Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


روش درست انتخاب بهترین هشتگ‌ها برای اینستاگرام چیست؟(۳)


بهترین هشتگ ها برای اینستاگرام

اگر به خاطر داشته باشید قبلاً در متمم مطلبی تحت تاریخچه هشتگ و استراتژی هشتگ در اینستاگرام و شبکه های اجتماعی منتشر کردیم و توضیح دادیم که هشتگ چگونه به وجود آمد. همچنین مطلب دیگری در زمینه هشتگ و به طور خاص استفاده از هشتگ در اینستاگرام منتشر کردیم و آموزش دادیم که با استفاده از سرویسهای تحلیلی، به سادگی می‌توانید حتی در مورد بهترین زمان برای انتشار مطالب در اینستاگرام به شکلی که بیشترین بازدید را داشته باشند تصمیم بگیرید.

در این قسمت می‌خواهیم به شما سرویس‌های دیگری را معرفی کنیم که به وسیله آنها بتوانید هشتگ‌های مناسب را در تعداد مناسب برای مطالب خود را انتخاب کنید. خصوصاً با توجه به اینکه قبلاً هم در مورد استفاده بی رویه از هشتگ توضیح داده‌ایم:

هشتگ و استراتژی انتخاب بهترین هشتگ برای اینستاگرام

 به فرض اینکه شش نکته کلیدی در استراتژی انتخاب هشتگ برای اینستاگرام در مطلب قبلی را مطالعه کرده و مورد توجه قرار داده باشید، الان تنها یک سوال مهم برای شما باقی می‌ماند و آن تعیین اولویت میان هشتگ‌ها و انتخاب مناسب‌ترین آنها برای اینستاگرام است. به شکلی که با تعداد مناسب هشتگ بتوانید بیشترین مخاطب را به دست آورید.

متاسفانه مهم‌ترین مشکلی که در استفاده از سرویس‌های عمومی مربوط به انتخاب و تحلیل هشتگ‌ها وجود دارد، عدم پشتیبانی آنها از زبان فارسی است. به همین دلیل در اینجا تصمیم داریم برخی از سرویس‌هایی را که می‌توانند به انتخاب بهترین هشتگهای فارسی برای اینستاگرام کمک کنند معرفی نماییم.

یکی از سرویس‌هایی که می‌تواند برای تحلیل وضعیت موجود، بسیار مفید باشد سرویس Hashtracking است. البته زمانی که از این سرویس استفاده می‌کنید لازم است اجازه دسترسی به اکانت اینستاگرام خود را به آن بدهید (که به دلیل معتبر بودن آن هیچ نگرانی خاصی ندارد و ما در بسیاری از موارد حتی بدون آگاهی این نوع دسترسی‌ها را به اپلیکیشن‌ها می‌دهیم).

فرض کنید ما می‌خواهیم در اکانت اینستاگرام متمم (motamem@) تصمیم بگیریم که از هشتگ فارسی متمم# استفاده کنیم یا از هشتگ انگلیسی motamem#

طبیعی است که در اینجا انتخاب خیلی در اختیار ما نیست. چون دیگران هم مطالب متمم را با هشتگ متمم بازنشر می‌کنند و مهم‌تر این است که ما با جریانی که در اینستاگرام (یا توییتر)‌ حاکم است همراه باشیم. ما دو هشتگ فارسی و انگلیسی متمم را با استفاده از سرویس Hashtracking با هم مقایسه کرده‌ایم:

انتخاب بهترین هشتگ‌ها برای اینستاگرام

همانطور که می‌بینید استفاده از هشتگ متمم فارسی در اینستاگرام رایج‌تر است. البته تعداد هشتگ‌های انگلیسی متمم در اینستاگرام هم کم نیست. اما با توجه به محدودیتی که همیشه برای استفاده از هشتگ در نظر می‌گیریم اگر قرار باشد یکی از این دو را استفاده کرده و رواج دهیم استفاده از هشتگ فارسی مناسب‌تر است.

همانطور که می‌بینید در قسمت راست بالای پنجره گزینه‌ای به نام See Enhanced Results هم وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات بیشتری را مشاهده کنید. ما در اینجا بررسی کوتاهی انجام داده‌ایم تا ببینیم مدیر گروه متمم با هشتگ فارسی شعبانعلی# توسط چه کسانی بیشتر مورد اشاره قرار گرفته است:

انتخاب بهترین هشتگهای اینستاگرام

همانطور که می‌بینید اگر بر اساس تعداد فالوئر‌ها در نظر بگیریم تاثیرگذارترین حساب کاربری اینستاگرام که هشتگ شعبانعلی# را به کار برده است، حساب کاربری مجله موفقیت است. بعد از آن، این هشتگ در اکانتهای خود آقای شعبانعلی و همینطور متمم مورد استفاده قرار گرفته است. اما اگر معیار را بر اساس تعداد پست‌ها در نظر بگیریم آقای پویا ودایع و همینطور خود آقای شعبانعلی و نیز کتابسرای انور، در اکانت اینستاگرام خود بیشترین استفاده را از این هشتگ کرده‌اند.

اما تنها چالش انتخاب هشتگ، فراوانی آن نیست. مسئله دیگری هم وجود دارد و آن اینکه ممکن است دیگران هم در موارد نامربوط از هشتگ مورد نظر شما استفاده کنند و این می‌تواند به کاهش اعتبار شما منجر شود. به عنوان مثال فرض کنید که شما از هشتگ داغ# برای توصیف آش خود استفاده کنید و بعد متوجه بشوید که این هشتگ عمدتاً در میان صفحات غیراخلاقی اینستاگرام رایج است! قطعاً نه آش داغ شما در میان آن صفحات داغ(!) مشتری خواهد داشت و نه برای شان شما خوب است که با کلیک کردن روی هشتگ داغ#، آش شما را در کنار آن تصاویر دیگر ببینند!

از سوی دیگر، احتمالاً ترجیح می‌دهید بدانید که دیگران معمولاً هشتگ مورد نظر شما را با چه هشتگ‌های دیگری مورد استفاده قرار می‌دهند تا شما هم از این فضا برای جذب مخاطب خود استفاده کنید. فرض کنید که ما می‌خواهیم یکی از مطالب متمم درباره استراتژی را با هشتگ استراتژی# علامت‌گذاری کنیم. سرویس Hashtagify به ما کمک می‌کند تا شناخت بهتری از وضعیت این هشتگ داشته باشیم.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید هشتگ‌های بازاریابی و کارآفرینی و Strategy در اینستاگرام در کنار این هشتگ به کار می‌روند:

انتخاب بهترین هشتگهای اینستاگرامالبته اینها تنها ابزارهای مورد استفاده برای انتخاب بهترین هشتگ‌ها در اینستاگرام نیستند. اما می‌توانند کمک موثری در شناخت و تحلیل هشتگ‌ها باشند. البته این نکته را فراموش نکنیم که:

برای بسیاری از ما اکانت‌های اینستاگرام جنبه تجاری ندارند (از جمله خود اکانت متمم) و دلیلی ندارد که وقت و انرژی زیادی را برای بازی با هشتگ‌ها صرف کنیم. اما برای کسانی که استفاده از اینستاگرام بخشی از فعالیت‌های درآمدزای آنلاین‌شان محسوب می‌شود، مناسب‌تر است به جای تولید بی‌رویه‌ محتوا و صرف وقت زیاد برای تبلیغ، بخشی از انرژی و منابع خود را صرف استفاده هوشمندانه‌تر از ابزارهای در دسترس کنیم.

تمرین:

چه ابزارهای دیگری را می‌شناسید که می‌توانند به انتخاب هشتگ و تحلیل استراتژی هشتگ در اینستاگرام کمک کنند؟

 

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    محمود آگاه ، علی اکبر صیادی ، حسین سجادی ، پوریا لهراسبی ، باهره بروجردی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری شبکه های اجتماعی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه شبکه های اجتماعی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۵ نظر برای روش درست انتخاب بهترین هشتگ‌ها برای اینستاگرام چیست؟(۳)

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : شهرزاد

    فوق العاده بود این پست. ممنون.
    واقعا لذت بردم از خوندنش و اینکه منو تشویق کرد و انگیزه بیشتری بهم داد که سعی کنم در مورد هشتک ها بیشتر بدونم و بیشتر تحقیق کنم و براشون بیشتر وقت بذارم تا بتونم برای پیج وب سایتم استفاده ی بهتری ازشون ببرم.
    و مخصوصا از دیدن یکی از این عکس ها (که به نظرم چقدر آشنا بود! ) چقدر خوشحال شدم...:)
    بعد از دیدن این پست، جستجویی توی اینترنت انجام دادم و با ابزار زیر هم برای این منظور آشنا شدم که اینجا برای شما و دوستانمون هم میذارم:

    * سرویس Tagboard :
    https://tagboard.com
    علاوه بر جستجوی وضعیت هشتک مورد نظر شما در شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام، به شما میزان گرایش احساسی آدمها رو در مورد اون هشتک نشون میده که چه میزان مثبت، چه میزان خنثی و چه میزان منفی بوده...

    * سرویس TagsForLikes:
    http://www.tagsforlikes.com
    یک سری تگ های آماده برای گذاشتن هشتک به شما پیشنهاد می کنه که جزو محبوب ترین تگهای شناخته شده هستند. و برای هر موضوعی یک سری تگ رو دسته بندی کرده و پیشنهاد میده. تنها کاری که باید انجام بدید اینکه این هشتک ها رو از بین هشتک های پیشنهادی این وب سایت copy و زیر عکس خودتون paste کنید.

    - و یک نکته جالب هم در جایی بهش برخوردم این بود که نوشته بود شما می تونید از هشتک های خیلی متداول و محبوب استفاده کنید و کلمه ی مورد نظر خودتون رو (البته با حفظ ارتباط معنایی) در انتهاش بنویسید.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .