Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)

معرفی بهترین کتابهای بازاریابی و فروش

کتابهای رشته بازاریابی (کتابهای درسی – مرجع دانشگاهی)

کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر

کتاب آموزشی مدیریتدر میان نویسندگان دانشگاهی حوزه بازاریابی، نام کاتلر مطرح‌ترین برند است. او با همکاری نویسندگان دیگری مانند کلر و آکر، کتابهای متعددی در این زمینه نوشته است.
با وجودی که کاتلر هنوز هم فعالیت نگارش را ادامه می‌دهد و هر یکی دو سال، یک کتاب جدید به بازار عرضه می‌کند، اما هیچ‌یک از کتاب های بازاریابی او نتوانسته‌اند جای کتاب مدیریت بازاریابی را بگیرند. کتابی که معمولاً به عنوان مرجع اول درس بازاریابی در رشته‌های مدیریت و بازرگانی پیشنهاد می‌شود و بر همین اساس می‌توان آن را یکی از پرفروش ترین کتابهای بازاریابی دانست.

طیف موضوعاتی که کاتلر و کلر در این کتاب مطرح کرده‌اند بسیار متنوع است. از تعریف بازاریابی و مفهوم بازار تا طراحی و مدیریت محصول و استراتژی بازاریابی. در آخرین ویرایش مدیریت بازاریابی، بخش مدیریت رشد هم اضافه شده و موضوعاتی مانند رشد در بازارهای رقابتی و روش‌های افزایش وفاداری مشتریان در آن بررسی شده است. به همین علت طبیعی است که کتاب کاتلر معمولاً در صدر فهرست کتاب های بازاریابی و فروش قرار بگیرد.

معرفی کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر و کلر

کتاب نسل سوم بازاریابی

کتاب نسل سوم بازاریابی

اغلب ما کاتلر را به واسطه‌ی کتاب مدیریت بازاریابی او می‌شناسیم؛ کتابی که در دهه‌ی شصت میلادی، با تکیه بر نگاه آلدرسون به بازاریابی مدرن و وام‌گرفتن آمیخته بازاریابی ۴P از مک کارتی منتشر شد و تا امروز هم ویرایش‌های جدید آن در حال انتشار است و دانشگاهیان آن را یکی از بهترین کتاب های بازاریابی می‌دانند.

کاتلر بعد از کتاب اصلی خود به سراغ مفهوم نسل های بازاریابی رفت و هر چند سال یک کتاب تازه منتشر کرد و کوشید ویژگی‌های نسل های جدید بازاریابی را شرح دهند.

می‌شود گفت کاتلر با کتاب نسل سوم بازاریابی و پس از آن با کتاب بازاریابی عصر چهارم کوشیده است نشان دهد که با وجود گذشت حدود نیم قرن از نخستین کتابش، هنوز هم برای دنیای امروز و نیازهای امروز، حرف تازه‌ای برای گفتن دارد.

با وجودی که دیجیتالی شدن، محور عصر چهارم بازاریابی است؛ اما سایه‌ی دنیای دیجیتال و فناوری اطلاعات و شبکه های اجتماعی، کاملاً بر سر نسل سوم بازاریابی هم دیده می‌شود.

معرفی کتاب نسل سوم بازاریابی

کتاب نسل چهارم بازاریابی

کتاب نسل چهارم بازاریابیکاتلر و نویسندگان همراه او در کتاب نسل چهارم بازاریابی می‌کوشند تحولات مارکتینگ را در عصر دیجیتال بررسی کنند.

در این کتاب، پس از شرح برخی از روندهای حاکم بر بازاریابی در دوران دیجیتال، برخی از مفاهیم دیجیتال مارکتینگ مانند قیف فروش،‌ بازاریابی محتوا، وفادارسازی مشتریان و گیمیفیکیشن به بحث گذاشته شده است.

کتاب نسل چهارم بازاریابی (که با عنوان بازاریابی عصر چهارم هم ترجمه شده) بیشتر برای مخاطبانی مفید است که در زمینه‌ی بازاریابی سنتی فعالیت و مطالعه کرده‌اند و با ترمینولوژی و مفاهیم بازاریابی دیجیتال آشنایی چندانی ندارند.

معرفی،‌ خلاصه و نقد کتاب نسل چهارم بازاریابی

 

کتاب مدیریت ارتباط با مشتریان

کتاب مدیریت ارتباط با مشتریانبرخی از کتابهای مدیریت ارتباط با مشتری، این موضوع را یک بحث تکنیکی می‌دانند. به این معنا که فرض را بر این می‌گذارند که اگر یک راهکار نرم افزاری برای CRM انتخاب کرده و آن را در مجموعهٔ خود به‌کار بگیرید، مسئلهٔ مدیریت ارتباط با مشتریان حل می‌شود.

در مقابل، کتابهای دیگری هم هستند که این بحث را به مباحث تئوریک مدیریتی نزدیک می‌بینند و صرفاً به شرح نظریه‌ها و مدلهای مدیریتی اکتفا می‌کنند.

کتاب مدیریت ارتباط با مشتری فرانسیس باتل از معدود کتابهایی است که در میانهٔ این طیف قرار می‌گیرد و نویسنده در آن کوشیده به هر دو جنبهٔ فنی و مدیریتی بپردازد. کتاب باتل صرفاً یک کتاب بازاریابی دانشگاهی نیست و مدیران و فعالان کسب و کار هم می‌توانند از توصیه‌ها و تحلیل‌های کاربردی آن بهره ببرند.

معرفی کتاب مدیریت ارتباط با مشتری

کتابهای فروش (کتابهای درسی – مرجع دانشگاهی)

معرفی کتاب اصول فروش

کتاب اصول فروش

کتاب درباره فروش کم نیست. اما اگر بخواهیم فهرستی کوتاه (در حد سه یا چهار کتاب) از بهترین کتاب های فروش تنظیم کنیم، بی‌تردید کتاب اصول فروش (Fundamentals of Selling) نوشته‌ی چارلز فیوترل (Futrell) یکی از آن‌ها خواهد بود (فیوترل را در ایران معمولاً با تلفظ فوترل می‌شناسند). متمم هم از این کتاب به عنوان یکی از منابع تدوین درس آموزش فروش استفاده کرده است.

جایگاه کتاب اصول فروش فوترل را در آموزش فروش می‌توان به کتاب مدیریت بازاریابی کاتلر در حوزه‌ی بازاریابی تشبیه کرد. از این منظر می‌توان گفت این کتاب بهترین کتاب فروش (حداقل برای آموزش رسمی و چارچوب‌دار این بحث) محسوب می‌شود.

معرفی کتاب اصول فروش

درس مرتبط: آموزش فروش

کتابهای توسعه بازار (عمومی – زبان ساده)

کتاب گاو بنفش ست گادین

گاو بنفش یا Purple Cow بعد از بازاریابی با اجازه مشتری یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌های ست گادین محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر به یک کتاب معروف در میان کتاب‌های زبان سادهٔ بازاریابی تبدیل شده است.

پیام اصلی گاو بنفش را می‌توان در چند جمله خلاصه کرد:

▪️ ساز و کار سنتیِ تولید، تبلیغ، فروش دیگر مانند گذشته کارایی ندارد.

▪️ تلاش برای بازاریابی و فروش، نباید بعد از طراحی و تولید محصول آغاز شود.

▪️ تنها شانس موفقیت محصول این است که در خاطر بماند؛ دیگران درباره‌اش حرف بزنند؛ و این گفتگو به ایجاد تقاضا منتهی شود

ضمناً کتاب صوتی گاو بنفش هم به بازار عرضه شده و اگر به گوش دادن به کتابهای صوتی علاقه دارید، می‌توانید نسخه صوتی کتاب را تهیه کنید.

معرفی و خلاصه کتاب گاو بنفش

کتاب بازاریابی دهان به دهان

کتاب بازاریابی دهان به دهانهمهٔ ما با بازاریابی دهان به دهان آشنا هستیم. وقتی دیگران دربارهٔ محصول ما حرف می‌زنند و کسانی که برند ما و محصول‌مان را می‌شناسند، ما را به دیگران معرفی می‌کنند، بازاریابی دهان به دهان اتفاق افتاده است.

اندی سرنوویتز در کتاب بازاریابی دهان به دهان می‌کوشد مدلی برای ایجاد و مدیریت بازاریابی دهان به دهان ارائه کند. یعنی هم می‌گوید که چه کنیم که دیگران دربارهٔ محصول ما و برند ما حرف بزنند، و هم توضیح می‌دهد که چه کنیم تا این گفتگوها برای ما به ارزش اقتصادی تبدیل شوند (به عنوان نمونه، دربارهٔ مشارکت در گفتگوها در فضای آنلاین و پایش دائمی گفتگوها صحبت می‌کند).

معرفی کتاب بازاریابی دهان به دهان

 

معرفی کتاب گذر از شکاف

کتاب گذر از شکافاگر در زمینهٔ بازاریابی مطالعه کرده باشید، حتماً منحنی پذیرش محصولات نوآورانه را می‌شناسید. این منحنی نشان می‌دهد که بخش‌های مختلف بازار چگونه محصولات جدید را می‌پذیرند. معمولاً عده‌ای نوپسند، حاضرند محصول جدید را – حتی اگر آن را درست نشناسند یا محصول مشکل و ضعف داشته باشد – بخرند. دیگران با کمی تأخیر وارد بازی می‌شوند و عده‌ای هم هستند که در آخرین مرحله، وقتی دیگر هیچ چاره‌ای نباشد، از آن محصول استفاده می‌کنند.
جفری مور نویسندهٔ کتاب گذر از شکاف توضیح می‌دهد که بین پذیرندگان اولیه و بازار اصلی یک شکاف بزرگ وجود دارد. این‌که عده‌ای نوخواه و نوجو محصول شما را بخرند اصلاً به این معنا نیست که بخش بزرگ بازار هم با همان شوق از محصول‌تان استقبال خواهند کرد.

او در کتاب گذر از شکاف، دربارهٔ فراتر رفتن از بازار کوچک اولیه و تسخیر بازارهای بزرگتر حرف می‌زند.

معرفی و خلاصه کتاب گذر از شکاف

 

کتابهای برنامه ریزی بازاریابی (مارکتینگ پلن)

کتاب آموزش گام به گام تدوین طرح بازاریابی

کتاب آموزشی مدیریتتدوین طرح بازاریابی، کار ساده‌ای نیست. به عبارت دیگر، اگر طرح بازاریابی تدوین شده باشد، بازاریابی کار بسیار ساده‌ای است.
به همین علت، کتابهای بسیاری در زمینه‌ی تدوین طرح بازاریابی نوشته شده‌اند.

کتاب آموزش گام به گام تدوین طرح بازاریابی، یک کتاب جامع یا تخصصی نیست. اما اگر به تازگی وارد فضای بازاریابی شده‌اید، این کتاب کم حجم می‌تواند تصویری زیبا و جذاب، از فضای بازاریابی و برنامه‌ریزی بازاریابی برای شما ترسیم کند.

ما هم به علت همین سادگی و جذابیت، تصمیم گرفتیم این کتاب را در بخش کتاب های مدیریت کسب و کار قرار دهیم.

معرفی کتاب آموزش گام به گام تدوین طرح بازاریابی

 

معرفی کتاب طرح تجاری یک صفحه ای

خلاصه کتاب طرح تجاری یک صفحه ایکتاب طرح تجاری یک صفحه‌ای، یک کتاب رسمی آکادمیک نیست. همچنین بعید است با پر کردن جاهای خالی و کادر‌هایی که در سراسر کتاب در نظر گرفته شده، کسی به شما وام بدهد.
بنابراین اگر به دنبال کتابی رسمی و چارچوب‌دار برای کارهای دانشگاهی یا کسب و کارهای بزرگ هستید، احتمالاً این کتاب انتخاب مناسبی برای شما نخواهد بود.
اما در عوض، اگر قصد دارید کارآفرینی را در مقیاس کوچک تجربه کنید (مثلاً راه اندازی کسب و کار خانگی)، یا این که ایده خامی دارید که هنوز پخته نشده و جنبه‌های مختلف آن را ندیده‌اید، این کتاب می‌تواند ابزار مناسبی برای شما باشد.
سوال‌هایی که در سراسر کتاب مطرح شده‌اند کمک می‌کنند که ایده‌ی شما، واضح‌تر و با جزئیات بیشتر پیش چشمان‌تان قرار بگیرد.
قطعاً این دستاورد کوچکی نیست.

معرفی کتاب طرح تجاری یک صفحه ای

 

 

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    سید مصطفی حسینی چاوشی ، هیوا غضنفری ، شکوفه باطنی ، روح الله یعسوبی ، سعید سعادت

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۰ نظر برای معرفی بهترین کتابهای بازاریابی و فروش

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .