Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)

معرفی کتاب | کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ و کتاب های اقتصاد دیجیتال

کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا

کتاب راهنمای ساخت پادکست

کتاب راهنمای ساخت پادکستاگر به دیجیتال مارکتینگ و تولید محتوا علاقه داشته باشید، حتماً کتاب راهنمای ساخت پادکست برای دانشگاهیان را دوست خواهید داشت؛ حتی اگر دانشگاهی نباشید.

ین کوک در این کتاب به سراغ یک گروه مخاطب خاص رفته است: دانشگاهیان. بله. او به همان دانشگاهیانی که معمولاً سر کلاس‌شان می‌خوابیم، یا به خاطر وسواس عجیب‌شان در انتخاب کلمات آزرده می‌شویم، پیشنهاد می‌کند که برای ساخت پادکست وقت بگذارند.

او با دانشگاهیان بسیاری گفتگو کرده و از زبان آن‌ها نکات ارزشمندی را دربارهٔ تولید پادکست تخصصی در کتاب خود آورده است. احتمالاً این کتاب هیچ‌وقت به یک کتاب پرطرفدار در بین تولیدکنندگان محتوا تبدیل نشود. اما نکات مطرح‌شده در آن واقعاً ارزشمند است. به همین علت ما به همهٔ کسانی که درس پادکست متمم را می‌خوانند توصیه می‌کنیم معرفی و خلاصه این کتاب را هم بخوانند.

کتاب راهنمای ساخت پادکست برای دانشگاهیان

کتاب بازاریابی محتوایی

کتاب جو پولیتزی برای آموزش دیجیتال مارکتینگ مناسب استجو پولیتزی را بیشتر به عنوان بنیان‌گذار انستیتو بازاریابی محتوا یا CMI می‌شناسند. CMI از موسسات شناخته‌شده‌ی جهانی در حوزه‌ی محتوا است و اغلب کتابها و مقاله‌ها در حوزه‌ی بازاریابی محتوا واستراتژی محتوا، به تعاریف و توصیه‌های آن، اشاره و استناد می‌کنند.

او کتاب‌های متعددی در زمینه‌ی بازاریابی محتوایی و دیجیتال مارکتینگ دارد که Epic Content Marketing یکی از پایه‌‌ای‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود.

معرفی کتاب بازاریابی محتوایی

کتاب آنها می‌پرسند شما پاسخ دهید

آنها می پرسند شما پاسخ دهیدمعمولاً وقتی صحبت از تولید محتوا می‌شود، تکنیک های تولید محتوا به شدت مورد توجه قرار می‌گیرند. بسیاری از سوال‌ها و دغدغه‌ها هم حول این است که سراغ کدام رسانه یا کدام شبکه اجتماعی برویم یا چگونه تبلیغ کنیم و مخاطب جذب کنیم.

قطعاً این نکات مهم هستند. اما مارکوس شریدن در کتاب خود به سراغ بنیادی‌ترین سوال تولید محتوا می‌رود. سوالی که اگر پاسخ آن را ندانیم، یافتن پاسخ سوال‌های دیگر هم به کارمان نمی‌آید.

شریدن می‌گوید: اول فکر کنید و ببینید سوال مشتری چیست. شما باید به سوال او پاسخ دهید.  وقتی سوال را پیدا کردید و پاسخ هم مشخص شد، حالا می‌توانید به سراغ سایر گامهای تولید محتوا بروید.

با وجودی که این حرف شریدن واضح به نظر می‌رسد، اما حتی نگاهی ساده و سرسری به محتواهایی که این روزها در فضای آنلاین می‌بینیم نشان می‌دهد که این موضوع، ضعف بسیاری از دیجیتال مارکترها و تولیدکنندگان محتواست. به همین علت تصمیم گرفتیم این کتاب ساده را در فهرست کتاب های پیشنهادی متمم قرار دهیم. چون احتمالاً می‌تواند نقش مهمی در تغییر رویکرد تولید محتوای افراد و شرکتها ایفا کند.

خلاصه کتاب آنها می‌پرسند شما پاسخ دهید

کتاب استراتژی محتوا برای وب

کتاب استراتژی محتوا برای وبویرایش اول کتاب Content Strategy for the Web در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. مطالعه‌ی ویرایش اول نشان می‌دهد که کتاب به شدت شتابزده نوشته شده و بیشتر برای هالورسون مهم بوده که جایگاه خود را در میان نخستین کسانی که بحث استراتژی محتوا را مطرح می‌کنند تثبیت کند.

جنس کتاب بیشتر به چک لیست شباهت داشت و البته نکات و توضیحات بسیار ارزشمندی در آن مطرح شده بود.

در سال ۲۰۱۲ ویرایش دوم کتاب استراتژی محتوا برای وب منتشر شد و این ویرایش را – که در حال حاضر آخرین ویرایش کتاب است – می‌توان یک کتاب واقعی (هم از نظر ساختار و هم از نظر محتوا) دانست.

متمم مطالعه‌ی این کتاب را به هر کس که به دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند است یا می‌‌خواهد به یک استراتژیست محتوا تبدیل شود، توصیه می‌کند.

کتاب استراتژی محتوا برای وب

کتاب های اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال

معرفی کتاب تحول دیجیتال (رهبری دیجیتال) جورج وسترمن

کتاب تحول دیجیتال وسترمنکتاب رهبری دیجیتال (Leading Digital) که در ایران آن را به نام تحول دیجیتال می‌شناسند، مطرح‌ترین و شناخته‌‌شده‌ترین اثر وسترمن است. این کتاب به طور خاص برای مدیران و تصمیم‌گیران عرصه‌ی کسب و کار (و طبیعتاً مشاوران آنها)‌ نوشته شده است و تقریباً هر منبع معتبری را بررسی کنید، کتاب وسترمن را در فهرست کتابهای توصیه شده رهبری دیجیتال خواهید دید.

کتاب تحول دیجیتال (رهبری دیجیتال) 

معرفی کتاب Long Tail (دُمِ دراز و طویل)

"کتابکتاب Long Tail کریس اندرسون امروزه به یک کتاب کلاسیک در حوزه ی وب تبدیل شده است.
اندرسون با توجه به پتانسیلهای فضای وب، بر این باور است که مدل ذهنی فروش و عرضه ی محصول در فضای فیزیکی نمیتواند به تنهایی برای موفقیت در این دنیای جدید کافی باشد.
او در کتاب Long Tail به شرح این دیدگاه میپردازد.

معرفی کتاب Long Tail (دُمِ دراز و طویل)

معرفی و نقد کتاب همه دروغ می گویند

کتاب همه دروغ می گویندهمه دروغ می گویند کتابی ساده و روان دربارهٔ کلان داده یا همان بیگ دیتا است. شاید این کتاب چندان قوی نباشد، اما نثر روان آن باعث می‌شود گزینهٔ مناسبی برای ورود به دنیای علم داده و بیگ دیتا باشد. به جای توضیح زیاد، چند جمله از ابتدای فصل چهارم کتاب را نقل می‌کنیم تا اگر آن را پسندیدید، معرفی کامل‌تر و نقد کتاب را در متمم بخوانید:

همه دروغ می‌گویند. مردم در مورد تعداد نوشیدنی‌هایی که در راه خانه خورده‌اند راست نمی‌گویند. درباره‌ی این‌که چند وقت یک‌بار باشگاه می‌روند، قیمت کفش‌های جدیدی که خریده‌اند چقدر بوده، یا این‌که فلان کتاب را خوانده‌اند یا نه دروغ می‌گویند. آدم‌ها می‌گویند «در تماس خواهیم بود» در صورتی که دیگر خبری ازشان نمی‌شوند. می‌گویند از دست تو ناراحت نیستند ولی هستند. می‌گویند دوستت دارند در حالی که ندارند. با این‌که در لجن دست و پا می‌زنند می‌گویند خوشحالند. می‌گویند زن‌ها را دوست دارند حال آن‌که در حقیقت از مردها خوش‌شان می‌آید.

مردم به دوست‌ها دروغ می‌گویند؛ به رئیس‌ها دروغ می‌گویند؛ به بچه‌ها دروغ می‌گویند؛ به پدر و مادرها دروغ می‌گویند؛ به دکترها دروغ می‌گویند؛ به همسرها دروغ می‌گویند؛ حتی به خودشان هم دروغ می‌گویند. و بی‌برو برگرد به پیمایش‌ها [مطالعات، پرسشنامه‌ها و نظرسنجی‌ها] هم دروغ می‌گویند.

معرفی و نقد کتاب همه دروغ می گویند

درس‌های مرتبط: علم داده | بازار کار علم داده | بیگ دیتا

معرفی کتاب ناخدایی دیجیتال

معرفی کتاب ناخدایی دیجیتال

مهدی شامی زنجانی با همراهی فراز نبیی و شادی ایران‌دوست، در کتاب ناخدایی دیجیتال به موضوع مهم تحول دیجیتالی در کسب و کارها پرداخته‌اند. در این کتاب علاوه بر مثال‌ها و کیس‌های معتبر بین‌المللی، اشاره‌های فراوانی به فضای دیجیتال کشور و کسب و کارهای ایرانی شده و بدین ترتیب می‌توان آن را یک کتاب کاملاً بومی‌شده در نظر گرفت.

مولفان در مقدمهٔ کتاب تأکید می‌کنند که «آینده‌ی همه‌ی صنایع دیجیتالی است و این آینده از آن چیزی که فکر می‌کنید به شما نزدیک‌تر است.»

آن‌ها در ادامه با به‌کارگیری اصطلاح «داروینیسم دیجیتال» به مخاطب می‌گویند که اگر نتوانید سریع و درست با اقتضائات عصر دیجیتال هماهنگ شوید، راهی جز نابودی پیش پای شما قرار نخواهد گرفت.

معرفی کتاب ناخدایی دیجیتال

درس‌های مرتبط: تحول دیجیتال

کتاب درباره پلتفرمها

معرفی کتاب کسب و کار پلتفرمها

کتاب کسب و کار پلتفرم هاکتاب کسب و کار پلتفرمها برای کسانی نوشته شده که قصد دارند مدل کسب و کار خود را به سمت پلتفرم ببرند. یا این‌که با عملکرد پلتفرمهای مطرح ایران و جهان (از شبکه های اجتماعی و آمازون و دیجی کالا تا اوبر و اسنپ و تپسی) آشنا شوند.

کوسومانو، گور و یوفی، نویسندگان کتاب کسب و کار پلتفرم‌ها، از صاحب‌نظران مطرح در حوزهٔ پلتفرم هستند. هر سه نویسنده، زمانی مطالعه و پژوهش در زمینهٔ پلتفرم را آغاز کرده‌اند که واژهٔ پلتفرم به شکل و معنای امروزی آن رواج نداشت و در میان دانشگاهیان هم کمتر کسی به این حوزه به عنوان یک موضوع مهم نگاه می‌کرد. به همین علت، این کتاب در میان کتابهای مدیریتی مشابه جایگاه ویژه‌ای دارد و مرجع ارزشمندی محسوب می‌شود.

معرفی کتاب کسب و کار پلتفرمها

معرفی کتاب انقلاب پلتفرم

کتاب انقلاب پلتفرمکتاب انقلاب پلتفرم از نظر سطح مطالب و عناوین مطالب بسیار به کتاب کسب و کار پلتفرمها نزدیک است (البته دو سال قبل از کسب و کار پلتفرمها نوشته شده است). این کتاب هم رویکرد مدیریتی دارد و به موضوعاتی مثل چالش‌های راه اندازی، مسئله مرغ و تخم مرغ، استراتژی‌های رشد و رگولاتوری پرداخته است. شاید تفاوت اصلی انقلاب پلتفرم با کسب و کار پلتفرمها این باشد که نویسندگان انقلاب پلتفرم رویکردی نسبتاً خنثی را برگزیده‌اند.

آن‌ها همان‌قدر که به فرصت‌ها و نقاط قوت پلتفرمها توجه دارند، از تهدیدها و خطرات پلتفرمها هم حرف زده‌اند. درست است که کتاب کسب و کار پلتفرمها هم بحث‌های مشابهی مطرح کرده، اما فضا و نگاه مثبت‌تر را در آن کتاب به‌خوبی حس می‌کنید.

معرفی کتاب انقلاب پلتفرم

درس‌های مرتبط: تحول دیجیتال

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    محسن مهدوی ، سحر کشوری ، فرناز دادستان ، نیما ، پژمان بابایی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۰ نظر برای معرفی کتاب | کتاب های آموزش دیجیتال مارکتینگ و کتاب های اقتصاد دیجیتال

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .