Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


کتاب بازاریابی محتوایی | جو پولیتزی


کتاب بازاریابی محتوایی - جو پولیتزی

کتاب بازاریابی محتوایی (Epic Content Marketing) نوشته‌ی جو پولیتزی، در اغلب فهرست‌های منابع یادگیری بازاریابی محتوا، دیجیتال مارکتینگ و نیز بازاریابی شبکه های اجتماعی پیشنهاد می‌شود.

از آن‌جا که ما هم در درس‌های مختلف متمم، بارها به این کتاب اشاره کرده‌ایم، مناسب دیدیم مطلب کوتاهی را به معرفی این کتاب جو پولیتزی اختصاص دهیم.

البته این کتاب بازاریابی محتوا تنها کتاب پولیتزی نیست و کتابهای دیگر پولیتزی هم، در بازار مورد استقبال قرار گرفته و از نظر محتوا هم مفید و ارزشمند هستند. اما – بر اساس قضاوت ما در متمم – ساختار و محتوای ساده‌ی این کتاب، می‌تواند نقطه‌ی شروع مناسبی برای آشنایی با پولیتزی و دیدگاه‌هایش درباره‌ی تولید محتوا و بازاریابی محتوا باشد.

جایگاه جو پولیتزی در حوزه‌ی بازاریابی محتوا

جو پولیتزی را بیشتر به عنوان بنیان‌گذار انستیتو بازاریابی محتوا یا CMI می‌شناسند. CMI از موسسات شناخته‌شده‌ی جهانی در حوزه‌ی محتوا است و اغلب کتابها و مقاله‌ها در حوزه‌ی بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا، به تعاریف و توصیه‌های آن، اشاره و استناد می‌کنند.

هم‌چنین کنفرانس سالانه‌ی Content Marketing World توسط CMI و به همت پولیتزی تأسیس شده که هنوز هم، یکی از بزرگترین رویدادهای این حوزه در جهان محسوب می‌شود.

زمانی که پولیتزی اصطلاح بازاریابی محتوا را مطرح می‌‌کرد، هنوز چنین اصطلاحی در جهان رایج نشده بود. به همین علت، با وجودی که پولیتزی در سال ۲۰۱۶ مجموعه‌ی CMI را فروخت و به سراغ فعالیت خیریه رفت، هنوز نام او و جایگاه و اعتبار او در حوزه‌ی محتوا پابرجاست؛ اگر چه نسبت به گذشته، فرصت بسیار کمتری را به صنعت محتوا اختصاص می‌دهد.

جو پولیتزی - نویسنده کتاب بازاریابی محتوایی

موسسه‌ی خیریه‌ای که پولیتزی و همسرش تأسیس کرده‌اند، OEF (مخفف Orange Effect Foundation) نامیده می‌شود (نارنجی رنگ مورد علاقه‌ی پولیتزی است و آن را در هویت بصری CMI هم می‌بینید).

این موسسه کمک‌های مالی-حمایتی را در اختیار کودکان دارای اختلال رفتاری قرار می‌دهد (یکی از فرزندان پولیتزی به اوتیسم مبتلاست).

کتاب بازاریابی محتوایی نوشته جو پولیتزی

کتاب بازاریابی محتوایی (Epic Content Marketing) از جمله کتاب‌های معتبر در حوزه‌ی محتواست. با توجه به تفکیک دو مفهوم استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا در درس‌های دیجیتال مارکتینگ متمم، ممکن است بپرسید که آیا پولیتزی در این کتاب، فقط به آموزش بازاریابی محتوا پرداخته است؟

پاسخ این پرسش را پیش از این هنگام تعریف استراتژی محتوا مطرح کرده‌ایم: پولیتزی از جمله کسانی است که اصراری به تفکیک این دو موضوع و ترسیم یک مرز شفاف بین آن‌ها ندارند. به همین علت اغلب به جای Content Marketing و Content Strategy از اصطلاح Content Marketing Strategy استفاده می‌کند تا گرفتار این جزئیات نشود.

بنابراین کتاب بازاریابی محتوا، صرفاً به بازاریابی محتوا (بر اساس توافق و تعریف ما در متمم) محدود نیست و به استراتژی محتوا و برنامه‌های بلندمدت تولید محتوا، مدیریت محتوا و به‌کارگیری محتوا در راستای توسعه‌ی کسب و کار نیز می‌پردازد.

Epic Content Marketing - Joe Pulizzi - کتاب بازاریابی محتوایی جو پولیتزی

عنوان برخی مطالب مطرح شده در کتاب بازاریابی محتوا

با توجه به این‌که ما در درس‌های مختلف متمم، بارها به نکات مطرح شده در کتاب بازاریابی محتوای پولیتزی اشاره کرده‌ایم، در این‌جا قرار نیست به جزئیات کتاب بپردازیم. بنابراین صرفاً به برخی از موضوعات مطرح شده در کتاب اشاره می‌کنیم:

ترجمه کتاب Epic Content Marketing

کتاب Epic Content Marketing با عنوان بازاریابی محتوایی توسط سجاد خزائی و مریم نجفی به فارسی ترجمه شده و توسط انتشارات نسل روشن به بازار عرضه شده است (ممنون می‌شویم اگر دوستان متممی نسخه‌ی فارسی را مطالعه کرده‌اند، نظر خود را در مورد کیفیت ترجمه با دوستان دیگر به اشتراک بگذارند).

[ لینک مرتبط: خرید کتاب بازاریابی محتوایی از فروشگاه انتشارات بازاریابی ]

سایر کتابهای جو پولیتزی درباره‌ی محتوا

Killing Marketing (2017)

Content Inc (2015)

Managing Content Marketing (2011)

Get Content Get Customers (2009)

توضیح این‌که در کتاب‌های سوم و چهارم، پولیتزی نویسنده‌ی اول نیست. در Managing Content Marketing او با رابرت رُز همکاری کرده و در کتاب Get Content Get Customers، همکار Newt Barrett بوده است.

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز. شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت:

 فهرست درس‌های متمم

البته از میان درس‌های مطرح شده، درس‌های زیر بیشتر به فضای دیجیتال نزدیک هستند:

  تولید محتوا  |  استراتژی محتوا  |  آموزش بازاریابی محتوا

  سواد دیجیتال  |  دیجیتال مارکتینگ

  ایمیل مارکتینگ  |  شبکه های اجتماعی | آموزش CRM

  آموزش سئو  |  جستجو در گوگل

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    reza ، مانی نیک روشن ، داود عندلیب ، محمد جوادمنصوری ، کیوان بشاش

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری استراتژی محتوا به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه استراتژی محتوا
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۲ نظر برای کتاب بازاریابی محتوایی | جو پولیتزی

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : عادل طالبی

    ترجمۀ فارسی کتاب، شاید در حد قابل قبول باشد اما ویراستاری و Layout که به عهدۀ ناشر بوده متاسفانه بسیار بد است (لااقل در چاپ اول که من دارم).

    کلمات اشتباه، Replace های کلی برخی عبارات در متن که کلاً باعث اشباه در عبارات شده و ... از اشکالات چاپ اول کتاب است که من دارم.

    اما بجز این اشکالات، کتاب، یکی از مهمترین کتاب‌هایی بود که من مطالعه کرده ام و فکر می کنم مطالعۀ آن برای هر فردی که نه فقط در حوزه بازاریابی محتوایی، که در حوزه بازاریابی دیجیتال فعالیت می کند برای فهم بهتر از مضووع پیچیدۀ «محتوا» کاربردی است.

    این کتاب را سجاد بهجتی و یکی دو عزیز دیگر هم در یک کانال تلگرامی به نام کانتنت برگر بازخوانی کرده اند که به دلیل بحث و تبادل نظری که با هم داشته اند به نظرم بعد از خواندن کتاب، گوش کردن به آن پادکست ها یا فایل های صوتی هم می تواند به فهم بهتر کتاب بسیار کمک کند.

     

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .