Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


آژانس تبلیغاتی دیوید اگیلوی و نمونه کمپین تبلیغاتی


آژانس تبلیغاتی دیوید اگیلوی و نمونه کمپین تبلیغاتی این آژانس

آژانس تبلیغاتی دیوید اگیلوی که آن را به نام Ogilvy & Mather میشناسند، هفتمین دهه زندگانی خود را سپری می‌کند. این آژانس تبلیغاتی که در آمریکا تاسیس شد سالهاست ارائه برخی از بزرگترین کمپین‌های تبلیغاتی جهان را در رزومه خود دارد، امروز هجده هزار کارمند را در صدوبیست کشور جهان در چهارصد و پنجاه دفتر مختلف، مدیریت می‌کند.

البته مجموعه Ogilvy در سال ۱۹۸۹ به قیمت ۸۶۴ میلیون دلار به مجموعه انگلیسی WPP فروخته شد. این مجموعه که بر اساس نام آن، در ابتدا Wire and Plastic Products (سبدهای پلاستیکی برای خرید در فروشگاه‌ها) تولید میکرد، امروز بخش عمده‌ای از درآمد یازده میلیارد پوندی سالانه خود را از تبلیغات و برندینگ کسب می‌کند.

نیویورک تایمز در گزارش این جابجایی توضیح داد که تا آن تاریخ، این بزرگترین رقمی بوده است که برای خرید یک شرکت تبلیغاتی در جهان پرداخت شده است. ماجرای این خریداری و نتایج مثبت و منفی و چالش‌ها و دستاوردهای آن، فراتر از این نوشته است، اما به هر حال، امروز آژانس تبلیغاتی اگیلوی، به صورت جدی و گسترده در سراسر جهان، به فعالیت‌های تبلیغاتی و اجرای کمپین های بزرگ تبلیغاتی مشغول است.

The most important word in the vocabulary of advertising is TEST
Test your promise
Test your media
Test your headlines and your illustrations
Test the size of your advertisements
Test your frequency
Test your level of expenditure
Test your commercials
Never stop testing, and your advertising will never stop improving

مهمترین کلمه در مجموعه واژگان تبلیغات، «آزمودن» است.
وعده های مختلف را بیازمایید
رسانه های مختلف را بیازمایید
عنوانها و طرحهای مختلف را بیازمایید.
تبلیغاتتان را در اندازه های مختلف بیازمایید.
بازه های زمانی مختلف برای تبلیغ را بیازمایید.
سطوح مختلف هزینه برای تبلیغاتتان را بیازمایید.
آگهی های تجاریتان را بیازمایید.
هیچگاه دست از آزمودن برندارید، آنگاه هیچگاه تبلیغات شما از رشد و بهبود دست برنمیدارد.

دیوید اگیلوی

اما خبر خوب ما برای دوستان متمم، چیز دیگری است.

با توجه به اینکه بسیاری از استفاده کنندگان درس تبلیغات دوره MBA متمم، از ما خواسته بودند که در این درس نمونه‌ کمپین‌ تبلیغاتی هم ارائه شود، توانستیم با همکاری دوستان خوبمان، نسخه‌ای از پرپوزال کمپین تبلیغاتی اگیلوی برای المپیک پکن را دریافت کنیم که در روزهای آینده به بررسی آن در سلسله درس‌های تبلیغات خواهیم پرداخت.

بر اساس آمارهای منتشر شده عربستان صعودی در سال ۲۰۱۳، از نظر برابری زن و مرد رتبه ۱۳۱ را در میان ۱۳۴ کشور مورد بررسی داشته است. این کشور با همکاری آژانس اوگیلوی کمپین تبلیغاتی بزرگی را درباره خشونت علیه زنان آغاز کرد. شعار این کمپین این است که: «برخی چیزها پوشانده نمی‌شوند»

بر اساس آمارهای منتشر شده عربستان صعودی در سال ۲۰۱۳، از نظر برابری زن و مرد رتبه ۱۳۱ را در میان ۱۳۴ کشور مورد بررسی داشته است. این کشور با همکاری آژانس اوگیلوی کمپین تبلیغاتی بزرگی را درباره خشونت علیه زنان آغاز کرد. شعار این کمپین این است که: «برخی چیزها پوشانده نمی‌شوند»

 

نمونه کمپین تبلیغاتی آژانس تبلیغاتی دیوید اگیلوی

زمانی که صید ماهی‌های تن، بیش از حد استاندارد شد، آژانس اگیلوی در یک کمپین بزرگ تلاش کرد از احساسات خوب انسانها به سایر جانوران کمک بگیرد تا شاید ماهی‌های تن هم مورد لطف و محبت انسانها واقع شوند. یکی از شعارهای کمپین این بود که: اگر پاندا بود، بیشتر جدی می‌گرفتید؟

contributors-icon  این متن با همکاری علی خلاقی تنظیم شده است.

پیشنهاد عضویت در متمم

شما با عضویت ویژه در متمم، می‌توانید به درس‌ها و آموزش‌های بسیاری از جمله موضوعات زیر دسترسی کامل داشته باشید:

  فهرست درس‌های متمم

موضوعات زیر، برخی از درس‌هایی هستند که در متمم آموزش داده می‌شوند:

  دوره MBA (یادگیری منظم درس‌ها)

  استراتژی | کارآفرینی | مدل کسب و کار | برندسازی

  فنون مذاکره | مهارت ارتباطی | هوش هیجانی |تسلط کلامی

  توسعه فردی | مهارت یادگیری | تصمیم گیری | تفکر سیستمی

  کوچینگ | مشاوره مدیریت | کار تیمی | کاریزما

  عزت نفس | زندگی شاد | خودشناسی | شخصیت شناسی

  مدیریت بازاریابی | دیجیتال مارکتینگ | سئو | ایمیل مارکتینگ

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    مریم صنوبری ، بهار لبیبی ، آنا اصلانی ، یاسمن فراحمی ، بهنام لونی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری تبلیغات به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه تبلیغات
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۹ نظر برای آژانس تبلیغاتی دیوید اگیلوی و نمونه کمپین تبلیغاتی

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : محمد رمضانی

    با سلام
    من اطلاعات در مورد چندین کمپین و کلیپ هاشون رو دیدم، اما ی فاز دیگه ای ادم از تبلیغ اپل و بخصوص با صدای استیو جابز (که روحش شاد و قرین رحمت باشه ان شاء الله) ازش میگیره که اون رو همیشه ماندگار در تاریخ کرده است. توضیحاتی در مورد اون رو در قسمت زیر براتون آوردم:
     
    قریب به ۲۰ سال از کمپین معروف شرکت اپل “Think Different” (متفاوت فکر کنید)‌ میگذرد. ۲۸ سپتامبر ۱۹۹۷، کمپینی که باعث شد تا Apple، شرکتی که تنها ۹۰ روز تا ورشکستگی فاصله داشت دوباره به گود رقابت بازگردد و کاراکتر متفاوتی که امروز از اپل میشناسیم را در ذهن ما شکل دهد.
    کمپین “متفاوت فکر کنید” شرکت اپل یکی از اتفاقات مهمی بود که در تاریخ شرکت اپل رقم خورد. پیغامی که که استیو جابز – موسس اپل – بعد از غیبت ۱۲ ساله خود و بازگشت دوباره به شرکت در سال ۱۹۸۵ با ذهن خلاقانه خود به دنیا داد.
     
    این کمپین یک دقیقه‌ای که پیغام اصلی آن “متفاوت فکر کنیم” بود به صورت تیزر تلویزیونی، بیلبورد و فرم‌های مختلف در روزنامه‌ها و مجلات مشهور و تاثیرگذار به نمایش درآمد. در این تبلیغ سیاه و سفید، از چهره ۱۷ تن از شخصیت‌های بزرگ قرن بیستم همانند محمد علی کلی، ماهاتما گاندی، مارتین لوتر کینگ، نیکلاس تسلا، توماس ادیسون، آلفرد هیچکاک، پابلو پیکاسو و … استفاده شد که اکثر این افراد از قهرمانان شخصی استیو جابز نیز بودند. افرادی که در دوره زندگی خود قوانین را شکستند و تفکر عام را زیر سوال بردند، باعث مشکل سازی‌های زیادی برای حکمرانان عصر خود شدند ولی در انتها باعث پیشرفت انسان و انسانیت شدند.
    از نظر بسیاری از افراد، این کمپین در پاسخ به شعار شرکت رقیب آن زمان اپل، IBM با شعار “Think” / “فکر کنیم” بود. کمیپن “متفاوت فکر کنیم” توسط شرکت تبلیغاتی Chiat\Day واقع در لس‌آنجلس اجرا شد. قبل از به نمایش در آمدن این تبلیغ دو نسخه از آن یکی با صدای Richard Dreyfuss و نسخه دیگری با صدای استیو جابز آماده شده بود. متن این تبلیغ نیز توسط Rob Siltanen و Ken Segall با همکاری تیم تبلیغاتی شرکت اپل و شرکت تبلیغاتی استخدام شده نوشته شد و آهنگ آن توسط Chip Jenkis به اجرا درآمد.
     
    تبلیغات 1 دقیقه ای اپل (با صدای استیو جابز (البته تو رفرنس این متن، با صدای تبلیغ پخش شده گذاشته شده است)):
    http://s9.picofile.com/file/8281064942/apple1.mp4.html
     
    کمپین “متفاوت فکر کنیم” به یک موفقیت بزرگ برای اپل و شرکت تبلیغاتی سازنده آن تبدیل میشود و باعث برنده شدن جوایز زیادی همچون جایزه بهترین تبلیغ Emmy Award در سال ۱۹۹۸ و تاثیر گذارترین تبلیغ در Grand Effie در سال ۲۰۰۰ میشود. در مجموع این کمپین باعث شروع دوباره اپل به عنوان یک شرکت خلاق در زمینه مارکتینگ میشود. شرکتی که قبل از به نمایش در آمدن این تبلیغ سهم زیادی از بازار را به شرکت Wintel Ecosystem، شرکتی که پردازنده‌هایی ارزان تر با سرعت بیشتر تولید می‌کرد، از دست داده بود. بدتر از آن، اپل تجربه هزینه کردن بیلیون دلاری روی پروژه شکست خورده Newton رو در کارنامه خود داشت و صدمه زیادی به اعتبار اپل زده بود اما موفقیت کمپین “متفاوت فکر کنیم” به همراه بازگشت استیو جابز به شرکت اپل باعث زنده شدن برند اپل و آماده کردن شرایط برای معرفی محصولاتی موفق از جمله iMac و سیستم عامل Mac OS میشود.
     
    استیو جابز از بازاریابی، تبلیغات و کمپین متفاوت فکر کنید اپل می گوید (دوبله فارسی):
    http://s9.picofile.com/file/8281066526/apple2.mp4.html
     
    برای مطالعه متن کامل میتونید به اینجا مراجعه کنید.
     
    موفق و شادکام باشید.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .