Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


نظرخواهی | سه مطلبی که از متمم به دیگران پیشنهاد می‌‌کنید کدامند؟


سه مطلب منتخب

احتمالاً توجه کرده‌اید که در سال جاری حجم ویرایش و به‌روزرسانی درس‌های متمم و تغییر در ترتیب و ساختار محتوای درس‌ها به‌شدت افزایش یافته است.

درس‌هایی که زیاد تغییر می‌کنند معمولاً دوباره در صفحهٔ اول نمایش داده می‌شوند و درس‌های بسیار بیشتری هم هستند که چون تغییرات‌شان کم است، به صفحهٔ اول نمی‌آیند و صرفاً هنگام مطالعهٔ دوبارهٔ آن‌ها تغییرات را می‌بینید.

در این مسیر به کمک فکری شما نیاز داریم و ممنون می‌شویم اگر فرصت داشتید زیر همین مطلب به سوال ما پاسخ دهید:

سوال

اگر بخواهید فقط سه مطلب یا درس از متمم را انتخاب کرده و به یکی از دوستان‌تان پیشنهاد کنید آن‌ها را بخواند، کدام سه مطلب را انتخاب می‌کنید؟ در مورد هر یک از این سه مطلب در حد یک یا دو جمله توضیح دهید که چرا آن مطلب را به دوستا‌ن‌تان پیشنهاد می‌کنید.

توضیح: لطفاً یک مجموعه درس را پیشنهاد ندهید. مثلاً نگویید که درس‌های مهارت یادگیری خوب هستند. بلکه به یک درس خاص اشاره کنید. مثلاً: درسی که دربارهٔ کتابخوانی گروهی است.

پاسخ شما به این سوال از دو جهت برای ما مفید است:

یکی این‌ که در کنار دیگر اطلاعات مستقیم و غیرمستقیمی که از سلیقه و ترجیحات دوستان متممی به دست آورده‌ایم، به اولویت‌بندی بهتر ویرایش و بازآفرینی درس‌ها کمک خواهد کرد.

دیگر این که نظرات شما به ما کمک می‌کند کارکردهای درس‌ها را از دید مخاطب آن‌ها ببینیم و با مفروضاتی که در طراحی و تدوین درس‌ها داشته‌ایم مقایسه کنیم. چون طی سال‌های اخیر بارها متوجه شده‌ایم که دوستان متممی برای درس‌ها هدف‌ها و کارکردهایی تشخیص داده‌اند که با آن‌چه از ابتدا در ذهن ما بوده تفاوت داشته است.

روش اشاره به درس‌ها و مطالب

طبیعتاً‌ ما دنبال لینک درس‌ها نیستیم و خودمان به‌ سادگی می‌توانیم درس‌ها را پیدا کنیم. بنابراین همین که عنوان کامل درس را بنویسید کافی است و قرار نیست حتماً URL درس را هم در بخش کامنت قرار دهید.

اما اگر ترجیح می‌دادید URL را ثبت کنید تا دوستان متممی هم در صورت تمایل بتوانند مطلبی را که گفته‌اید پیدا کنند، لطفاً آن‌ را مستقیم Copy و Paste نکنید. چون معمولاً URL‌های فارسی به صورت به‌هم‌ریخته نمایش داده می‌شوند:

روش درست این است که ابتدا نام مطلب را در بخش کامنت بنویسید. سپس آن را انتخاب کرده و روی علامت لینک کلیک کنید:

در ادامه پنجره‌ای باز می‌شود که می‌توانید آدرس URL را در آن‌جا paste کنید:

 

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۶۷ نظر برای نظرخواهی | سه مطلبی که از متمم به دیگران پیشنهاد می‌‌کنید کدامند؟

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .