Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


طراحی سیستم فروش – درس ۴: شناخت بهتر فرهنگ رفتارمحور


طراحی سیستم فروش - تیم روش رفتار محور

در درس قبلی طراحی سیستم فروش، در مورد ویژگی‌های فرهنگ خروجی محور یا OC صحبت کردیم. در این درس به بررسی دقیق‌تر ویژگی‌های فرهنگ رفتار محور یا Behavior Centered می‌پردازیم.

توجه به این ویژگیها، ضمن اینکه کمک می‌کند وضعیت فعلی سیستم فروش سازمان خود را بهتر بشناسیم و تحلیل کنیم، می‌تواند در طراحی یک سیستم فروش اثربخش متناسب با نیازهای یک سازمان تازه تاسیس هم مفید باشد.

پس از پایان یافتن بحث در مورد سیستم فروش رفتارمحور، می‌توانیم به اصل بحث یعنی تحلیل پرسش‌های کلیدی مطرح شده در طراحی سیستم فروش بپردازیم.

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

تمرین

۱- علاوه بر ویژگیهای فوق، چه ویژگیهای دیگری را می‌توانید به فهرست پارامترهای مورد توجه در سیستم‌های رفتار محور بیفزایید؟

۲- یک سازمان فرضی – یا واقعی – را توصیف کنید که حرکت کردن به سمت سیستم فروش رفتار محور، می‌تواند در آن به اثربخشی بیشتر منجر شود.

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری طراحی سیستم فروش به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه طراحی سیستم فروش
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۶۷ نظر برای طراحی سیستم فروش – درس ۴: شناخت بهتر فرهنگ رفتارمحور

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : محمدرضا شعبانعلی

    پاسخ سوال یک:

    شاید بتوان گفت، تاکید شدید بر اهمیت نظم، یکی از ویژگی‌های فرهنگ رفتار محور است. ساعت ورود و خروج، اطلاع رسانی جدی و رسمی و زودهنگام، برای مرخصی گرفتن و موارد مشابه، در این فرهنگ اهمیت بالایی پیدا می‌کند.

    به نظرم، در برخی از سازمانها و شرکتهای BC، ارزیابی 360 درجه اهمیت بالایی پیدا می‌کند و سهم قابل توجهی از حقوق و پاداش نیروی انسانی را به خود اختصاص می‌دهد. چون ارزیابی های 360 درجه (توسط همکاران، سرپرست و زیردستان) معمولاً بیش از آنکه به خروجی اقتصادی کارکنان توجه داشته باشد، به رفتار آنها داخل مجموعه توجه می‌کند.

    پاسخ سوال دو:

    یکی از مثال‌هایی که در ذهن دارم، شرکت‌هایی است که محصولات آنها به صورت منظم و زود به زود به فروش نمی‌رسد و کالاهای سرمایه‌ای را به صورت موردی و با فاصله‌ی زمانی زیاد می‌فروشند.

    زمانی که من به شغل قطارفروشی اشتغال داشتم، گاه باید یک تا دو سال صبر می‌کردیم تا یک قطار یا واگن یا ماشین ریلی فروخته شود.

    طبیعتاً در چنین فضایی، فرهنگ رفتارمحور، پررنگ‌تر می‌شود. چون عملاً مکانیزمی برای سنجش عملکرد مالی در کوتاه مدت و میان مدت وجود ندارد.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .