Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


پروژه پایانی درس ارزش آفرینی


پروژه پایانی درس ارزش آفرینی

این آخرین درس از مجموعه درس‌های ارزش آفرینی است. از ابتدا توضیح دادیم که درس ارزش آفرینی برای متمم اهمیت حیاتی دارد و کسی که با دانش مدیریت آشنا می‌شود، اگر مفهوم ارزش و ارزش آفرینی را به درستی و به صورت کامل درک نکند، حتی اگر تمام مفاهیم دیگر مدیریت را آموخته باشد، صرفاً به فرصت طلبی قدرتمند‌تر و مخرب‌تر تبدیل خواهد شد.

در اینجا، می‌خواهیم پروژه پایانی درس ارزش آفرینی را با هم مرور کنیم و از شما بخواهیم که فرصتی را به انجام پروژه این درس اختصاص دهید تا پرونده این درس هم بسته شود و فرصت و فضا برای استفاده از درس‌های مدیریتی پیشرفته‌تر متمم فراهم گردد.

پیشنهاد می‌کنیم قبل از ارائه و ثبت پروژه‌ی خود در زیر این درس، حتماً نکات مهم در تحویل پروژه را بخوانید و مرور کنید.

پروژه‌ی درس ارزش آفرینی:

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.
      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    سید حمید رضا صحفی ، عزیزه تیموری ، بیتا نوع‌پرور ، محمدرضا شعاری پور ، محمد حسین مومنی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری ارزش آفرینی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه ارزش آفرینی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۳۰۹ نظر برای پروژه پایانی درس ارزش آفرینی

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : شراره شیری جیان

    1- کسب و کار مد نظر من "کافی شاپ تفریحی-فرهنگی کودک و نوجوان" هست. بنظرم بسیاری از والدین بنا به دلایل زیادی حاضر نمی شوند فرزندانشان را به کافی شاپ های موجود ببرند. داشتن فضایی بسیار شاد با رنگهای متنوع در دکوراسیون به همراه داشتن کتابخانه و قفسه ای از بازی های گروهی و فکری میتواند محیط جذاب و خاطره انگیزی را برای خانواده ها فراهم کند.

    2- بنظرم این کافی شاپ خصوصیات زیر را باید داشته باشد :

    - میز و صندلی ها به گونه ای انتخاب شود که مناسب استفاده رده سنی کودک نیز باشد.

    - در سرویس بهداشتی، روشویی مناسب کودکان نیز قرار داده شود (ارتفاع آن به نحوی باشد که کودک بتواند به تنهایی دست خود را بشوید)

    - لباس کار کارکنان  یکسان نباشد، بلکه لباسهای شخصیت های معروف کارتونی باشد ( متفاوت بودن لباس ها فضا را از یکنواختی در می آورد. ضمن اینکه هر کودک یا نوجوانی می تواند شخصیت کارتونی مورد علاقه خود را ببیند)

    - برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، کتابخانه ای به همراه مبلی راحت در قسمتی قرار داده شود.

    - پس از چاپ کتاب جدید ، از نویسنده یا شاعر آن کتاب مربوط به گروه سنی کودک و نوجوان دعوت شود تا امکان آشنایی بیشتر و خرید کتاب با امضاء نویسنده فراهم شود.

    - بخشی از دیوار با کاغذ سفید پوشیده شود تا کودکان و نوجوانان امکان نقاشی روی آنرا داشته باشند.

    - فکر می کنم این روزها والدین وقت کمتری را برای بازی کردن با فرزندان خودشان اختصاص می دهند. برای اینکه وقت سپری شده در کافی شاپ برایشان به یادماندنی تر شود، بهتر است در قفسه ای بازی های گروهی و فکری باشد تا هر خانواده بتواند سرگرم بازی شود.

    - امکان برگزاری جشن تولد

    3- فکر کنم صنعت تفریحی - فرهنگی است.

    4- بازار هدف : مهد کودک - مدارس ابتدایی - مطب پزشکان و دندانپزشکان کودک- شهر بازیها - کانون پرورش فکری ( البته ابتدا از منطقه ای که کافی شاپ مورد نظر در آن قرار دارد شروع میشود )

    بازار آماده : افرادی که خودشان صاحب فرزند هستند یا از اقوام نزدیک کودک هستند.

    بازار بالقوه : افرادی که فرزند دارند، در آینده می خواهند فرزنددار شوند یا حتی جوانانی که در فکر ازدواج هستند.

    5- میزان ضرورت : بنظرم داشتن چنین فضایی خصوصا برای کودکان ضروری است. هنگام مراجعه به چنین محیطی فقط وقتشان صرف خوردن نمیشود بلکه می توانند به نقاشی، بازی یا خواندن کتاب هم بپردازند.

    - اندازه بازار : فکر کنم برای افراد زیادی  جذاب باشد. از آنجائیکه والدین امروزه بیشتر حاضرند برای فرزندان خود هزینه کنند بنظر میرسد بازار خوبی داشته باشد.

    - محدوده قیمت قابل عرضه : شاید کمی گرانتر از کافی شاپ های معمولی باشد علت آن هم استفاده از امکانات فرهنگی و تفریحی است.

    - منحصر به فرد بودن محصول : کپی برداری از این کار بسیار آسان است. اما در حال حاضر حتی کافی شاپ های معمولی با وجودیکه تعداد زیادی از آنها در سطح شهر وجود دارند هنوز هم هر کدام مشتری های خودشان را دارند. ضمن اینکه بچه ها اگر خاطره خوشی از مکانی داشته باشند باز هم ترجیح می دهند به آنجا سر بزنند.

    - سرعت عرضه محصول : در این صنعت به سرعت میتوان تغییرات ایجاد کرد.

    - سرمایه گذاری اولیه : چون به فضای نسبتا بزرگی نیاز دارد و انتخاب محل و منطقه هم در آن تاثیر زیادی دارد، سرمایه اولیه زیادی  می خواهد. بهترین حالت بنظرم مالکیت است و اجاره کردن محل گزینه خوبی نیست چون اگر طرح با شکست مواجه شود بیشتر سرمایه هدر رفته است. البته رهن کردن محل به عنوان راه حل می تواند انتخاب شود اما ممکن است صاحب ملک در سالهای آتی حاضر به رهن نباشد و جابه جایی حس خوبی به مشتریان نمی دهد.

    - پتانسیل عرضه محصولات وابسته : در این طرح می توان کتاب های مخصوص کودک و نوجوان و بازی های گروهی و فکری را برای فروش عرضه کرد.

    - مدت زمان زنده ماندن : بنظرم همیشه سبز و ماندگار است. همانطوریکه رستورانها ، کافی شاپ ها و بستنی فروشی ها سالیان سال است که به فعالیت خود ادامه می دهند.

    6- امکان تقلید از این ایده زیاد است. شاید بشود گفت در هر کسب و کاری می شود به جای ارزش آفرینی ، فرصت طلبی کرد. به عنوان نمونه در این مثال می توانند هزینه های جانبی را افزایش دهند و برای استفاده از وسایل بازی گروهی یا فکری اجاره ساعتی دریافت کنند و مشتریان احساس کنند به جای کافی شاپ ، سر گردنه رفته اند. :)

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .