Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


حتی محصول قدرتمند،‌ بدون طراحی موفق نمی‌شود


قدیمی ترین لپ تاپ جهان

در سال ۱۹۸۹ یک شرکت انگیسی لپ‌تاپی به بازار ارائه کرد که سیستم عامل آن واسط گرافیکی داشت و صرفاً متنی نبود (قبل از دوران ویندوز و قبل از زمان فراگیر شدن مفهوم لپ تاپ). این لپ‌تاپ هارد SSD داشت (هاردهای غیر مکانیکی با تکنولوژی شبیه فلش مموری که به تازگی روی لپ‌تاپ‌ها استفاده می‌شود). TouchPad داشت. بارکد می‌خواند و می‌توانست تصویر را از طریق تلفن به کامپیوتر شبیه خودش فکس کند! باتری آن هم ۶۰ ساعت برق را نگه می‌داشت. این محصول هرگز موفقیت چشم‌گیر به دست نیاورد و بسیاری می‌گویند که اگر تولیدکنندگان آن لپ‌تاپ می‌توانستند آن را در دوره‌ی خود فراگیر کنند،‌ امروز انسان دو دهه جلوتر از جایی بود که امروز هست…

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

تمرین:

سه محصول موجود در کشور را نام ببرید که از لحاظ مشخصات، بر روی کاغذ بسیار جذاب به نظر می‌رسند، اما در بازار موفق نبوده‌اند؟ اگر بخواهید ضعف آنها را در غالب یک عبارت مرتبط با حوزه‌ی طراحی بیان کنید، چه می‌گویید؟

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۸ نظر برای حتی محصول قدرتمند،‌ بدون طراحی موفق نمی‌شود

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : حمید

    با سلام

    اگر طرح پزشک خانواده را نمونه یک طرح موفق روی کاغذ به حساب آوریم( که قرار بود مانند کشورهای توسعه یافته، هر خانوار ایرانی  زیر نظر یک پزشک عمومی قرار گیرد) طراحی نامناسب یکی از دلایل عدم موفقیت ان  است که به موضوع این درس بر می گردد. توجه ناکافی به  تصویر مخاطبان استفاده کننده  از این طرح.  چرا که این طرح نیز مانند دفترچه های بیمه که قرار بود امنیتی برای دوران بیماری باشد، تبدیل به برچسپ طبقاتی  شد و در اذهان مردم، پزشک خانواده به عنوان پزشکی برای افرادی با بضاعت مالی کم تبدیل شد. از طرفی دیگر به نظر می رسد که این طرح بیشتر زمینه ای را فراهم می کرد که مازاد پزشکان تازه کار از این طریق جذب بازار کار شوند.

    البته  تامین هزینه های این  پزشکان را قرار بود دولت از طریق تامین اجتماعی پرداخت کند که فشار مالی زیادی به دولت وارد می کرد. به همین علت این طرح بعد از ثبت روی کاغذ،بعد از مدتی به فراموشی سپرده شد.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .