Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu


انسانها اینترنت را پس گرفتند! (سهم روبوتها از ترافیک اینترنت)


سهم روبات‌ها از ترافیک اینترنت

بیش از سه سال بود که سهم روبات‌ها در ترافیک اینترنت بیشتر از انسانها بود و امسال، پس از مدتی نسبتاً طولانی و در شرایطی که به سادگی باور کردنی نبود، انسانها رتبه‌ی اول ترافیک در وب را از آن خود کردند.

حجم ترافیک روبات‌ها طی سالهای اخیر به حدی بوده و هست که بسیاری از متخصصان وب، توضیح می‌دهند که اگر همه‌ی انسانها به صورت ناگهانی بمیرند نیز، تا مدت‌ها فضای وب، مشخصه‌های ظاهری خود را (که یکی از مهم‌ترین آنها ترافیک اطلاعات است) حفظ می‌کند و به زندگی خود ادامه می‌دهد.

شاید کسانی که کمتر با وب آشنا هستند، احساس کنند که به هر حال، ما انسانها هستیم که آن ترافیک را ایجاد می‌کنیم و یا به خروجی آن نیاز داریم. اما کسانی که فضای تکنولوژی را بهتر می‌شناسند می‌دانند که بخش مهمی از آن روبات‌ها، اگر چه به تصمیم و اراده‌ی ما آغاز به کار کرده‌اند، اما امروز بدون نیاز به ما و حتی بدون گزارش دادن مستقیم به ما، مشغول فعالیت خودشان هستند!

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.
      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    آذین ، ایمان نظری ، مهشید افشایی ، مهدی دولت شاه ، هیوا

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۳ نظر برای انسانها اینترنت را پس گرفتند! (سهم روبوتها از ترافیک اینترنت)

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : محمدرضا شعبانعلی

    سلام.

    من چند تا از روبات‌های خوب رو پیدا کردم و گفتم اینجا بنویسمشون:

    اولین مورد همون‌طور که توی متن اشاره شده بود روبوت گوگل هست که گاهی بهش عنکبوت یا Spider هم می‌گن و معمولاً به اسم Googlebot شناخته می‌شه.

    فکر می‌کنم جزو روبات‌هاییه که همه‌ی سایت‌ها علاقه دارند دائماً به مهمانی اونها بیاد. چون به رتبه بندی بهتر در موتورهای جستجو کمک می‌کنه. به همین دلیل، در ابزارهایی مثل Webmaster tools این امکان در نظر گرفته شده که با قرار دادن آدرس وبسایت یا یک لینک خاص، اونها رو به بازدید دعوت کنیم.

    گوگل معتقده که روبات‌هاش به بیش از 96% کل سایت‌های جهان سر زده‌اند.

    همونطور که میشه حدس زد، هر وقت یک مکانیزم بین‌المللی اروپایی یا آمریکایی داره کار می‌کنه، چینی‌ها هم مکانیزم معادل خودشون رو دارند.

    روبات Baidu که موتور جستجوی ملی چین هست، یکی دیگه از روبات‌های پرترافیک جهان محسوب میشه و به اسم Baiduspider میشناسنش.

    فیس بوک هم یک روبوت به نام Facebook External Hit داره که کارش شبیه Google Plus Share هست. دو تا روبات که هر دو وظیفه‌اش مانیتور کردن بیرون فضای خودشونه و جستجوی اینکه محتوای اونها، کجاها استفاده میشه و چه کسانی اونها رو به دیگران معرفی می‌کنند.

    ضمناً در گشت و گذارهایی که بعد از مطالعه‌ی این مطلب انجام دادم، متوجه شدم چیزی به نام Botopedia هست (بر وزن ویکی پدیا!) که میشه با دادن مشخصات روبوت‌هایی که به سایت‌ها سر زدن، از شناسنامه و هویت اونها مطلع بشیم.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .