Menu
فایل صوتی آموزشی ۶۰ نکته در مذاکره

مجموعه ای از نکات کاربردی مذاکره که می‌توانند کیفیت مذاکره های ما را بهبود داده و دستاوردهای ما را افزایش دهند




در طراحی بازی چه عناصری به کار گرفته می‌شوند؟


اهداف و انتظارات آموزشی متمم در این درس
کد درس: ۶۰۰۲۸
پیش نیاز مطالعه درس عناصر طراحی بازی از دوستان عزیز متممی انتظار می‌رود پس از مطالعه این درس:
  • بتوانند سه بخش اصلی در ترکیب و طراحی یک بازی را فهرست کنند.
  • برای هر یک از سه بخش دینامیک بازی، مکانیک بازی و اجزاء بازی مثال بزنند.
  • با استفاده از مفهوم عناصر بازی، بتوانند تعریف گیمیکیفیشن را بهتر درک کرده و به کار بگیرند.
فشار ذهنی هنگام مطالعه
نیاز به مشارکت شما
کسب و کار
زندگی
عناصر اصلی تشکیل دهنده بازی در گیمیفیکیشن

اگر چند تعریف گیمیفیکیشن را مرور کنید، وجه مشترک آنها تقریباً چنین مفهومی است:

گیمیفیکیشن یعنی استفاده از المان‌های بازی در فضایی که فراتر از بازی (یا متفاوت از بازی) است.

طبیعتاً برای ما که با گیمیفیکیشن به عنوان زیرمجموعه‌ای از درس‌های دوره MBA آشنا شده‌ایم، این تعریف را می‌توان محدودتر هم کرد:

هدف ما از یادگیری گیمفیکیشن، استفاده از المان‌های بازی در فضای کسب و کار است.

المانهای بازی در فضای کسب و کار

در لحظه‌ی اول به نظر می‌رسد که المان‌های بازی را می‌شناسیم.

مگر آن چیز‌هایی که تحت عنوان PBL در گیمیفیکیشن مطرح شدند، المان بازی نیستند؟

قطعاً آن‌ها بخشی از المان‌های بازی هستند؛ اما در همان درس هم تأکید کردیم که بازی و بازی‌سازی فراتر از این چند المان محدود است.

درس حاضر به معرفی دقیق‌تر المان‌های بازی اختصاص داده‌ایم.

سه بخش اصلی در طراحی بازی

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

بحث PBL در گیمیفیکیشن برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این مطلب، به سایر بحث‌هایی هم که تحت عنوان کاربردهای گیمیفیکیشن مطرح می‌شوند دسترسی پیدا می‌کنید.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌ها و مطالب مطرح شده، ما فکر می‌کنیم شاید بهتر باشد مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

  دیجیتال مارکتینگ

  مدیریت ارتباط با مشتری

 طراحی سیستم فروش

  مهارت فروش

  دوره MBA

وقتی عناصر سه گانه‌ی بازی (اجزاء، مکانیک و دینامیک) را می‌شناسیم، می‌توانیم بازی‌های اطراف خود را بهتر بفهمیم و درک کنیم.

ضمن اینکه می‌توانیم از عناصر آنها برای استفاده در بازی‌های کسب و کار خودمان الهام بگیریم.

کاری که به تدریج در مجموعه درس‌های گیمیفیکیشن، بیشتر و بهتر خواهیم آموخت.

تمرین

یکی از بازی‌سازی‌های اطراف خود را انتخاب کنید.

مهم است که این بازی در فضای کسب و کار باشد؛ اما ساده و پیش‌پا افتاده یا پیچیده بودنش اصلاً مهم نیست.

سعی کنید چند مورد از المان‌های بازی، یک یا چند مورد از مکانیک بازی و حداقل یک مورد از دینامیک بازی را تشخیص دهید و فهرست کنید.

  لطفاً توجه داشته باشید که ما در متمم، تعداد و ترتیب درس‌ها و تقویم محتوا را بر اساس تعداد دوستان علاقه‌مند به هر درس، انتخاب و طراحی می‌کنیم.

بنابراین لطفاً پس از مطالعه‌ی این درس و هر درس دیگر در متمم، چند ثانیه وقت بگذارید و با علامت‌گذاشتن یا علامت نگذاشتن زیر هر درس، اولویت و ترجیحات خود را به ما اعلام کنید.

  شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.

برخی از دوستان متممی که به این درس علاقه مندند: احمد عباسی , حمیدرضا , محمد مقیمی , رضوان , مائده روشنعلی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم

متمم چیست و چه می‌کند؟
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

ترتیبی که گروه متمم برای خواندن مطالب سری طراحی برای تغییر رفتار به شما پیشنهاد میکند:

سری مطالب حوزه طراحی برای تغییر رفتار

قوانین کامنت گذاری/ چرا دیدگاه من منتشر نشده است؟

28 نکته برای در طراحی بازی چه عناصری به کار گرفته می‌شوند؟

     
    دوست گرامی مشاهده تمرینهای مربوط به این درس، صرفا برای کاربران متمم امکانپذیر میباشد.
    .