Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)

معرفی کتاب های کارآفرینی | بهترین کتاب های کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار

کتاب صفر تا یک نوشته پیتر تیل

کتاب صفر تا یک نوشته پیتر ثیلشاید زمانی که پیتر تیل به دانشگاه دعوت شد تا در چند جلسه، خلاصه‌ای از ایده‌های خود را در مورد کارآفرینی و سرمایه‌گذاری روی کسب و کارهای نوپا و بیان‌ کند، فکر نمی‌کند که نهایتاً خروجی آن کلاس‌ها در قالب یک کتاب، به بازار عرضه شود و اتفاقاً جزو کتابهای پرفروش حوزه‌ی خود باشد.
کتاب صفر تا یک پیتر تیل، یک کتاب کسب و کار – به معنای رایج آن – نیست. بلکه بیشتر به فلسفه‌ی کارآفرینی می‌پردازد.
شاید بهترین خلاصه‌ی کتاب، همان جمله‌ی پشت جلدش باشد.
آنجا که می‌گوید: کارآفرین‌های بعدی، نه مانند زاکربرگ، فیس بوک خواهند ساخت و نه مانند بیل گیتس مایکروسافت‌ را. آن‌‌ها قطعاً چیزهای جدیدی را به جهان معرفی خواهند کرد.

کتاب صفر به یک نوشته پیتر تیل

معرفی کتاب دوره عمر سازمان

خلاصه کتاب دوره عمر سازمانیکی از بزرگترین‌ دام‌های پیش روی یک سازمان، خود “بنیان گذار” آن سازمان است.
همین جمله، نشان می‌دهد که کتاب دوره عمر سازمان، یک کتاب کلاسیک نیست که فقط کارآفرینی را تشویق کند و کارآفرینان را به عنوان افرادی مقدس و الگوهایی بدون چون و چرا مطرح کند.
اتفاقاً این کتاب، بیشتر به عارضه یابی سازمان‌ها در مسیر زندگی و چرخه عمرشان پرداخته و کوشیده است نگاهی واقع گرایانه به این حوزه داشته باشد.

لینک معرفی کتاب دوره عمر سازمان

کتاب چالش های کارآفرینی

کتاب چالش های کارآفرینی

نویسنده کتاب چالش های کارآفرینی (یا اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم: دوراهی‌های کارآفرینی) مراحل راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار را از ابتدا تا انتها مرور می‌کند و در هر مرحله، دوراهی‌های پیش روی کارآفرینان را به بحث می‌گذارد.

طبیعی است که کتاب با این دوراهی آغاز می‌شود که: کارآفرین بشوم یا نشوم؟

سپس بحث ادامه پیدا می‌کند و به این سوال می‌رسد که: الان کارآفرین بشوم یا بگذارم کمی زمان بگذرد؟

در مرحله‌ی بعدی به پیدا کردن شریک می‌رسد و این سوال را مطرح می‌کند که: آیا خوب است شریک داشته باشم یا بهتر است کار را تنهایی جلو ببرم؟

سوال‌ها به همین شیوه ادامه پیدا می‌کنند و تا آخرین مرحله‌ی کارآفرینی، یعنی خروجِ کارآفرین از اداره‌ی شرکت به پیش می‌رود.

معرفی کتاب چالش های کارآفرینی

ای کاش وقتی بیست ساله بودم می دانستم

تینا سیلیگ استاد دانشگاه استنفورد را بیشتر به خاطر سخنرانی‌هایی که درباره‌ی کارآفرینی دارد و کارگاه های کارآفرینی که برای جوانان و استارت آپ ها برگزار می‌کند می‌شناسند.

او در کتاب ای کاش وقتی بیست ساله بودم می‌دانستم، تعدادی از نکات مهم درباره‌ی کارآفرینی را به زبان ساده شرح داده است. برخلاف عنوانی که سیلیگ انتخاب کرده، این کتاب می‌تواند برای افرادی که مدت‌‌هاست از بیست‌سالگی عبور کرده‌اند نیز مفید باشد و کاربردش به راه اندازی کسب و کار محدود نمی‌شود. هر کس در هر مرحله‌ای از کار خود می‌تواند از آن الهام بگیرد. به همین علت معمولاً هر جا فهرست کتاب های کارآفرینی یا کتابهای مفید برای کسب و کار ارائه شده باشد، به این کتاب هم اشاره می‌شود.

معرفی و مرور کتاب ای کاش وقتی بیست ساله بودم

کتاب نوپای ناب یا The Lean Startup نوشته اریک ریس

اگر در سال‌های اخیر اسم استارت آپ ویکندها را شنیده باشید، می‌توان گفت که با محصول کار اریک ریس در تماس بوده‌اید.
اریک ریس، یک فعال بزرگ و مطرح در دنیای دیجیتال نیست؛ حتی یک نویسنده‌ی بزرگ با کتابهای سریالی متعدد (مثل ست گادین یا ملکوم گلدول) هم محسوب نمی‌شود.
اما همین یک کتاب کافی بوده تا به یکی از نویسنده های مشهور و تأثیرگذار در زمینه‌ی کسب و کار تبدیل شود و جایگاهی ارزشمند در میان نویسندگان شناخته‌شده‌ی کتب مدیریتی به دست آورد. در حدی که هر فرد یا سازمانی می‌خواهد چند کتاب کارآفرینی معرفی کند، حتماً کتاب ریس را هم در آن می‌گنجاند. حتی اگر فهرست‌شان مختصر باشد و مجبور شوند گزینه‌های دیگری را کنار بگذارند.
اگر به کارآفرینی یا رشد یک کسب و کار کوچک خصوصاً در فضای دیجیتال فکر می‌کنید، این کتاب خوب می‌تواند در صدر فهرست کتابهای کارآفرینی شما جا داشته باشد.

معرفی کتاب نوپای ناب یا The Lean Startup

معرفی کتاب تست مامان

همواره به کسانی که قصد راه‌اندازی یک استارتاپ دارند توصیه می‌شود که از همه‌ی ابزارهای در دسترس برای سنجش مطلوبیت و جذابیت ایده‌ی خود استفاده کنند.

وقتی هنوز کسب و کار خود را آغاز نکرده‌ایم یا در مراحل اولیه‌ی کار هستیم، هزینه‌‌ی شکست و رها کردن ایده بسیار کمتر از زمانی است که روی آن سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. پس  حتی اگر یک روز هم زودتر متوجه شویم که ایده‌مان به درد نمی‌خورد و بازار از آن استقبال نمی‌کند، به اندازه‌ی همان یک روز برنده هستیم.

راب فیتزپارتریک بر پایه‌ی چنین فرضی، کتاب تست مامان (The Mom Test) را نوشته و معتقد است این کتاب می‌تواند به افراد صاحب ایده کمک کند نقاط ضعف و قوت ایده‌هایشان را زودتر تشخیص دهند.

تقریباً همهٔ فعالان استارتاپی این کتاب را به عنوان یکی از کتاب های خوب در زمینهٔ ازیابی ایده‌ها می‌دانند.

خلاصه کتاب تست مامان

کتاب درباره مدل کسب و کار

معرفی کتاب خلق مدل کسب و کار - استروالدر

معرفی کتاب در حوزه کسب وکاردر متمم به اندازهٔ کافی در مورد مدل کسب و کار صحبت کرده‌ایم و نیازی به تکرار و تاکید بر اهمیت آن نیست.

کتاب خلق مدل کسب و کار، مستقل از اینکه آن را کتابی قوی بدانیم یا نه، یکی از مطرح ترین کتاب های کارآفرینی در سراسر جهان است و تقریباً هر جا فهرستی از چند کتاب مفید برای مطالعه در مورد کارآفرینی (به‌ویژه راه اندازی استارتاپ) ارائه می‌شود، معمولاً نام کتاب مدل کسب و کار استروالدر را هم در آن قرار می‌دهند.

معرفی کتاب خلق مدل کسب و کار – استروالدر

کتاب مدل کسب و کار اشتراکی

مدل کسب و کار اشتراکیبا وجودی که خرید اشتراک برای کالا و خدمات، چندان جدید نیست و حداقل در مورد آب و برق و مجلات، سابقه‌ای طولانی دارد، اما استفادهٔ گسترده از این مدل درآمدی در چند‌ دههٔ اخیر، بی‌سابقه است و هیچ مقطعی از تاریخ نبوده که بخش بزرگی از جمعیت جهان، مشترک یک یا چند سرویس باشد و ماهانه (یا فصلی و سالانه و …) برای آن پول پرداخت کند.

جان واریلو در کتاب Automatic Customer که آریاناقلم آن را به «مدل کسب و کار اشتراکی» و نشر آموخته به «مشتری خودکار» ترجمه کرده، دربارهٔ انواع روش‌های فروش اشتراک و کسب درآمد از این مدل می‌پردازد.

اگر قصد دارید کسب و کار خود را بر پایهٔ حق اشتراک اداره کنید، کتاب واریلو می‌تواند نقطهٔ شروع خوبی برای شما باشد.

مدل کسب و کار اشتراکی

کتاب مدیریت مدل کسب و کار

کتاب مدیریت مدل کسب و کارکتاب مدیریت مدل کسب و کار یک کتاب آکادمیک دربارهٔ مدل کسب و کار است که برند ویرتز (Bernd Wirtz) نویسنده آلمانی آن را نوشته است. این کتاب در کشورهای آلمانی‌زبان مشهورتر از کشورهای انگیسی‌زبان است. اما از نظر اعتبار علمی، به قضاوت متمم، فعلاً کتاب دیگری در سطح آن دربارهٔ مدل کسب و کار وجود ندارد.
خواندن این کتاب برای مخاطب عام ساده نیست و نمی‌توان آن را جایگزین کتاب خلق مدل کسب و کار استروالدر دانست. اما اگر کسی بخواهد پس از مطالعه کتاب استروالدر، اثری علمی‌تر و عمیق‌تر دربارهٔ مدل کسب و کار بخواند، این کتاب گزینهٔ مناسبی است.

متمم مطالعهٔ این کتاب را نه به عنوان یک کتاب کارآفرینی، بلکه بیشتر به عنوان یک کتاب تحلیلی به مشاوران مدیریت و به‌طور خاص مشاوران استراتژی و نیز کسانی که کوچ مدیران اجرایی هستند توصیه می‌کند.

معرفی کتاب مدیریت مدل کسب و کار

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۰ نظر برای معرفی کتاب های کارآفرینی | بهترین کتاب های کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .