Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


تو هم می‌توانی در این بازی باشی


پرورش استعدادها

ما درسمان را با این سوال شروع کردیم که داشته های من چیست و قرار شد در ادامه، بعضی از موارد مهم را به صورت جداگانه و مستقل، مورد بحث قرار دهیم. از آغازگر بودن حرف زدیم و سپس به موضوع آینده نگری پرداختیم.

این بار می‌خواهیم به حوزه‌ی دیگری بپردازیم. حوزه‌ای که در برخی از ما، یک استعداد ذاتی است و در آن بسیار توانمند هستیم و در برخی دیگر، کمتر مشاهده می‌شود.

اما برای کسی که درس #پرورش استعدادها را می‌آموزد، یک ضرورت است و همه‌ی ما باید، در این حوزه به حداقلی از توانمندی دست پیدا کنیم.

یک سوال ساده:

فرض کنید در یک مهمانی هستید و حدود پانزده تا بیست نفر هم به آن مهمانی دعوت شده‌اند. تقریباً همه، یکدیگر را می‌شناسند و با هم مشغول حرف زدن هستند.

در این میان، یک زوج جوان حضور دارند که ظاهراً با بقیه آنقدر آشنا نیستند. قسمت بیشتر وقت را ساکت هستند و گاهی هم با یکدیگر، صحبت کوتاهی می‌کنند. شما تقریباً مطمئن هستید که آنها احساس تنهایی می‌کنند.

آیا برای وارد کردن آنها به بحث تلاش می‌کنید؟ آیا ممکن است کنارشان بنشینید و گپ بزنید؟ حتی اگر خودتان را #درونگرا می‌دانید و حوصله‌ی این نوع تعاملات را ندارید، اصلاً تنها ماندن دو نفر در یک مهمانی بیست نفره، برای شما دغدغه محسوب می‌شود؟

اگر میزبان باشید چطور؟ آیا درگیر شدن همه در مهمانی را وظیفه‌ی خودتان می‌دانید یا اینکه معتقدید هر کس باید بتواند خودش برای وارد شدن به جمع، تلاش کند؟

محدودیت در دسترسی به این درس

دوست عزیز.

درس‌های مرتبط با استعدادیابی و پرورش استعدادها برای کاربران آزاد متمم در نظر گرفته شده‌اند.

بنابراین دسترسی به آن‌ها نیازمند پرداخت هزینه نیست و صرفاً لازم است نام کاربری و کلمه‌ی عبور خود را تعریف کنید:

البته مطالعه‌ی درس‌های استعدادیابی و انجام پروژه استعدادیابی برای دسترسی به درس‌های پرورش استعداد ضروری است. پس:

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به جمع اعضای ویژه‌ی متمم می‌پیوندید و به درس‌های بسیاری از جمله درس‌های زیر دسترسی پیدا می‌کنید:

  دوره MBA  |  تصمیم گیری

  فنون مذاکره  |  تحلیل رفتار متقابل

  پرورش تسلط کلامی

  افزایش عزت نفس  |  چگونه شاد باشیم

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    نیما سراج پور ، محمد حامد میرنژاد ، الهام طهماسبی ، مهزیار مسلمی پور ، فائزه ناساری

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری مفاهیم پرورش استعدادها به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه مفاهیم پرورش استعدادها
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۰۸ نظر برای تو هم می‌توانی در این بازی باشی

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : بهروز مطیع

    سلام ، صبح شنبه همگی خوش

    - من فکر میکنم وقتی والدین  بچه ها را در تصمیم گیری ها و برنامه ها مشارکت ندهند این توانمندی کاهش پیدا میکنه مثلا اگر قراره که به یه پیک نیک برویم اینکه بچه ها بتوانند کمک کنند (هرچند خیلی کوچک) و " هر کدوم یه گوشه ای از کار را بگیرند" اثر مثبتی میگذاره و حال کل جمع هم بهتره

    - اگه توی مهمونی 20-15 نفره دو نفر تنها باشم دوست دارم اونها هم وارد جمع بشن و با بقیه قاطی بشن ، دوست دارم این توانایی رو توی خودم پرورش بدم چون از روحیه و دموکراسی حاکم به کار تیمی لذت میبرم . خیلی وقتها سعی کردم توی محیط کارم تیم شکل بگیره و دوستان دور و برم را هم درگیر کار کنم .

    - اگه کسی توی رزومه  کسی جمله قسمت چهارم  تمرین را ببینم :  اولا"  احساس میکنم اون شخص تاحد خوبی  خودش را شناخته -  دوما " سعی میکنم توی کاری قرار بگیره ماهیتا کار تیمی باشه -  سوما" توی کارهایی که تقسیم وظایف و قدرت به اون کار آسیب میزنه قرار نگیره

     

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .