Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


هوارد گاردنر: اهمیت تک تک انسان‌ها را دست کم نگیریم


اهداف و انتظارات آموزشی متمم در این درس
کد درس: ۲۸۴۹۸

این درس، صرفاً برای آشنایی بیشتر با آراء و افکار هوارد گاردنر، پیشنهاددهنده‌ی نظریه هوش چندگانه تنظیم و منتشر شده است.

اگر چه در متمم مطلب مستقلی به معرفی هوارد گاردنر اختصاص داده شده است، اما مطالعه‌ی نوشته‌های خود او می‌تواند زمینه‌ی آشنایی بهتر و عمیق‌تر را ایجاد کند.

ما آشنایی با هوارد گاردنر را به همراه تعدادی از دانشمندان دیگر، مانند دنیل گلمن در درس‌های آینده در مورد هوش هیجانی نیاز خواهیم داشت.

ّهوارد گاردنر و نظریه هوش چندگانه

 بهترین شیوه‌ی آشنایی با متفکران این است که به جای واسطه‌ها، سراغ نوشته‌ها و حرف‌های خود آنها برویم.

البته باید به خاطر داشته باشیم که وقتی آن حرف‌ها و نوشته‌ها توسط یک واسطه (مثلاً متمم) انتخاب می‌شود، همچنان به صورت مطلق از دام سوگیری رها نشده‌ایم. اما به هر حال می‌توان پذیرفت که به نویسنده نزدیک‌تر شده‌ایم.

آنچه در اینجا می‌خوانید بخشی از نوشته هوارد گاردنر تحت عنوان اهمیت افراد است که برای جان بروکمن ارسال شده و در کتاب This Explains Everything منتشر شده است.

نمایش کامل این مطلب برای کاربران آزاد متمم انجام می‌شود. ثبت نام به عنوان کاربر آزاد متمم، سریع و رایگان است و کافی است برای خودتان نام کاربری و رمز عبور تعریف کنید:

ثبت نام   نمونه درسهای کاربر‌‌آزاد

بلکه باید حرف مارگارت مید – متخصص انسان شناسی – را به خاطر داشته باشیم که:

هرگز در اینکه گروهی شهروند متعهد اهل فکر می‌توانند جهان را تغییر بدهند تردید نکنید. در واقع، تنها چیزی که در تاریخ وجود داشته همین است.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    داود عندلیب ، فاطمه شیخ علیان ، مهدی صادقی سراجی ، اعظم ، hanie

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۳ نظر برای هوارد گاردنر: اهمیت تک تک انسان‌ها را دست کم نگیریم

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : زینب دست آویز

    من از موقعی که خودم رو شناختم، همیشه وجود تمام انسان ها رو روی کره زمین (و حتی روی کره هوا) مهم و ارزشمند تلقی می کردم. من اعتقاد دارم لزوما نباید استیو جابز و ادیسون و شکسپیر بود تا احساس ارزشمندی کرد. الان که دقیق تر فکر می کنم احساس می کنم اولین جرقه های این موضوع، زمانی تو ذهنم زده شد که تو دوران نوجوونی با استاد عزیزم آقای دکتر الهی قمشه ای آشنا شدم. ایشون همیشه بهمون میگن هر آدمی رسالت خاص خودشو داره. حالا ممکنه رسالت یکی مثه ادیسون کشف الکتریسیته باشه. اما شاید رسالت زینب این باشه که وقتی دوستش باهاش تماس می گیره و از شغل جدیدش تو یه قسمت پرتی از دادگستری توضیح میده و کمی ناراضیه و غرغر می کنه، بهش یه چیزایی رو یادآوری کنه. این که زینب بهش یادآوری کنه (یا یاد بده) که نه عزیز من! تو شش سال عمر گرانمایه رو صرف تحصیل تو دانشگاه نکردی که آخرش میز مدیریت عامل بهت بدن، این که زینب بهش بگه اگه شش سال درس خوندی، شش سال هم باید حسابی بدویی و کاراموزی کنی تا حداقلی از مهارت ها و کار عملی رو یاد بگیری، این که با این حرف ها دید یه انسان رو وسعت ببخشم، نگاهش رو عمیق کنم و توقعات و انتظارتش رو تعدیل، دست کمی از کشف الکتریسیته ادیسون نداره. همه انسان ها حتما حتما یه رسالتی دارن. رسالت شون با هم حتما متفاوته ولی اصلا یکیش ارزشمندتر از دیگری نیست.

    به نظر من هر آدمی تو یه زمینه خاصی، متخصص و expert به معنای حقیقی کلمه است. اصلا شاید به همین خاطر باشه که انقدر بزرگان ما به ارزشمندی شنونده بودن تاکید می  کنن. شاید اون ها هم می دونستن و میدونن که همه آدما ارزشمندن. همه آدم ها یه رسالتی دارن که اگه با دقت بهشون گوش بدی، خیلی چیزا ازشون یاد می گیری. خیلی بزرگ میشی.

    پی نوشت: دیروز حرف های دوستم خیلی روم تاثیر گذاشت. یه غم خاصی تو صداش بود. من تونستم یه کم آروم ترش کنم. ولی خودمم بعدش احساس کردم نیاز دارم با یکی دقیقا راجع به همین موضوع صحبت کنم. نمی دونم متمم از کجا فهمید الان من بهش نیاز دارم که این پست رو گذاشت:)

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .