Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


جمله‌های روزانه متمم (۶۰) | چند جمله درباره رازداری، پختگی، اهمیت پرسشگری و …


جمله های روزانه

در گذشته متمم به صورت روزانه جمله‌هایی را منتشر می‌کرد و در اختیار دوستان متممی قرار می‌داد.

با توجه به این که امکان ذخیره شدن این جمله‌ها و مرور دوبارهٔ آن‌ها فراهم نبود،‌ اکنون بعضی از این جمله‌ها را در قالب #دعوت به گفتگو مطرح می‌کنیم و برخی دیگر را در قالب مجموعه‌هایی از هفت جمله (مربوط به یک هفته) منتشر می‌کنیم.

با مراجعه به #جمله های روزانه متمم می‌توانید جمله‌های قبلی را ببینید و بخوانید. آن‌چه در ادامه می‌آید بخش شصت‌‌ام آرشیو جمله‌های روزانه است.

توضیح این که متمم طی چند سال متوالی چندهزار جمله را منتشر کرد و در طول این مدت، رسم‌الخط، شیوهٔ طراحی، انتخاب عکس و حتی سبک ترجمه تکامل یافت و خطاهای نگارشی هم کمتر شد. با این حال، در ارائه‌ی آرشیو جمله‌ها، جز در مواردی که با اشتباهی فاحش مواجه شویم و ناگزیر به اصلاح باشیم، همان شکل اولیه را حفظ می‌کنیم:

کسی که حقارت های خود را نمی بیند حق ندارد دیگران را تحقیر کند - سنکا

حذف همه صعف‌ها امکان‌پذیر نیست. اما می‌توانیم با انتخاب درست کسانی که در کنارمان هستند اهمیت ضعف‌هایمان را کاهش داده و آن‌ها را پوشش دهیم -استیون کاوی

آینده کالایی است که آن را با هزینه کردن امروز میتوان خرید - ساموئل جانسون

مسیر قطعی فریب خوردن این است که فکر کنی فریبکاری قویتر از دیگران هستی - روشه فوکو

مشکل نظام آموزشی این است که در آن نمره را به کسی می‌دهند که پاسخ خوبی ارائه می‌کند نه آن که پرسش خوبی را مطرح کرده است - ریچارد سال ورمن

هنگامی که رازی را به کسی می گویید و از او می‌خواهید به کسی نگوید، به خاطر داشته باشید که اغلب انسانها حداقل یک نفر را دارند که فکر می‌کنند می‌توانند حرفهایی را که نباید به هیچ‌کس گفت به او بگویندهر نسلی خود را هوشمندتر از نسلی که رفته و پخته تر از نسلی که آمده می‌داند - جورج اورول

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۴ نظر برای جمله‌های روزانه متمم (۶۰) | چند جمله درباره رازداری، پختگی، اهمیت پرسشگری و …

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : جواد بشیرپور

     

    آینده، کالایی است که آن را با هزینه کردن امروز میتوان خرید.

     حدود 5 ماهی میشه که وارد یک سازمان بزرگ و جدید شدم، روزهای اول ورودم مقارن شده بود با مصاحبه شغلی همکاران قدیمی، برای ارتقا سطح در سازمان. وقتی که دوستان برای ارائه در جلسه، اسلاید سازی میکردن و خودشون رو برای پاسخ به سوالات متداول آماده میکردن چند نکته توجه من رو به خودش جلب کرد. نکته اول این که دوستان اصرار شدیدی به ساختن پاور پوینت به زبان انگلیسی داشتند در صورتی که تعداد زیادی از این عزیزان حتی امکان رو خوانی و تلفظ درست بسیاری از مطالبی که نوشته بودند رو نداشتند. نکته دوم پاسخ عزیزان به سوال برای پیشرفت و توسعه فردی خودتون چه کارهایی انجام می دهید بود. همه عزیزان کتاب خواندن و کلاس و دوره آموزشی رفتن و جواب های مشخصی رو آماده کرده بودند اما در حقیقت از آخرین کتابی که خونده بودن و آخرین کلاس و دوره آموزشی که دیده بودن سالها گذشته بود. توی همون جو و شرایط، تیم کاری جدید ما در حال شکل گیری و ساخته شدن بود و من و دیگر دوستان تازه واردم باهم آشنا میشدیم. مطلبی که اون روزها به ذهنم رسید و با دوستان هم به اشتراک گذاشتم این بود که به هر صورت دیر یا زود، زمانی میرسه که ما هم توی چنین جلساتی برای ارتقا شغلی خودمون شرکت خواهیم کرد پس چه بهتر که از همین امروز شروع به اقدام های کوچکی کنیم تا هم توانایی هامون رو توسعه بدیم و هم صحبت ها و ارائه ای که در اون روز خاص خواهیم داشت با واقعیت تطابق بیشتری داشته باشه. یاد صحبت های معلم عزیزمون محمد رضا افتادم که وقتی در مورد رزومه نویسی  و  فایل صوتی مصاحبه شغلی صحبت میکردن به این نکته اشاره کردن که اگر در یک مهارت سطح بالایی نداریم، در نوشتن توانایی خودمون اغراق نکنیم درسته که معمولا ادم ها در اعلام توانمندی هاشون در رزومه بزرگ نمایی میکنند و امکان داره که ما در مقایسه با دیگران در اون ویژگی ضعیف تر دیده بشیم اما حداقل صادقت رو رعایت کردیم.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .