Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


کتاب قصر شیشه ای (جینت والز)


کتاب قلعه شیشه ای یا قصر شیشه ای

کتاب قلعه شیشه ای (The Glass Castle) که در فارسی به قصر شیشه ای ترجمه شده، در کشور ما بیشتر پس از ساخت فیلمی از روی آن (در سال ۲۰۱۷) شناخته شد.

ژانت والز (Jeannette Walls) نویسنده کتاب سال‌ها تجربه‌ی موفق روزنامه‌نگاری درباره سلبریتی‌ها (Gossip Columnist) را داشته است.

شغلی که طی سال‌های اخیر با توسعه شبکه های اجتماعی ما هم در ایران نمونه‌هایش را دیده‌ایم. کسانی که با پرداختن به حاشیه زندگی بازیگران و اخبار و رویدادها و شایعاتی از این دست، مخاطبانی را جذب کرده و به شیوه‌های مختلف کسب درآمد می‌کنند.

اما ربط این‌ها به کتاب قلعه شیشه ای چیست؟

ماجرا این است که این کتاب یک اتوبیوگرافی است که نویسنده در آن زندگی خود را شرح داده است.

آن‌طور که خودش توضیح می‌دهد شاید برای بسیاری از دوستان و آشنایانش چندان قابل درک نباشد که چرا وقتی یک روزنامه‌نگار مشهور و موفق در شهری بزرگ زندگی می‌کند، مادرش زندگی بی‌خانمانی و حتی جستجو در میان زباله‌ها را به زندگی با ثبات متعارف شهری ترجیح می‌دهد.

معمولاً وقتی از روی یک کتاب، فیلمی ساخته می‌شود؛ بلافاصله این سوال مطرح می‌شود که کدام‌یک بهتر و قوی‌تر هستند: فیلم یا کتاب؟

به نظر می‌رسد در این مورد، فیلم قلعه شیشه ای چندان موفق نبوده و وقتی آن را با فروش بسیار بالای کتاب The Glass Castle طی سال‌های اخیر مقایسه می‌کنیم، باید بپذیریم که شکل مکتوب این روایت موفق‌تر بوده است.

ما در این داستان، با یک پدر بیمار (دارای اختلال دوقطبی) و دائم‌الخمر روبرو هستیم که تقریباً هیچ فرصتی برای رشد و آرامش فرزندانش ایجاد نکرده، اما مشخصاً رابطه‌ای بسیار عاطفی و عاشقانه با آنها دارد.

این نوع قصه‌ها به ما کمک می‌کنند تا کمی از استریوتایپ‌های رایجی که درباره‌ی دیگران داریم و خطای هاله‌ ای که بسیاری از ما گرفتارش هستیم فاصله بگیریم.

این بار در پاراگراف فارسی یک پاراگراف از این کتاب را با هم می‌خوانیم:

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

کتاب قصر شیشه ای توسط آقای مهرداد بازیاری ترجمه شده و انتشارات هرمس آن را به بازار عرضه کرده است.

 

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    مریم رئیسی ، آرزو ، مهدی جلالی ، محمدرسول کریمی ، میترا

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۶ نظر برای کتاب قصر شیشه ای (جینت والز)

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : متین خسروی

    استاد زبانی داشتم، که بیشتر از زبان یاد دادن، بهمون یاد گرفتن یاد می‌داد؛ بعد به عنوان مثال توی یادگیری، باهامون زبان کار می‌کرد. موقع تمرین speaking مجبورمون می‌کرد در مورد کتاب‌های مختلف و مفاهیمی که توش بود صحبت کنیم، و موقع listening فیلم‌های زیبایی برامون می‌ذاشت و بعد در مورد اون چه شنیده‌بودیم بحث می‌کردیم...

    یادمه بهمون می‌گفت تو هر طبقه‌ای از جامعه، آسیب‌هایی هست که کسانی که بتونن از اون‌ها دوری کنن رشد می‌کنن اما اکثریت با اون آسیب‌ها دست به گریبانن.

    در ادامه می‌گفت که دقت کنید اکثر آدم‌های موفق و تأثیرگذار در جهان از طبقه‌ی متوسط جوامع هستن. می‌گفت «کسانی که از طبقه‌ی ضعیف هستن، معمولاً حتی تو ذهنشونم نمیاد که می‌شه پیشرفتی کرد و شایدم از ضعف هیچ وقت نتونن روی پای خودشون وایسن؛ از طرف دیگه افراد طبقه‌ی مرفه هم اینقدر از رفاه برخوردار بودن که خیلی از بچه‌هاشون به فکرشونم نمی‌رسه مشکلی هست و باید حلش کنن... مگه شانس بیارن و بیرون خانواده‌شون با چیزی روبرو شن. اما طبقه‌ی متوسط، اونقدر قدرت دارن که بتونن دستشونو روی زانوهاشون بذارن و پاشن، از اون طرف اونقدر مشکل دیدن که انگیزه‌ی حرکت و تغییر داشته‌باشن.»

    داشتم فکر می‌کردم پدر ژانت والز شاید به لحاظ مالی از طبقه‌ی ضعیف بود، اما رفاه و آسایش فقط پول نیست...

    اون در کل فضایی ساخته‌بود تا اعضای خونواده ضمن این که مشکلات رو می‌بینن، این جرئت رو هم داشته‌باشن که دستشونو روی زانوهاشون بذارن و بلند شن.

    لفظ «زخم» که دکتر شیری استفاده می‌کنن رو خیلی دوست دارم. گاهی فکر می‌کنم بعیده آدم بدون زخم به خودش زحمتِ بلند شدن و حرکت‌کردن بده؛ اما اگه از یه حدی بیشتر زخم بخوره هم از شدت ضعف خیلی سخت ممکنه بتونه بلند شه.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .