Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


کتابفروشی آمازون | درسی در تبلیغات یا در تکنولوژی؟


کتابفروشی فیزیکی آمازون

بیست سال از راه اندازی بزرگترین کتابفروشی آنلاین جهان توسط آمازون می‎گذرد و این روزها، آمازون در حال افتتاح یک کتابفروشی بزرگ فیزیکی در سیاتل آمریکاست. همان جایی که دفتر اصلی آمازون قرار دارد.

البته آمازون قبلاً هم در معدود مواردی حضور فیزیکی داشته است، اما آنچه این تصمیم را پُررنگ می‎کند این است که این کتابفروشی، واقعاً یک کتابفروشی است و در کنار کتابها‎، اسباب‎بازی و سایر محصولات رایج در کتابفروشی‎ها فروخته نمی‎شود (البته اگر Kindle یا کتابخوان دیجیتال آمازون را اسباب بازی حساب نکنید!).

این کتابفروشی، تفاوت دیگری هم با کتابفروشی‎های متعارف دارد. در چیدمان کتابهای آن، از اطلاعاتی که در آمازون گردآوری شده استفاده می‎شود.
به عبارتی انتخاب چیدمان کتابها، بر این اساس است که اگر کسی کتاب مشخصی را می‎خرد، احتمالاً چه کتابهای دیگری را هم دوست خواهد داشت و خواهد خرید. برآورد می‎شود که این نوع چیدمان، تاثیری شگفت‎انگیز بر میزان فروش این فروشگاه داشته باشد.

محدودیت در دسترسی کامل به این درس

دوست عزیز.

این درس برای کاربران ویژه متمم در نظر گرفته شده است.

با عضویت به عنوان کاربر ویژه‌ی متمم، علاوه بر دسترسی به این درس، به سایر درس‌های مرتبط با کارآفرینی و به طور خاص درسهای مربوط به شرکت آمازون هم دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانند به شما بیشتر کمک کنند.

همچنین با فعال کردن اشتراک ویژه به درس‌های بسیار بیشتری دسترسی پیدا می‌کنید که می‌توانید فهرست آنها را در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

البته از میان درس‌های مطرح شده، ما فکر می‌کنیم با توجه به علاقمندی شما به این موضوع، شاید بهتر باشد ابتدا مطالعه‌ی مباحث زیر را در اولویت قرار دهید:

 تفکر سیستمی

 اصول و فنون مذاکره

 مدل کسب و کار

 استراتژی

 مهارت کار تیمی

 معرفی کتابهای مدیریتی

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    نرگس کربلایی ، مائده روشنعلی ، مصطفی اصفهانی ، عماد رشیدی فرد ، سپیده ضمیریان

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری شرکت آمازون به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه شرکت آمازون
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۸۴ نظر برای کتابفروشی آمازون | درسی در تبلیغات یا در تکنولوژی؟

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : رابعه

    ****سلام****

    دوست دارم اول حسم رو بگم، قبل از خوندن متن و با دیدن خبر کوتاه این اتفاق خیلی خیلی خوشحال شدم. من عاشق کتابم و یکی از بزرگترین تفریحاتم هم سر زدن به کتابفروشی های مورد علاقه ام مثل جیحونه. به خاطر همین، اینکه آمازون کتابفروشی فیزیکی داشته باشه و رویای اینکه یه شعبه تو ایران داشته باشه شدیدا هیجان زدم کرد.

    حالا برسیم به نکات بحث و گفت و گو

    بحث اول: به نظر من هر دو هست. ضمن اینکه یه اتفاق تبلیغی در آغاز و یه محل تبلیغ دائمی در ادامه است، میتونه گرفتن یه سهم جدید از بازار هم باشه. احتمالا تو دنیا هنوز آدمهایی مثل من کم نیستن که فضای کتابفروشی رو دوست دارن و اصلا میان اونجا تصمیم میگیرن چی بخرن. خیلی وقتا هم به فهرست و عناوین کتاب ربطی نداره به حسی که کتاب تو دست من داره ربط داره و من به خاطر اون کتاب رو میخرم.

    بحث دوم: اصلا به نظرم نمیرسه که کسب و کارهای فیزیکی از بین بره. هرطور حساب کنیم تو خیلی از کالاها اینکه جنسش رو لمس کنم، تو دست بگیرمش یا باهاش ارتباط برقرار کنم خیلی مهمه و حتی من شخصا وقتی از دیجیکالا خرید میکنم معمولا قبلش رفتم یه فروشگاه فیزیکی و یا اون کالا رو دست کسی دیدم و انتخابش کردم.

    بحث سوم: آره، همین متمم. مثلا من تصور میکنم متمم میتونه در آینده یه محل فیزیکی برای توسعه مهارتهای من باشه. پر از کارگروه و شگفتی و خلاقیت...

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .