Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


استعدادیابی فرزندان و نکاتی در مورد تشخیص استعدادها (کلیپ تصویری)


شناسایی استعدادها و استعدادیابی فرزندان چگونه انجام می‌شود؟

آنچه در این درس برای شما در نظر گرفته‌ایم، نسخه ضبط شده برنامه تلویزیونی محمدرضا شعبانعلی در مورد استعدادیابی کودکان و استعداد شغلی و نکاتی در مورد تشخیص و شناسایی استعدادها است.

اگر هم فعلاً فرصت مشاهده کلیپ ویدئویی را ندارید می‌توانید از این درس عبور کنید و مطابق نقشه راه درس استعدادیابی، سایر درس‌ها را مطالعه کنید و در زمانی مناسب، مجدداً به این درس سر بزنید.

لطفاً توجه داشته باشید که آنچه در این‌جا می‌بینید صرفاً قسمتی از کلیپ ویدئویی است و در صورتی که تمایل داشتید آن را به شکل کامل مشاهده کنید می‌توانید مجموعه کامل کلیپ را که در قالب دو فایل mp4 تنظیم شده از طریق لینک‌های پایین همین درس، دانلود کنید.

 دانلود بخش اول استعدادیابی فرزندان

 دانلود بخش دوم استعدادیابی فرزندان

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    سلما پیشوا ، گل اندام صفری ، بانو ، مجید آرانی ، سارا حسینقلی زاده

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری استعدادیابی و شناخت توانمندی ها به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه استعدادیابی و شناخت توانمندی ها
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۱۸ نظر برای استعدادیابی فرزندان و نکاتی در مورد تشخیص استعدادها (کلیپ تصویری)

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : متین خسروی

    اون جایی که در مورد پزشکی راجع به مهارت حل مسئله گفتین، خیلی برام جالب بود.

    به عنوان دانشجوی پزشکی خیلی اوقات با این صحنه روبرو می‌شم که دوستام می‌دونن که فلان آنتی‌ژن روی ویروس به کدوم پروتئین روی بدن وصل می‌شه و با چه مکانیسمی وارد می‌شه. از اون طرف می‌دونن که آلودگی به این ویروس چه نشونه‌هایی داره. بعد وقتی یه case براشون تعریف می‌شه هیچ ایده‌ای از این که چه مشکلی داره ندارن مگر این که عین همون مورد رو سر کلاس گفته‌باشن.

    تقریباً از ۱۳ سالگی مشغول برنامه‌نویسی بودم و حتی الآن هم چه تو حوزه‌های مرتبط با پزشکی (از سایتای معمولی یا اتوماسیونِ یه کار ساده گرفته تا آنالیز خروجی دستگاهای آزمایشگاهمون و...) چه تو حوزه‌هایی غیر از پزشکی به صورت تفننی برنامه‌نویسی می‌کنم. هر موقع فرصت صحبت با دوستام بوده گفتم اگر به من بود، ۲ واحد برنامه‌نویسی رو تو برنامه‌ی آموزشی تمام رشته‌های دانشگاهی می‌گنجوندم چون بشدت مهارت حل مسئله رو بالا می‌بره.

    برگزار کردن یکی دو دوره کارگاه برنامه‌نویسی تو دانشگاهمون هم برام جزء لذت‌بخش‌ترین تجربه‌هام بوده.

    برنامه‌نویس با یه مسئله مواجهه. مسئله‌ای که معمولاً هیچ تابعی تو هیچ زبونی برای حلش ایجاد نشده. معمولاً برنامه‌نویسا با نگاه به توابعی که وجود داره و چیزی که از زبون‌ها می‌دونن، سعی می‌کنن مسئله رو به یه سری زیرمسئله بشکونن که احتمالاً با کنار هم قرار دادنشون مسئله‌ی اصلی حل می‌شه. برنامه‌نویس در واقع یه نگاه به مسئله داره، یه نگاه به ابزارهای موجود، یه نگاه به خروجی‌ای که می‌خواد. در عین حال به جنبه‌های مختلف مسئله‌ش هم توجه می‌کنه (که مثلاً اگر دستگاه خروجی رو اینطور داد چی؟ اگر order اعداد از یه حدی بیشتر بود چی؟ معمولاً بی‌توجهی به اینا باعث می‌شه نرم‌افزار تو اولین یا دومین اجراش اشکالات عجیب و غریبی نشون بده!)

    بخوام آنالوژی‌ای بین برنامه‌نویسی و پزشکی (یا حتی بقیه‌ی کارهای از جنس حل مسئله) بزنم، فکر می‌کنم

    *دانشِ من می‌شه چیزی از جنس توابع و امکانات زبون‌های برنامه‌نویسی.

    *خروجیم می‌تونه ارزیابی وضعیت یا تعیین پروتکل درمانی باشه. و ورودیم شرح حالیه که از بیمار می‌گیرم (و نرم‌افزارِ ذهنم باید بتونه داده‌هایی که کم داره رو درست تشخیص بده که فرایند معاینه شکل بگیره)

    *و اینجا تجربه‌ی حل مسئله (چه به صورت عمومی، چه به صورت اختصاصی تو همین حوزه‌ی پزشکی) می‌تونه به من کمک کنه که با کمترین خطا، روون‌تر بتونم ابزارها، دانش، و ورودیم رو به کار بگیرم تا خروجی رو تولید کنم.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .