Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


داستان کسب و کار: امریکن اکسپرس، درسهایی‌برای‌ما


داستان کسب و کار: امریکن اکسپرس و درسهایی برای ما

امریکن اکسپرس (American Express) را عموماً به نام Amex می‌شناسند. این شرکت که بیش از یک و نیم قرن سابقه فعالیت دارد، یکی از سی شرکتی است که قیمت سهام آن، در شاخص داو جونز لحاظ می‌شود. بیزینس ویک، آن را بیست و دومین برند جهان می‌داند و فورچون، یکی از بیست شرکت برتری که در دنیا مورد تحسین مردم هستند.

یکی از زمینه‌های اصلی کسب و کار امریکن اکسپرس، کارتهای اعتباری و کارتهای شارژ است و کارتهای اعتباری این شرکت، حدود یک چهارم کل حجم دلاری نقل و انتقال اعتباری در کشور آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد.

اما داستان رشد کسب و کار این شرکت از زمانی به خدمات جابجایی نامه مشغول بود و دارایی اصلی‌اش، تعدادی اصطبل اسب بود تا امروز که یک موسسه بزرگ مالی و اعتباری است، داستانی شنیدنی و حاوی نکات آموزنده است.

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

بحث تاریخچه امریکن اکسپرس برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این مطلب، به سایر بحث‌هایی هم که تحت عنوان داستان کسب و کار مطرح می‌شوند دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌ها و مطالب مطرح شده، ما فکر می‌کنیم شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

  دوره MBA متمم

  اصول و فنون مذاکره

  آموزش فروش

  تفکر سیستمی

  کارآفرینی

حتی امریکن اکسپرس به اردوگاه‌های اسرای جنگی می‌رفت و پول‌ها و اسناد مالی اسرای انگلیسی و فرانسوی را جمع‌آوری می‌کرد و مکانیزم‌هایی را فراهم می‌کرد که آنها بتوانند از خانه‌های خود پول دریافت کنند.

بعد از سالهای ۱۹۵۰ که کارت‌های اعتباری به شکل امروزی آن در آمریکا رواج یافت، امریکن اکسپرس طبیعتاً جزو اولین بانک‌هایی بود که چنین خدماتی را عرضه کرد و روند رشد این شرکت و همکاری آن در صنعت مالی، بانکداری، مسافرت و گردشگری و … هنوز ادامه دارد…

ameican-expressمرور ماجرای طولانی و عجیب امریکن اکسپرس در یک قرن و نیم اخیر، جدای از اینکه رویدادها و لحظات و فرصت‌های متعدد تاریخی برای رشد این شرکت را آشکار و مشخص می‌کند، یک نکته‌ی مهم را مجدداً به ما یادآوری می‌کند. نکته‌ای که همه‌ی ما، شنیده‌ایم و تکرار می‌کنیم، اما کمتر در تصمیم‌های واقعی و تحلیل‌های کسب و کار خود لحاظ می‌کنیم:

موفقیت پایدار و بزرگ، در ظاهر حاصل یک یا چند رویداد و تصادف است. اما ریشه در یک روند طولانی مدت فکری دارد. روندی که در مورد امریکن اکسپرس، استفاده از هر اتفاق بد، به عنوان فرصتی برای تغییر و پیشرفت بود…

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    سونیا معماری ، دلارام بیات ، محمد عمید کتیرائی ، علیرضا یادگاری ، مهدی معصوم زاده

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری داستان کسب و کار به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه داستان کسب و کار
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۸ نظر برای داستان کسب و کار: امریکن اکسپرس، درسهایی‌برای‌ما

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : بهنام

    وقتی داستان موفقیت American Express رو می خواندم یاد یک جمله از رابرت کیوساکی افتادم که میگه : کار شما ساختن پول نیست! کار شما پیدا کردن مشکلی است که باید حل شود.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .