخستین گام پیشنهادمان این است که تمرین ورود به بحث مدیریت جلسه را انجام دهید تا این موضوع برایتان جدی‌تر شود (و به همهٔ درس‌های مدیریت جلسه دسترسی داشته باشید):

◼️  مشخص کردن اهداف یادگیری: می‌خواهیم دقیقاً بدانید به چه منظوری باید درس‌های مدیریت جلسه را بخوانید. در درس‌ها دنبال چه بگردید و وقتی موضوعی مطرح می‌شود، بدانید چه سناریوهایی را در ذهن مجسم کنید. به زبان ساده: اهداف یادگیری خود را برای مطالعهٔ درس‌های مدیریت جلسه مشخص کنید.

دوستان بسیاری در متمم درس‌های مدیریت جلسه را می‌خوانند و خواهند خواند. اما هر یک هدف متفاوتی دارند. آن‌چه که یک مذاکره‌کننده از مدیریت جلسه می‌‌خواهد، لزوماً با آن‌چه یک معلم از مدیریت جلسه می‌خواهد یکسان نیست. آن‌چه یک مدیر پروژه از مهارت مدیریت جلسه لازم دارد، با آن‌چه یک مشاور مدیریت نیاز دارد یکسان نیست.

ظاهر محتوا و بحث چندان فرقی ندارد. اما بسته به این‌که چه چیزی در ذهن‌تان باشد، درس را با نگاه متفاوتی خواهید خواند و به شکل متفاوتی به ذهن خواهید سپرد.

کاربردهای مهارت مدیریت جلسه برای مشاوران مدیریت

محدودیت در دسترسی به مجموعه‌ درس‌های مشاوره مدیریت

دسترسی کامل به مجموعه درس‌های مرتبط با مشاوره مدیریت برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

اعضای ویژه‌ی متمم علاوه بر دسترسی به این بحث به مجموعه‌ی گسترده‌ای از درس‌ها به شرح زیر دسترسی پیدا می‌کنند:

 فهرست درس‌های متمم

شاید برایتان جالب باشد که بررسی‌های ما نشان داده در میان دوستان متممی، کسانی که به درس‌های مشاوره مدیریت علاقه‌مند بود‌ه‌اند، برای مطالعه‌ی درس‌های زیر هم وقت گذاشته‌اند:

کوچینگ | کارآفرینی | کار تیمی | مدیریت تعارض | تفکر سیستمی

  استراتژی  |  تفکر سیستمیتصمیم گیری | مدیریت منابع | گزارش نویسی

ارزش آفرینی | سیستمهای کنترل مدیریت | مدل کسب و کار |‌ دیجیتال مارکتینگ

  دوره MBA (پیگیری منظم مجموعه درس‌ها)

تذکر: برای دسترسی به محتوای درسی که مشاهده می‌کنید، صرفاً‌ عضو شدن و پرداخت عضویت کافی نیست و باید تمرین ورود به بحث را هم انجام دهید. انجام این تمرین بسیار ساده است. چون صرفاً از شما خواسته‌ایم انتظار خود را از درس‌های مشاوره مدیریت متمم بیان کنید.

با توجه به این‌که این درس در مجموعهٔ مشاوره مدیریت قرار دارد، برای دسترسی ساده‌تر شما به درس‌های مدیریت جلسه، فهرست آن‌ها را در ادامه می‌آوریم:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    مرضیه ، رها خوشخو ، سید حمید رضا صحفی ، نورالدین حسینی ، پدرام

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مشاوره مدیریت به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه مشاوره مدیریت
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲ نظر برای اهمیت مهارت مدیریت موثر جلسات برای مشاوران مدیریت

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .