Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


نمونه پرسشنامه ارزش ویژه برند | مدل کلر


پرسشنامه ارزش ویژه برند

در درس گذشته درباره‌ی ارزش ویژه برند صحبت کردیم و با دو مدل از مدل‌های سنجش ارزش ویژه برند (مدل آکر و مدل کلر) آشنا شدیم.

گفتیم که روی مفهوم ارزش ویژه برند اتفاق‌نظر وجود ندارد و هر کس آن را به سلیقه‌ی خود تعریف کرده است. حتی به فرض این‌که یک مدل خاص – مثلاً مدل کلر – را بپذیرید، باز هم چیزی به عنوان پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند وجود ندارد و باید خودتان بکوشید متناسب با مولفه‌های مدل، پرسش‌های مناسب را طراحی و تعیین کنید.

البته این کار یک ایراد جدی محسوب نمی‌شود. چون معمولاً اندازه گیری ارزش ویژه برند مصرف داخلی دارد. شما نمی‌خواهید ارزش ویژه برند خود را اندازه گرفته و اعلام کرده یا این‌که و آن را در کنار برند دیگری قرار دهید و مقایسه کنید. بلکه می‌خواهید در بازه‌های زمانی مشخص، ارزش ویژه برند خود را بسنجید و ببینید تلاش‌هایتان (از طراحی محصول گرفته تا تبلیغات و روابط عمومی) چه تأثیری روی برندتان گذاشته است.

کوین کلر در کتاب مدیریت استراتژیک برند خود یک مثال جالب را مطرح کرده است. او می‌گوید که فرض کنیم می‌خواهیم برای مک دونالد یک پرسشنامه طراحی کنیم و ارزش ویژه برند آن را بسنجیم. بر این اساس، مجموعه‌ای از پرسش‌ها را فهرست کرده و پیشنهاد داده است. البته پرسش‌های او صرفاً در حد ایده هستند و جزئیات کامل (مثلاً نحوه امتیازدهی) را بر عهده‌ی مخاطب گذاشته است. اما با این حال، پرسشنامه ارزش ویژه برند او یک نمونه‌ی خوب است که می‌تواند برای طراحی پرسشنامه‌های دیگر الهام‌بخش باشد.

پرسشنامه سنجش ارزش ویژه برند

در ادامه این پرسشنامه را با هم مرور می‌کنیم:

محدودیت در دسترسی کامل به این مجموعه درس

دسترسی کامل به درس‌های برندسازی برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده است. با عضویت ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به درس‌های برند و برندسازی، به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های متمم

ضمناً بررسی‌های آمازون ما نشان داده که دوستان متممی که به برندسازی علاقه‌مند هستند، از درس‌های زیر هم استقبال می‌کنند:

  ارزش آفرینی | تبلیغات | مدیریت بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ | تولید محتوا | بازاریابی محتوایی | سئو

  مشاوره مدیریت | کوچینگ | دوره پرسونال برندینگ

  مذاکره | مهارت ارتباطی | کاریزما | هوش کلامی

  دوره MBA (پیگیری منظم مجموعه درس‌ها)

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری برندسازی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه برندسازی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۶ نظر برای نمونه پرسشنامه ارزش ویژه برند | مدل کلر

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : محمّد صمدانی

    چند روز پیش پیج اینستاگرامی اسنوا را مشاهده می کردم.در بخش کامنت ها چیزی که نظرم را جلب کرد انتقادات و اشکالاتی بود که کاربران (یا بهتر بگویم مشتریان اسنوا) از کیفیت محصولات داشتند و ادمین پیج، بدلایلی که خود می دانند نظرات شدید الحن کاربران را پاک نکرده بود.به نظرم این نوع رفتار در برخورد با انتقادات که نوعی نشر انتقادات مشتریان هم محسوب می شود در بلند مدت حس اعتماد و دلگرمی بیشتری به مصرف کنندگان خواهد داد و این خود از امتیازات فضای مجازیست که می شود در ارزش گذاری برندها از آن در جای خود بهره برد.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .