Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


اندازه گیری عزت نفس | در یک دقیقه ببینید وضعیت عزت نفس شما چگونه است


تست عزت نفس

بسیاری از ویژگی‌ها و صفات ما در طول زمان نوسان دارند و تغییر می‌کنند.

قرار نیست یک فرد شجاع، همیشه و همه‌جا شجاع باشد. چنان‌که یک فرد هیجان‌طلب هم همیشه و همه‌جا هیجان‌طلب نیست.

ما می‌توانیم بگوییم میثم از امین شجاع‌تر است (به طور متوسط) و یا این‌که ناهید از زینب هیجان‌طلب‌تر است (باز هم به طور متوسط). اما می‌دانیم که شجاعت میثم در طول زمان تغییر می‌کند و هیجان‌طلبی ناهید یا زینب هم همیشه ثابت نیست.

این موضوع در مورد عزت نفس هم مصداق دارد. عزت نفس ما در طول زمان ثابت نمی‌ماند و افت‌و‌خیزهایی را تجربه می‌کند. ما در درس تعریف عزت نفس هم به این نکته اشاره کردیم و نموداری را به شما نشان دادیم که مناسب است آن را دوباره در این‌جا بیاوریم:

تست عزت نفس

همان‌طور که در این نمودار می‌بینید، عزت نفس فرد اول بیشتر از عزت نفس فرد ب است. اما هر یک از این دو در لحظات مختلف، سطوح متفاوتی از عزت نفس را تجربه می‌کنند.

زمانی که می‌خواهید روی افزایش عزت نفس خود متمرکز هستید و برای بهبود عزت نفس تلاش و تمرین می‌کنید، به ابزاری نیاز دارید که عزت نفس خود را در هر لحظه بسنجید. مثلاً‌ وقتی یک روز یا هفته را با تلاش بسیار می‌گذرانید یا این‌که فرصتی را به سفر و تجدیدقوا اختصاص می‌دهید، بسیار مفید خواهد بود اگر بتوانید عزت نفس خود را بسنجید و ببینید که آیا روش‌هایی که به کار گرفته‌اید مفید بوده‌اند یا نه.

در این درس می‌خواهیم با یک پرسشنامه معتبر برای اندازه گیری عزت نفس (به شکل لحظه‌ای) آشنا شویم. پس کاربرد این پرسشنامه با پرسشنامه عزت نفس کوپراسمیت که پیش از این به شما معرفی کرده‌ایم تفاوت دارد.

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

درس اندازه گیری عزت نفس برای آن دسته از اعضای ویژه متمم در نظر گرفته شده که حداقل تمرین یکی از #درس‌های تمرین‌دار عزت نفس را انجام داده‌اند. اما متأسفانه شما در هیچ‌یک از این درس‌ها مشارکت نداشته‌اید.

پیشنهاد ما این است که به صلاح‌دید خودتان یکی از درس‌های زیر را که دقیق‌تر مطالعه کرده‌اید انتخاب کرده و تمرین آن را انجام دهید:

به محض این‌که تمرین شما توسط متمم تأیید و منتشر شود، دسترسی شما به این درس هم فراهم خواهد شد.

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    سپیده رحمانی ، مهدی ، محمد حسن بهرامی ، کیارش کواری ، عارف تاسا

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری کارگاه آموزشی عزت نفس به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه کارگاه آموزشی عزت نفس