Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


مسیر شغلی در شرکتهای بزرگ مشاوره مدیریت


شرکت مشاوره مدیریت

فعالیت‌هایی که در زمینه‌ی مشاوره مدیریت در ایران انجام می‌شوند، معمولاً مقیاس بزرگی ندارند.

افراد بسیاری در قالب انفرادی و به عنوان فریلنسر به سراغ مشاوره مدیریت و حتی مشاوره استراتژی می‌روند و هنگامی که یک شرکت مشاوره مدیریت نیز ایجاد می‌شود، معمولاً ساختار نسبتاً مسطح (Flat) دارد. به این معنا که تیم‌های مشاوره شکل می‌گیرند و هر تیم هم یک سرپرست دارد و در نهایت کل ساختار شرکت در دو یا سه سطح خلاصه می‌شود.

البته این شیوه از فعالیت‌های مشاوره (فردی، شرکت‌های کوچک) در همه‌ جای دنیا رایج است. اما شکل دیگری هم وجود دارد که هنوز در کشور ما رواج پیدا نکرده است؛ همان چارچوبی که شرکتهای بزرگ مشاوره مدیریت جهان، مانند Mckinsey & Company و Deloitte و Bain & Company بر اساس آن فعالیت می‌کنند.

این شرکت‌های بزرگ که معمولاً در گفتگوها از آن‌ها با عنوان Firm یا Consulting Firm یاد می‌شود، سلسله مراتب بیشتری دارند و معمولاً سال‌ها طول می‌کشد تا یک فرد بتواند تمام پله‌های مسیر شغلی را در آن‌ها طی کند.

شرکت مشاوره مدیریت

در این درس می‌خواهیم درباره مسیر شغلی و پله‌های پیشرفت در شرکتهای مشاوره مدیریت بزرگ بین‌المللی صحبت کنیم. این بحث حداقل دو فایده دارد.

نخست این‌که دیر یا زود، در کشور ما هم چنین شرکت‌هایی شکل خواهند گرفت و مناسب است بدانیم نردبان بلند سلسله مراتب در شرکتهای بزرگ باید چگونه تعریف شود.

علت دوم هم این است که اگر به موضوع مشاوره مدیریت علاقه‌مند باشید و #گزارشهای مدیریتی را بخوانید یا در سایت‌های این شرکت‌ها بگردید، بارها با عناوین شغلی در این حوزه برخورد می‌کنید.

مثلاً می‌بینید یک گزارش را Principal شرکت امضا کرده و در جای دیگری از قول یک Senior Analyst مطلبی نقل شده است. یا این‌که در خبری اعلام می‌شود که تعدادی از اعضای شرکت به مقام Partner یا Expert Partner‌ ارتقاء پیدا کرده‌اند (+).

بدون آشنایی با سلسله مراتب شغلی در بنگاه‌های بزرگ مشاوره مدیریت جهان، عملاً نمی‌توانید جایگاه و موقعیت و اهمیت افراد مختلف را در این حرفه تشخیص دهید.

محدودیت در دسترسی کامل به این مجموعه درس

دسترسی کامل به مجموعه درس‌های مشاوره مدیریت برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

  تعداد درس‌ها: ۲۳ عدد

  دانشجویان این درس: ۱۲۸۱ نفر

  تمرین‌های ثبت‌شده: ۶۶۰ مورد

با عضویت ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این درس‌ها، به درس‌های متنوع دیگری نیز دسترسی خواهید داشت که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های متمم

شاید برایتان جالب باشد که بررسی‌های ما نشان داده در میان دوستان متممی، کسانی که به درس‌های مشاوره مدیریت علاقه‌مند بود‌ه‌اند، برای مطالعه‌ی درس‌های زیر هم وقت گذاشته‌اند:

کوچینگ | کارآفرینی | کار تیمی | مدیریت تعارض | تفکر سیستمی

  استراتژی  |  تفکر سیستمیتصمیم گیری | مدیریت منابع | گزارش نویسی

ارزش آفرینی | سیستمهای کنترل مدیریت | مدل کسب و کار |‌ دیجیتال مارکتینگ

  دوره MBA (پیگیری منظم مجموعه درس‌ها)

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    دانش آموز متمم ، سید محمد مسعود ، فرشید انتظاری ، حسن پیوسته گر ، سرمد

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مشاوره مدیریت به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه مشاوره مدیریت
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۵ نظر برای مسیر شغلی در شرکتهای بزرگ مشاوره مدیریت

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .