Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


فایل صوتی مدیریت منابع‌: ظرفیت جذب منابع و پرورش آنها


مدیریت منابع و ظرفیت جذب منابع

فایل صوتی اول در مورد مدیریت منابع، به مفهوم کلی منبع (Resource) و اهمیت آن در زندگی فردی و محیط کسب و کار اختصاص داشت.

در این فایل صوتی، وارد بحث جدیدی می‌شویم که می‌توان عنوان شناخت و پرورش منابع را برای آن انتخاب کرد.

چنین بحثی اگر چه در نگاه اول ساده به نظر می‌رسد، اما در عمل منشاء بسیاری از مشکلات و اشتباهات ما و اطرافیان‌مان را می‌توان در همین مسئله ریشه‌یابی کرد.

تمرین این درس به هیچ‌وجه دشوار نیست و قاعدتاً مثال‌های زیادی در ذهن شما برای آن وجود دارد. بنابراین خوشحال می‌شویم اگر برخی از آنها را برای دوستان‌تان نیز مطرح کنید. مثال‌هایی که بتواند بحث ظرفیت جذب منابع را در ذهن همه‌ی ما بهتر و شفاف‌تر تثبیت کند.

در این فایل صوتی، چند نکته به شرح زیر مورد اشاره و بحث قرار گرفته است:

 مرور مختصر فایل صوتی اول

خطرات میل ما به جمع‌آوری و انباشت منابع، حتی وقتی استفاده‌ای برایمان ندارند

بهتر است پرورش منابع را از منابعی که در اختیار داریم آغاز کنیم

 مهم است که ظرفیت خود را برای جذب منابع بشناسیم و درک کنیم

نقشه ذهنی زیر، موضوعات مطرح شده در فایل را نمایش می‌دهد تا آمادگی بیشتری برای گوش دادن به فایل صوتی داشته باشید. با کلیک بر روی تصویر، می‌توانید نسخه‌ی با کیفیت‌تر را مشاهده کنید:

ظرفیت جذب منابع یکی از نکات مهم در مدیریت منابع است

فایل صوتی سی دقیقه‌ای مدیریت منابع (مبحث ظرفیت جذب منابع) را می‌توانید از طریق لینک زیر هم دانلود کنید:

 دانلود فایل صوتی  مدیریت و ارزیابی منابع (رادیو متمم)

توضیح تکمیلی: سایر فایل‌های رادیو متمم را می‌توانید از آرشیو رادیو متمم دانلود کنید.

تمرین:

آیا در زندگی خود یا دیگران، مواردی را به خاطر دارید که بتوانید به عنوان دریافت منابع بدون ظرفیت جذب آنها مثال بزنید؟

چنین مواردی چه دردسرها و مشکلاتی به همراه داشته‌اند؟

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری تفکر استراتژیک به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه تفکر استراتژیک
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۰۸ نظر برای فایل صوتی مدیریت منابع‌: ظرفیت جذب منابع و پرورش آنها

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : نادیا کیان نسب

    من تجربه نا خوشایندی در این مورد دارم.و هر جایی غیر از متمم بود،آن را بازگو نمی کردم.از آن تجربه هایی است که هنوز ناراحتم می کند.

    یکسال بود که از دانشگاه فارغ التحصیل شده بودم.و خیلی اتفاقی و معجزه آسا در تست یک شرکت معماری قبول شدم و شروع به کار کردم.مدیر عامل شرکت غیر از اینکه آرشیتکت قابلی بود و هست؛یکی از نایاب ترین انسانهایی است که تا به امروز در زندگی ام دیدم.فضای بسیار آرام و دوستانه.پروژه های بزرگ و معتبرو... و نیروهایی که هر کدام در کار خود حرف اول را میزدند.آقای مهندس اعتماد میکردند.کار را واگزار می کردند.بعد از دوسال وقتی گفتم دوست دارم کار کارگاهی کنم.استقبال کردند.و گفتند فلان پروژه تازه پیشنهاد شده.با همین شروع کن.از طراحی تا اتمام کار.نمی تونم بگم چقدر برایم شگفت انگیز بود کار کارگاهی و پر از غرور و رضایت.اون پروژه خیلی خوب پیش رفت.طوری که کارفرما هدیه ای را به عنوان حسن انجام کار برای من در نظر گرفت که واقعا برایم خوشایند بود.

    متاسفانه هم تجربه کم.هم حس جاه طلبی و قدرت طلبی این توهم رو در من بوجود آورد که وقتی من می تونم یه پروژه رو به خوبی به اتمام برسونم ودرآمد خوب داشته باشم.چرا شرکت خودم رو تاسیس نکنم!این آغاز بدبختی ام بود.به مهندس گفتم تصمیم دارم برم و شرکت خودم را داشته باشم.دوستانه گفت راحت نیست.و خیلی چیزهای دیگه...بیشتر فکر کن.گفتم تصمیم رو گرفتم.ایشون گفت:قبول من هر کاری از دستم بربیاد دریغ نمی کنم.ولی ما اینجا یه قانونی داریم.کسی که بره نمی تونه بر گرده!

    شرکت خودم رو ثبت کردم.دفتر گرفتم و پرسنل و جالب اینکه با اولین تبلیغ یک پروژه خیلی خوب گرفتم.اینم خودش معجزه بود.با مهندس تماس گرفتم .خیلی خوشحال شد.و بهترین تیم هایش رو معرفی کرد.سفارش من رو هم به اونها کرد.من با تمام این کمکها،برآورد درستی از مسایل مالی پروژه نداشتم.اصلا به این قسمتش فکر نکرده بودم.و فاجعه رخ داد.برای اینکه نگن نتونست پنهانش کردم.پول سودی گرفتم و...بالخره فاش شد.کلی نیروی خوب رو از دست دادم.مجبور شدم با آدمهایی کار کنم که صد برابر بیشتر ازم انرژی می گیرن...و درنهایت بدهی ها رو پدرم با فروش ملک پرداخت کرد.بعدها فهمیدم که داشتن محیط کاری آرام و معتبر.داشتن نیروهای سالم و انسان و اعتبار شانسی نیست.الان میدونم ایشون چقدر تاوان داده تا بهترین ها رو دور خودش جمع کنه...ایشون الان یکی از بهترین دوستان من هستند.به وجودشان افتخار می کنم.هر از چند گاهی که به دفترشان می روم؛به مناسبتی یا تجدید دیدار،با خودم میگویم کاش هرگز از  آنجا بیرون نمی آمدم.ببخشید طولانی شد.من همونم که ظرفیتم یک میلیون بود.وصد میلیون گرفتم.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .