Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


ارسال پیامک تبلیغاتی با هدف مشتری یابی


ارسال پیامک تبلیغاتی و مشتری یابی با استفاده از این شیوه

ارسال پیامک تبلیغاتی نوع دیگری از تماس سرد برای مشتری یابی است که در درس‌های قبل، به آن اشاره کردیم.

بعید است مردی را پیدا کنیم که هر هفته چند بار پیامک تبلیغاتی اپیلاسیون دریافت نکرده باشد. یا اکثر خانم‌ها، احتمالاً پیامک تبلیغاتی کاشت موی طبیعی را دریافت کرده‌اند!

شاید با جستجویی در کتاب‌های بازاریابی یا منابع آنلاین، مطالب زیادی در خصوص بازاریابی با استفاده از پیامک یا Text Message Marketing = TMM دیده باشید و فکر کنید احتمالاً منظور همین نوع پیامک‌ها باشد.

در حالی که عموم آنچه در کشور ما به عنوان پیامک تبلیغاتی ارسال می‌شود، در ادبیات بازاریابی دنیا، Text Spamming یا ارسال متون هرز محسوب می‌شود. قبلاً در بحث ایمیل مارکتینگ یا هرزنامه‌های انبوه، توضیح دادیم که ارسال هر نوع پیامی که مخاطب برای دریافت آن اعلام رضایت نکرده باشد، در عرف بازاریابی و تبلیغات،‌ اسپم یا پیام هرز تلقی می‌شود.

متمم، سیستم ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه و اسپمینگ را نه تنها از لحاظ اخلاقی،‌ بلکه از لحاظ اقتصادی و استراتژیک هم، ابزاری ضعیف و نامطلوب می‌داند و بازاریابی پیامکی را محدود به ارتباط با کسانی می‌داند که قبلاً برای دریافت پیامک‌ها اعلام رضایت کرده‌اند. با این حال، با نگاهی واقع‌گرایانه و با هدف بهبود اوضاع از بدتر به بد، نکاتی در مورد ارتباط سرد از طریق پیامک‌های انبوه،‌ ذکر می‌گردد.
دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

گاهی اوقات،‌ ارسال پیامک تبلیغاتی برای برخی از ما، چیزی شبیه شکار گنجشک با چشم‌های بسته و با استفاده از تیربار است.

آنقدر شلیک می‌کنیم تا جنازه‌ای روی سرمان بیفتد و مطمئن شویم که شامی کوچک و حقیرانه برای خوردن داریم. اما در این میان معلوم نیست که چند شکار دیگر و چند شکارچی دیگر را شکار کرده‌ایم!

با رعایت نکات فوق، شاید بتوان به شیوه‌ای دوستانه‌ تر شکار کرد. شاید هم بتوان آنقدر هوشمندانه کار کرد که برای سیر کردن شکم خود،نیازمند قربانی کردن گنجشکان نباشید.

تمرین درس ارسال پیامک تبلیغاتی

با توجه به حجم سیستم‌های تبلیغاتی پیامکی غیرهوشمندانه و هرز و بی هدف و نامطلوب، منطقی نیست که از شما برای آنها مثال و مصداقی بخواهیم.

اما لطفاً از بین تمام تبلیغات پیامکی که تا کنون به صورت سرد دریافت کرده‌اید، بگویید کدامیک توانسته روی شما تاثیر مثبتی بگذارد و به اقدام منجر شود. هیچ اشکالی ندارد اگر مستقیماً نام سازمان یا شرکتی را ببرید یا متن را بنویسید. هدف یادگیری است.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    اسدالهی ، سجاد مرتضی پور ، احسان صلح چی ، پریسا اسدالهی ، حسن پیوسته گر

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری بازاریابی و فروش تلفنی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه بازاریابی و فروش تلفنی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۹۹ نظر برای ارسال پیامک تبلیغاتی با هدف مشتری یابی

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : هومن کلبادی

    جدای از اینکه دیدن پیامک های تکراری و بی هدف و بی محتوا، چقدر هر روز و روزی چند بار میتونه آرامش رو ازم بگیره و دعای . . . رو نصیب فرستندگان اون تکست ها و بستگانشون بکنه، یه پیامک، اونم دو خط اولش، هر از چند وقت حال خوبی بهم میده ولی ادامش، بازم کاملا غیر حرفه ای و دردناک هست. به عنوان فردی که حدود 20 ساله که هر 3 یا 4 ماه، خون اهدا می کنم، مشتریپر و پا قرص سازمان انتقال خون محسوب می شم و به محصیکه 3 ماه و یکروز از اهدای خون قبلیم می گذره، رگبار پیامک های سازمان انتقال خون، به گوشیم حمله می کنن. شروع پیامک اینجوریه:

    آقای هومن کلبادی: با اهدای خون سالم نعمت زندگی دوباره را به کودکان هدیه دهیم. و اما ادامه که عملا شکل دستوری و تعیین Deadline داره:

    خواهشمندیم با توجه به نیاز مبرم بیماران، تا ساعت 16 امروز به نزدیکترین پایگاه انتقال خون مراجعه نمایید. شاید فردا دیر باشد. یاریمان نمایید.

    واقعا هر چی حس خوب در نیمه اول این پیامکی که فکر می کنم توسط روبات و به شکل تکراری هر بار درست پس از 3 ماه و یکروز از اهدای خون قبلی و به صورت چند پیامک متوالی طی یک هفته برام ارسال میشه بهم دست میده، توسط نیمه دوم همون پیامک، به شدت تخریب میشه. جالبه که هر بار هم به مسئولین انتقال خون میگم که لطف کنن و این پیامک رو یا نفرستن و یا اصلاحش کنن ولی دریغ از گوش شنوا

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .