Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


جمله های روزانه (۷۴) | چند جمله درباره بزها، الاغ‌ها، احمق‌ها و دیگران


جمله های روزانه متمم - بخش هفتاد و چهارم

همان‌طور که می‌دانید، متمم روزانه جمله‌هایی را در بالای صفحهٔ نخست سایت منتشر می‌کند.

با توجه به این که امکان ذخیره شدن این جمله‌ها و مرور دوبارهٔ آن‌ها فراهم نیست،‌ بعضی از این جمله‌ها را جداگانه در قالب #دعوت به گفتگو مطرح کرده و برخی دیگر را در قالب مجموعه‌هایی از هفت جمله (مربوط به یک هفته) منتشر می‌کنیم.

با مراجعه به #جمله های روزانه متمم می‌توانید جمله‌های قبلی را ببینید و بخوانید. آن‌چه در ادامه می‌آید بخش هفتادوچهارم آرشیو جمله‌های روزانه است.

توضیح این که متمم طی چند سال متوالی چندهزار جمله از این دست منتشر کرده و در طول این مدت، رسم‌الخط، شیوهٔ طراحی، انتخاب عکس و حتی سبک ترجمه تکامل یافته و خطاهای نگارشی هم کمتر شده است. با این حال در ارائه‌ی آرشیو جمله‌ها جز در مواردی که اشتباه‌هایی فاحش وجود داشته و ناگزیر به اصلاح باشیم، همان شکل اولیه را حفظ می‌کنیم:

وقتی روبه‌روی یک بز هستید؛ هنگامی که پشت یک الاغ قرار گرفته‌اید؛ و زمانی که به یک احمق - از هر زاویه‌ای - نزدیک می‌شوید، به شدت مراقب خودتان باشید. - ادگار هاو

بنیاد همهٔ امپراطوری‌ها بر علم و هنر استوار است. فروپاشی زمانی فرا می‌رسد که این دو را کوچک‌ بشمارند. ویلیام بلیک

ثروتمندترین انسان کسی است که تفریحاتش ارزان‌تر باشد. هنری دیوید ثورو

برای انتخاب‌های هوشمندانه، هوش کافی نیست؛ آموزش نیز لازم است. گوینده ناشناس

مسئلهٔ عشقی بیشتر انسان‌ها این است که به آن‌ها عشق ورزیده شود؛ نه این‌که عشق بورزند و ظرفیت عشق‌ورزی خود را توسعه دهند. اریک فروم

مدیران و دولت‌ها عادت دارند که بگویند مشکلات ما با دیگران فرق دارد. قطعاً چنین است. اما اصول و روش‌هایی که برای حل مشکلات به کار می‌آید در همه‌جا یکسان است. ادوارد دمینگ

همهٔ انسان‌ها ممکن است خطا کنند. و فراتر از این: اغلب انسان‌ها، به واسطهٔ منافع شخصی یا هیجانات، به خطا کردن وسوسه نیز می‌شوند. جان لاک

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۶ نظر برای جمله های روزانه (۷۴) | چند جمله درباره بزها، الاغ‌ها، احمق‌ها و دیگران

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : علی فتحیان

    ثروتمند ترین انسان کسی است که تفریحاتش ارزانتر باشد.
    پدر خانمم آقا بهرام حدود یک هفته پیش فوت شدند. به نظرم مرد ثروتمندی بود که زیبا مرد. چرا زیبا مرد؟ پیرمرد هشتاد ساله ای که به کوه عشق می ورزید و به گیاهان طبی. روزها با کلاه و عصا و چکمه مخصوص خودش در دره ها دنبال آویشن و درمنه بود. تفریح پس از بازنشستگی اش گشتن صحرا به دنبال صمغ سفید و سرخ گون های کوهی بود. وقتی صمغی را زیر بوته های گون پیدا می کرد حس کودکی داشت که چیزی جدید را اولین بار کشف کرده است. پس از مرگش نشانی  محل بکر رویش یک نوع قارچ کوهی به نام دمبلان را لای قرآن پیدا کردند . روز قبل از مرگش به من گفت علی جان گوشی ات را نگاه کن کی باران می بارد همسرم گفت بگو فردا رگبار پراکنده داریم. به نوه دو ساله اش می گفت : نوه ی گلم (با ضمه بر روی ل بخوانید) وقتی بزرگتر شدی در دشت و صحرا دو نفری با هم به دنبال دمبلان می رویم و با هم اتل متل توتوله می خواندند. خیلی راحت مرد . ساعت ۱۰ صبح بستری شد و ساعت ۴ بعد از ظهر مرد. به اندازه کفن و دفنش پول داشت و به اندازه ای که همسرم‌تا پایان عمر دغدغه ای نداشته باشد. دیروز که باران آمد گفتم آقا بهرام بلند شو ببین باران می آید. ساندیس انگور سرخ و یک لیوان شیر شبانه و دیدن فوتبال بین هر دو تیمی که اسمش هرچه می خواهد باشد تفریح شبانه اش بود. از زمان جوانی اش می گفت که مربی تیم فوتبالی بوده که بیست تا گل خورده است. هر روز ساعت ۸ شب خواهر خانمم  بهش زنگ میزد و میگفت : توی این دنیای فلفل نمکی چه کنیم اگر نخندیم الکی و یک دقیقه الکی میخندید. 

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .