Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


خرید و فروش پیج اینستاگرام | فرصتها و تهدیدها


خرید و فروش پیج اینستاگرام

نشریه‌ی Vox در یکی از مقالات خود، به مسئله‌ی خرید و فروش اکانتها و پیج های اینستاگرام پرداخته است (فایل PDF مقاله).

ابتدا به مرور برخی نکات مطرح شده در این مقاله می‌پردازیم و سپس، می‌کوشیم در گفتگو با یکدیگر، جنبه‌های مختلف خرید و فروش پیج های اینستاگرام را بررسی کنیم.

نویسنده‌ی مقاله (Emma Grillo) ابتدا به این نکته پرداخته که طبق قوانین اینستاگرام (همان Terms of Service معروف که همه‌ی ما هنگام عضویت، نخوانده امضایش می‌کنیم) چنین کاری غیرمجاز است؛ اما هزاران دلار در خرید و فروش اکانت های پرفالوور جابه‌جا می‌شود.

خریداران و فروشندگان پیج ها، برای این کار از صفحات فیس بوک، پیام‌های دایرکت و حتی سایت‌های اختصاصی استفاده می‌کنند.

اغلب اکانتهای پر فالوور اینستاگرام که معامله می‌شوند، اکانتهای موضوعی (Theme Account) هستند. به این معنا که این اکانت‌ها، حاوی عکس‌ها و تصاویر زندگی شخصی افراد نیستند؛ بلکه مجموعه‌ای از عکس‌ها در یک موضوع خاص (مثلاً طبیعت، ساحل‌های زیبا، لباس و مد و مانند این‌ها) هستند.

معمولاً مجبور نیستید حتی به تولید محتوا بپردازید؛ چرا که این نوع تصاویر در فضای وب و خود اینستاگرام فراوانند و بازنشر آن‌ها کافی است. به عبارتی فروشنده یک پیج در اینستاگرام ممکن است حتی یک عکس هم از گالری شخصی خودش داخل این پیج‌ها آپلود نکرده باشد.

نویسنده به این نکته هم توجه داشته که چنین معاملاتی محدود به اینستاگرام نیست و در سایر شبکه های اجتماعی هم مشابه آن وجود دارد.

خرید و فروش اکانت ها و پیج های اینستاگرام

در این مقاله، جز تأکید بر این‌که این معامله‌ها خلاف قوانین تعیین شده توسط اینستاگرام است، این رفتار به شکل صریح نقد نشده و او صرفاً کمی به ریسک‌های این کار (از جمله بسته شدن اکانتی که به تازگی خریداری شده) پرداخته است. به عبارتی، این مقاله را تا حد زیادی می‌توان به یک گزارش توصیفی نزدیک دانست.

البته این را هم می‌دانیم که چنین معامله‌هایی، برای ما ایرانیان – که اینستاگرام و شبکه های اجتماعی به شدت با زندگی‌مان آمیخته شده – چندان غریب و ناشناخته نیست و برخلاف نویسنده‌ی Vox که این ماجراها را با هیجان نقل می‌کند، از شنیدن آن چندان شگفت‌زده نمی‌شویم.

اما فرصت خوبی است که از زاویه‌ی دیگری به این مسئله نگاه کرده و آن را تحلیل کنیم.

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

این درس برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این مطلب، به سایر بحث‌هایی هم که در رابطه با شبکه های اجتماعی مطرح می‌شوند دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌ها و مطالب مطرح شده، ما فکر می‌کنیم شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

  تولید محتوا

  استراتژی محتوا

 سواد دیجیتال

  دیجیتال مارکتینگ

  مدیریت کسب و کار (MBA)

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    سید حمید رضا صحفی ، مسعود احمدی ، علی ، پیمان اکبرنیا ، مهدی الف

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری شبکه های اجتماعی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه شبکه های اجتماعی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۵ نظر برای خرید و فروش پیج اینستاگرام | فرصتها و تهدیدها

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : پیمان اکبرنیا

    سلام به همه دوستان متممی

    آنچه من در فضای اینستاگرام بین اکانت‌هایی با زبان فارسی دیدم، بیش از اینکه خرید و فروش اکانت‌های موضوعی با تم طبیعت و مد و مسافرت باشد، خرید و فروش اکانت‌هایی است که معمولا با انتشار محتوای زرد، مطالب ج.ن.س.ی، جا زدن خود به جای افراد معروف و سلبرتی‌ها، استفاده از ربات‌های فالو آنفالو و کامنت‌گذار و روش‌های این چنینی فالوور جذب کرده‌اند. چنین اکانت‌هایی معمولا در زمان فروش، پست‌های قبلی خود را پاک می‌کنند. مشتری‌ها با تصور اینکه در حال خرید پیجی با فالوور بالا هستند، پیجی را می‌خرند که فالوورهای قبلی با هدف دیدن محتوایی خاص دنبالش کرده‌اند و با انتشار محتوای جدید از نوعی دیگر، طبیعتا مخاطبان درگیری پایینی با محتوای جدید خواهند داشت. در نتیجه انگیجمنت محتوا نسبت به قبل خیلی پایین خواهد آمد. بسیاری نیز از آن پس پیج را دنبال نخواهند کرد.

    به نظرم خرید و فروش اکانت‌های اینستاگرام به طور کلی استراتژی مناسبی برای کسب‌وکارهایی که به دنبال ارزش آفرینی و رشد پایدارند نیست. شما حتی اگر پیجی بخرید که تم محتوای آن نزدیک به محتوای تولیدی و مد نظر شما باشد، معمولا مخاطب متوجه تغییر می‌شود (از نام اکانت گرفته تا لوگو، جنس تصاویر و گرافیک مورد استفاده، لحن و نوع نوشتار و ...). همین تغییرات ممکن است با ذائقه مخاطبان قبلی هماهنگ نباشد یا او متوجه شود و حس کند از او سو استفاده شده است. در نتیجه این کار باعث تخریب برندی می‌شود که اکانت را به خیال خود ارزان خریده است.

    بنابر این به نظر من به ندرت ممکن است هزینه کردن برای خرید اکانتی دیگر، برای یک کسب‌وکار مزایایی داشته باشد که به ضررهای آن غلبه کند. به نظرم دلالان و کسانی که این پیج‌ها را می‌سازند و می‌فروشند سود خوبی کسب می‌کنند ولی کسب‌وکارهایی که با ناآگاهی این اکانت‌ها را با هدف جذب مشتری با قیمتی پایین می‌‎خرند در طولانی‌مدت بازنده‌های این بازی خواهند بود.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .