Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


اهمیت برندسازی شخصی | مزایای برند شخصی چیست؟


اهمیت برندسازی شخصی

کمتر کسی را می‌توان یافت که در اهمیت برندسازی شخصی تردید داشته باشد. این روزها افراد بسیاری دوست دارند یک برند شخصی قوی داشته باشند و همین نشان می‌دهد که اهمیت ساخت برند شخصی تا حد زیادی پذیرفته شده است.

پس چرا باید از اهمیت برندسازی حرف بزنیم؟

موضوع این‌جاست که پرسونال برندینگ کار ساده و کم‌هزینه‌ای نیست. وقتی تصمیم می‌گیرید روی برند شخصی خود کار کنید، باید بخشی از منابع خود را «برای همیشه» به این کار اختصاص دهید. بخشی از پول شما، بخشی از زمان شما، بخشی از ارتباطات شما و تقریباً تمام زندگی شما در خدمت برندسازی شخصی قرار می‌گیرد.

دنیای امروز ما چنان شفاف شده و ابزارهای ارتباطی چنان ما را به یکدیگر متصل کرده‌اند که نمی‌توانیم برندسازی را یک کار پاره‌وقت بدانیم. نمی‌توانید به خودتان بگویید که من از ۹ صبح تا ۴ بعد از ظهر برای برندسازی وقت گذاشته و یک تصویر مطلوب از خودم به نمایش می‌گذارم و سپس، در پایان ساعت اداری لایه‌ی دیگر زندگی‌ام را آغاز می‌کنم.

اگر در پی ایجاد یک برند شخصی قوی و اصیل هستیم، باید بپذیریم که یکایک تصمیم‌ها و انتخاب‌های ما در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانند روی برند شخصی‌‌مان تأثیر مثبت یا منفی بگذارند.

به همین علت است که می‌گوییم برندسازی شخصی، کار کم‌هزینه‌ای نیست.  هر یک از ما باید تصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم روی توسعه‌ی برند شخصی خود سرمایه‌گذاری کنیم؟ یا ترجیح می‌دهیم این سرمایه‌گذاری را روی حوزه‌های دیگر (مثلاً برند کسب و کارمان) متمرکز کنیم. 

اهمیت برندسازی شخصی

در این درس، برخی از کارکردهای برند شخصی را با هم مرور می‌کنیم و از مزایای برند شخصی حرف می‌زنیم. بر این اساس بهتر می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا حاضرید وارد فرایند بلندمدت و دشوار و طاقت‌فرسای توسعه‌‌ی برند شخصی شوید؟ یا احساس می‌کنید که دستاوردهای این تلاش به هزینه‌هایش نمی‌ارزد.

کاهش ارزش مدارک تحصیلی

محدودیت در دسترسی کامل به این مجموعه درس

دسترسی کامل به درس‌های برندسازی برای اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده است. با عضویت ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به درس‌های برند و برندسازی، به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های متمم

ضمناً بررسی‌های آمازون ما نشان داده که دوستان متممی که به برندسازی علاقه‌مند هستند، از درس‌های زیر هم استقبال می‌کنند:

  ارزش آفرینی | تبلیغات | مدیریت بازاریابی

دیجیتال مارکتینگ | تولید محتوا | بازاریابی محتوایی | سئو

  مشاوره مدیریت | کوچینگ | دوره پرسونال برندینگ

  مذاکره | مهارت ارتباطی | کاریزما | هوش کلامی

  دوره MBA (پیگیری منظم مجموعه درس‌ها)

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

تمرین

می‌توانید به عنوان تمرین، کمی فکر کنید و ببینید چه مشاغلی را می‌شناسید که قدرت برندسازی شخصی در آن‌ها ضروری و تأثیرگذار است.

هم‌چنین می‌توانید به حوزه‌ی شغلی خودتان فکر کنید و ببینید که در کجای طیفِ مشاغل هستید: از جمله مشاغلی که به برند شخصی حساس هستند؟ یا مشاغلی که چندان از برند شخصی تأثیر نمی‌پذیرند و سرمایه‌گذاری روی توسعه‌ی برند برای آن‌ها چندان توجیه ندارد؟

پیشنهاد | دوره برندسازی شخصی (فایل صوتی آموزشی)

بیشتر درس‌های متمم به صورت متنی تنظیم و منتشر می‌شوند. اگر به پرسونال برندینگ یا همان برندسازی شخصی علاقه‌مند هستید اما یادگیری صوتی را ترجیح می‌دهید می‌توانید مجموعه فایل‌های صوتی دوره پرسونال برندینگ را خریداری کرده و گوش دهید.

محمدرضا شعبانعلی در این دوره پرسونال برندینگ در قالب یک مجموعه فایل صوتی ۳۱۵ دقیقه‌ای، جنبه‌های مختلف برندسازی شخصی از تعریف و تاریخچه تا نکات و تکنیک های پرسنال برندینگ را توضیح می‌دهد. هم‌چنین اشتباهات برندسازی شخصی را مرور و بررسی می‌کند.

برای مشاهده‌ی سرفصل دوره برندینگ و فهرست موضوعات مطرح شده در دوره برندسازی شخصی و نیز گوش دادن به بخش‌هایی از آن می‌توانید روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    مهسا ، میلاد سور ، عمار قربانی ، محمد هاشمی ، سیدهادی میناب

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری برندسازی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه برندسازی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۹ نظر برای اهمیت برندسازی شخصی | مزایای برند شخصی چیست؟

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : محمدرضا شعبانعلی

    من مثال‌هایی به ذهنم می‌رسه که مدیر خودش برند بزرگ شخصی نداشته ولی برندهای سازمانی بزرگ خلق کرده.

    مثلاً اسم کسانی مانند جری بالدوین و زِو سیگل و حتی هوارد شولتز نقش چندانی در تقویت برند استارباکس نداشته.

    یا جف بزوس بعد از بزرگ شدن برند آمازون شناخته شد و برند شخصیش روی برند آمازون سوار شد. اگر چه علاقه و تلاش خاصی هم برای برندسازی شخصی یا پوزیشنینگ نمی‌کنه.

    فکر می‌کنم خیلی‌ها اسم بنیان‌گذار شرکتی مثل سیکسو رو هم نشنیده‌ان.

    بنیان‌گذار بسیاری از شرکت‌های شرقی مثل سامسونگ یا ال‌جی رو هم که به ندرت می‌شناسن و می‌شناسیم.

    حتی سرمایه‌ی اولیه‌ی ایلان ماسک هم از پی‌پل درست شد. در شرایطی که کسی اسم ایلان ماسک رو نمی‌شناخت. تا همین سه چهار سال پیش هم تا پروژه‌های SpaceX جواب نداده بود و تسلا رشد نکرده بود، ایلان ماسک چندان شناخته نمیشد و جدی‌ گرفته نمی‌شد.

    مراجعه به گوگل ترندز نشون میده که تقریباً تا ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تقریباً اسم «ایلان ماسک» وجود نداشته. و بعد از به چشم اومدن شرکت‌ها و محصولاتش تازه دیده شده.

     

    البته نمونه‌هایی هم در تأیید حرف شما در ذهنم هست که برند شخصی تونسته به برند یک سازمان کمک کنه. اما فکر می‌کنم کسانی مثل ایلان ماسک رو باید یک استثنا در نظر گرفت و نه یک قاعده. ضمن این‌که حضور وسیع این افراد در شبکه‌های اجتماعی و اظهارات Controversial اون‌ها باعث می‌شه که بعضی سهامداران محافظه‌کارتر حتی ریسک نکنن به سراغ سهام‌ شرکت‌هاشون برن. چون ممکنه با هر موضع‌گیری ساده‌ی شخص، سهام سازمانش هم تحت تأثیر قرار بگیره.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .