Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


تشکر از تعدادی از دوستان متممی | هدیه بسیار کوچک


تشکر از متممی‌ها

همان‌طور که می‌دانید متمم چند وقت یک بار بر اساس شاخص‌های مختلف گزارش‌هایی از مشارکت‌ دوستان متممی منتشر می‌کند (متمم در هفته‌های اخیر و نظرات برتر در مباحث توسعه فردی و نیز حرفهای پرطرفدار در درس‌های کسب و کار نمونه‌هایی از این گزارش‌ها هستند). یکی دیگر از گزارش‌ها مربوط به عزیزانی است که برای مطالعه، بررسی و ارزیابی بحث‌ها و نظرات دوستان دیگرشان وقت گذاشته‌اند.

مطالعهٔ کامنت‌ها و تمرین‌های دوستان متممی و امتیاز دادن به آن‌ها، امتیاز ندادن به کامنت‌های ضعیف، بررسی پروژه‌های پایانی در درس‌های مختلف (برای کسانی که ارزیاب هستند) و محدود نشدن به مطالعهٔ کامنت‌های دوستان و آشنایان از جمله فاکتورهایی است که ما در محاسبه‌ی شاخص فعالیت مد نظر داشته‌ایم.

البته در مورد کامنت‌های ضعیف، روش ما کاملاً دقیق نیست. چون بر اساس سلیقه و تشخیص خودمان مجموعه‌ای از کامنت‌ها را که از نظر ما بسیار ضعیف یا بی‌محتوا هستند نشانه‌گذاری (Flag) می‌کنیم و برای کسانی که به آن‌ها امتیاز داده‌اند، ضریبی منفی در نظر می‌گیریم.

در مورد محدود نشدن به مطالعه‌ی کامنت‌های دوستان هم شاخصی برای پراکندگی امتیازدهی در نظر گرفته‌ایم (متأسفانه همیشه عده‌ای پیدا می‌شوند که فقط به تعدادی از دوستان خودشان امتیاز می‌دهند).

دوستانی که نام‌شان در ادامه می‌آید در ترکیب شاخص‌هایی که گفته شد، امتیاز بیشتری از سایر عزیزان متممی کسب کرده‌اند. مطابق رویه‌‌ای که همیشه داشته‌ایم، از ابتدا دربارهٔ تعداد نفرات لیست تصمیم نگرفتیم. بلکه جایی که شکست جدی در شاخص ایجاد شد، فهرست را متوقف کرده‌ایم. در واقع چون نفر چهل‌و‌سوم با نفر چهل‌و‌دوم فاصلهٔ قابل‌توجهی داشت، لیست را در ردیف چهل‌و‌دوم بستیم. تقسیم لیست به چهار بخش هم بر همین مبناست.

لطف و وقت این دوستان عزیز در خواندن و امتیاز دادن به حرف‌های دیگران به صورت شفاف و کامل در هیچ‌جا مشاهده نمی‌شد و این شاید مهم‌ترین ویژگی شهروندی در یک جامعه آموزشی است که ما جایی که می‌دانیم تلاش‌مان دیده نمی‌شود یا شاید همهٔ تلاش‌مان دیده نمی‌شود، همچنان در جهت ایجاد انگیزه برای سایر دوستان‌مان تلاش کنیم

یک هدیهٔ کوچک

 شش ماه اعتبار ویژهٔ متمم: برای دوستان ردیف ۱ تا ۸

 چهار ماه اعتبار ویژهٔ متمم: برای دوستان ردیف ۹ تا ۱۸

 دو ماه اعتبار ویژهٔ متمم: برای دوستان ردیف ۱۹ تا ۲۷

 یک ماه اعتبار ویژهٔ متمم: برای دوستان ردیف ۲۸ تا ۴۲

واضح است که ارزش مادی این هدیه‌ها بسیار ناچیز است و هدف اصلی ما صرفاً اعلام قدردانی از طرف جمع دوستان متممی است.

پیشنهاد هدیه به دوستان دیگر

این بار هم مانند دفعهٔ قبل از هر یک از ۳۷ نفری که در فهرست زیر آمده‌اند می‌خواهیم با توجه به این که وقت زیادی برای خواندن کامنت‌های دوستان خود صرف کرده‌اند، هر کدام یکی از دوستان متممی را انتخاب کرده و پیشنهاد کنند تا به همان اندازه که به اعتبار خودشان افزوده شده، به اعتبار آن دوست هم افزوده شود (تأکید: این اعتبار مستقل از اعتباری است که به عنوان هدیه به اکانت خودشان افزوده شده است).

هیچ پیشنهاد خاصی هم در مورد معیار انتخاب نداریم. می‌توانید دوستی را پیشنهاد کنید که یکی از کامنت‌هایش را پسندیده‌اید. یا دوستی که فکر می‌کنید کامنت‌هایش آن‌قدر که باید و شاید، دیده نشده است. یا حتی دوستی که تصادفی انتخاب می‌کنید، بی آن‌که علت مشخصی برای انتخاب خود داشته باشید.

اگر سخت‌تان است که به شکل عمومی در زیر همین مطلب بگویید، می‌توانید به پشتیبانی متمم پیام دهید. اما از نظر ما، جمع متممی‌ها آن‌قدر دوستانه و صمیمی هست که اعلام عمومی چنین چیزی دشوار نباشد.

فهرست دوستان فعال متممی

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    محسن لاله ، لیلا امینی ، مصطفی زارعی ، مرضیه رفعتی ، رضا ثمرزاده

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۰۱ نظر برای تشکر از تعدادی از دوستان متممی | هدیه بسیار کوچک

  1. فاطمه عرب گفت: (عضو ویژه)

    باسلام 

    عذرخواهی می‌کنم از گروه متمم بابت تاخیر در پاسخگویی 

    لطف می‌کنید اگر هدیه ۳ ماه را به دوستان متممی ام 

    خانم شقایق یوسفی 

    خانم شیما فراهانی

    و آقای علیرضا انواری  اعطا کنید  متشکرم.

  2. محمدرضا محمودی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

    سلام 

    اون تصویری که برای مقایسه رهبر و مدیر، (خیلی) بازنشر میشه رو دیدین. 

    دو تا قایق که حدودا ده نفر با شدت پارو می‌زنند، که تمثیلی از کارکنان سازمانه. در یکی از تصاویر که می‌خواد نشون بده مدیران گوشه‌ای می‌نشینند و فقط دستور می‌دهند، شخصی در انتهای قایق جلوس کرده و به گروه پاروزنان، با خشم، مسیر جلو را نشان می‌دهد. 

    در تصویر دوم، که روحیه رهبری را به نمایش می‌گذارد، شخصی در جلوی قایق ایستاده است. به نظرم جلوی قایق نشان از جسارت مواجهه با خطرات و ریسک‌پذیری دارد. رهبر، با انگیزه و احتمالا نمودی از تلاش (در مقایسه با مدیر، او را ایستاده می‌بینیم) حرکت در مسیرِ رو به جلو را تشویق می‌کند. 

    وجود اسم محمدرضا شعبانعلی در این لیست، که خودش معلم ماست ولی کماکان مشارکت و همراهی بی‌نظیری در جامعه متمم دارد، مرا به یاد آن تمثال انداخت. 

    با وجود محمدرضا، ما به ادامه این مسیر خوش‌بین و به سرپرستی او، دلگرمیم. 

  3. محدثه فرسادکیا گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

    سلام و درود
    خیلی از متمم و آقای شعبانعلی ممنونم.
    باعث افتخارمه که در این لیست اسمم بود.
    بنده به خاطر اینکه شرایط زندگیم مساعد نبود، نتونستم که در زمان مناسب پاسخی بدم.
    اما امیدوارم که متمم درخواست من رو بپذیره.
    دوست دارم که هدیه‌ام رو با تموم وجود به خانم فریبا تقدیم کنم. ما هیچ آشنایی قبل از متمم نداشتیم و حتی در حال حاضر هم به جز متمم در جایی در ارتباط نیستیم اما او کسی‌ست که از بدو ورودم به متمم همیشه نظراتم را خوانده و حمایت کرده. کامنتی در درس فایل صوتی رادیو متمم-استعدادیابی گذاشته بودم و اولین کسی که به نظرم پاسخ داد فریبای عزیز بود و بهم دلگرمی زیادی داد.
    لطف و محبت‌هاش خیلی زیادن اگر بخوام آخریش رو بگم باید بگم که من مدتی‌ست به خاطر خوب پیش نرفتن زندگی اصلا نتونستم سر بزنم به متمم و فکرش رو نمی‌کردم کسی حتی نبود من رو متوجه بشه، چه برسه به اینکه نگران بشه و یا پیگیر احوالاتم بشه.
    امشب مثل شب‌های قبل به یاد دوست متممی عزیزم و متمم افتادم و سعی کردم که این‌بار با احساس خجالت و ناراحتیم بابت دوری از متمم و شرایط نامساعد زندگیم رو به رو بشم وخودم رو مجبور کنم که بعد از مدت‌ها وارد سایت بشم. خیلی سخت بود و انگار که دارم وزنه ۲۰ کیلویی می‌زنم. اما تا وارد شدم دیدم که فریبا پاسخی به یکی از دیدگاه‌های من گذاشته و نگران و پیگیر احوالاتم هست. میزان حس خوشحالی من بعد از دیدن این پیام و داشتن دوستی به این ارزشمندی رو نمی‌شه با هیچ عدد و شاخصی بیان کرد.
    از فریبای عزیزم، متمم و آقای شعبانعلی ممنونم که باعث تجربه‌ این حس زیبا در شرایط خیلی سخت و تلخ زندگیم شدن. متمم برای من مثل اون گیاهیه که از لا‌به‌لای ترک‌های سفت و سخت سنگ‌ها بیرون می‌زنه و در قلبم رشد می‌کنه.

    • مرضيه رفعتي گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۳ درس)

      دوست متممی عزیز محدثه جان

      خیلی خوشحالم که با تمام سختیِ حس و حال و شرایطتتون کامنت گذاشتید، امیدوارم از پس این روزهای پرچالش بربیایید و دوباره شما رو فعال در متمم ببینیم. می گذره این روزهای سخت.

    • فریبا گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

      سلام عزیز دلم .. ممنون از هدیه ات . خیلی برام ارزشمنده و بابتش ازت ممنونم .
      میدونم که غیر از من هم ؛ خیلی از دوستان دنبالت میکنن و باهات همراهن و این بخاطر صداقت در کلام و نوشته هاته . بخاطر پشتکار و تلاشی که برای ساختن خودت و پیدا کردن خودت داری . و این لابلای تک تک دیدگاهات مشخصه . 
      تو دیدگاهی که سراغم رو گرفته بودی نتونستم جوابی بنویسم . نمیدونم چرا قسمت پاسخ غیرفعال بود . ممنونم که پیگیر حالم بودی . بزار به حساب سرشلوغی های آخر سال و بدو بدو های کاری . هر چند روزهایی که با متمم شروع نمیشن برام خیلی کم لطفن.
      مراقب خودت باش و همچنان پرقدرت ادامه بده .

      • محدثه فرسادکیا گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

        سلام فریبای عزیزم

        خوشحالم که برات این هدیه ارزشمند بود و من تونستم به این وسیله ازت تشکری کرده باشم. این لطف بزرگ تو و دیگر دوستان متممی رو می‌رسونه و واقعا این صداقتی که در نوشته‌هام می‌بینی قطعا اول در وجود خودت هست. به شخصه ازت یادمی‌گیرم که چطور هم می‌شه همسر بود، هم مادر و هم کسب و کاری رو رهبری کرد و همزمان به رشد فردی و کسب آگاهی هم اهمیت داد.

        مطمئنم فرزندت از داشتن مادر دانایی مثل تو خیلی خوشحال و خوشبخته.

        کاملا درکت می‌کنم و قطعا روزای پرمشغله‌ای رو می‌گذرونی. امیدوارم که کارهای آخر سال به خوبی طی بشن و همه چی زود ردیف بشه تا بتونی بیشتر به اینجا سربزنی و من و بقیه دوستان متممی کم‌تر دلمون برات تنگ بشه :)

        تو هم خیلی مراقب خودت باش و زود برگرد.

        امیدوارم همیشه درمسیرآگاهی و رشد باشی.

      • محدثه فرسادکیا گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

        سلام دوباره فریبا جانم

        حال و احوالت همیشه خوب.

        خواستم فقط بگم که به یادتم و آرزو می‌کنم روزای آخر سالت به خوبی بگذرن و امیدوارم سال جدید رو با قدرت و کلی انرژی خوب برای اتفاقات ارزشمند و رشد و آگاهی بیشتر شروع کنی.

        ۰۲٫۱۲٫۲۵

  4. محسن تمدن پور گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۶ درس)

    با تشکر از گروه متمم،

    حسابی ذوق کردم اسمم را توی این لیست دیدم. 

    کامنت دوستان متممی همیشه برام پر از نکات آموزنده بوده و اصلا خوندن دروس متمم بدون خوندن کامنت ها بهم نمی چسبه. 

    دوست دارم هدیه را تقدیم کنم به دوست خوبم رضا میثاقی

  5. آتوسا زرین پور گفت: (عضو ویژه)

    صبح اول وقت که ایمیل هام رو چک کردم متوجه شدم دوستی هدیه ای به من تقدیم کرده بودند. اتفاق خوشایندی بود و ازشون ممنونم.

    از متمم ممنونم بابت بدعت های زیباشون

  6. مرضیه خواجه محمود گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۲ درس)

    من هدیه‌ام را به عاطفه وحیدی نیا تقدیم می‌کنم چون به تازگی وارد متمم شده‌اند و این هدیه شاید بتواند حضورشان را در کنار دوستان متممی پایداتر کند.

  7. مرضیه خواجه محمود گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۲ درس)

    ۱۳۹ روز است که متمم به دوستان صمیمی من اضافه شده است و هر روز بعد از نوشتن صفحات صبحگاهی بازش می‌کنم و یک یا دو پومودورو از درس هایش استفاده می کنم. من از هدیه تون بسیار سپاس گزارم. برایم خیلی شگفت انگیز بود. وقتی اسمم رو دیدم باورم نمی شد و دوباره از نو نگاه کردم تا مطمئن شوم. من برای همه ی کسانی که در سایت متمم مطالب را می خوانند و کامنت می گذارند، بسیار اهمیت قائل هستم و فکر می کنم همین دست به قلم شدن و نظر دادن نشانه‌ی میزان اهمیت آنها به موضوع است.

    بسیار ازتون سپاس گزارم .

  8. عطیه رنگین کمان گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۴ درس)

    متمم زیبا و خوش قلب حالا منظورت رو از این کار درک کردم..تو به کسایی که به کامنت ها امتیاز میدن هدیه میدی و از ما میخوای که به کسایی که کامنت های دقیق و مفهومی میذارن هدیه بدیم.

    من هدیه ناقابل خودم رو به آقای هیوا تقدیم میکنم چون سری قبل گفته بودند که فکر میکنند بیشتر از اونچه بخونن می نویسن..آقای هیوا شما فقط بنویس لطفا.

  9. مجتبی . گفت: (عضو ویژه)

    یکی از سخت‌ترین کارها که به ظاهر شاید آسون بیاد. مطالعه کامنت‌های متعدد بقیه دوستان زیر هر درس هست که این دوستانیکه اینجا اسمشون آورده شده به خوبی از پسش براومدن. 

    من می خوام به نوبه‌ی خودم از این دوستانی که وقت گذاشتند و کامنت بقیه دوستان رو بادقت مطالعه کردند و براشون امتیاز دادند، تشکر و قدردانی کنم.

  10. محمدعلی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

    بی نهایت از دیدن اسمم کنار کسایی که خواندن کامنت هاشون برای من از آموزنده‌ترین اتفاقات بوده، خوشحالم. کسایی که هم توی جامعه متمم و هم خارج از اون انسان های مشتاق و کوشایی هستند، واسه دیگر اعضای این جامعه هم وقت می‌گذارند و با دیدن اسم خودم کنار این دوستان، من هم امیدوارم بتونم چنین نقشی رو ایفا کنم.

    در رابطه با هدیه هم من تصمیم گرفتم اون رو به خانم محدثه فرسادکیا تقدیم کنم؛ چرا که متوجه شدم همگام با من در حال مطالعه دروس استعدادیابی بودن و با مطالعه کامنت های من و امتیاز دادن به کامنت های آموزنده‌ام به نوعی مشوق بودن و باعث انگیزه من شدند.

    • محدثه فرسادکیا گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

      خیلی خیلی ممنونم از این لطف و محبت شما آقای محمدعلی

      واقعا خوشحالم که براتون مشوق بودم و بهتون انگیزه دادم.

      قطعا کامنت‌های خودتون لایق این تشویق و انگیزه بودن و من ممنونم که وقت گذاشتید و کامنت‌های مفید و خوبی رو نوشتید.

      امیدوارم که بتونید در مسیراستعدادهاتون به خوبی قدم بردارید و اون‌هارو به عرصه شکوفایی برسونین.

  11. بنیامین خوش پرست گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۴ درس)

    مثل بچه هایی که بعد از تموم کردن تکالیفشون سریع میرن سراغ بازی، منم بعد امتحانا میام سراغ متمم. با خودم فکر میکنم که افراد این لیست و بقیه کسانی که جاشون تو لیست خالیه، شاید حتی با مشغله بیشتر از من تونستن و میتونن برای متمم وقت بذارن. همتون رو تحسین میکنم.

    تشکرها:

    ممنون از متمم که همه ما به بهانه اون درو هم جمع شدیم.

    تشکر خیلی ویژه از محمدرضا ضامنی عزیز که هرموقع متمم رو باز کردم، دیدم که درحال امتیاز دادن به کامنت هاست.

    ممنون از خانم مونا رضایی که هم از کامنت هاشون لذت میبرم و هم دفعه قبلی هدیه شون رو به من دادن. وقتی ایمیل اومد برام خیلی ذوق زده شدم. متشکرم.

     

    هدیه خودم رو هم میدم به یکی از دوستام که همیشه برای فعالیت تو متمم بهانه پیدا میکرد. امیدوارم چندماه بعد اسم اونم اینجا باشه و با هدیه ش بتونه چندتا عضو جدید به خانواده متمم اضافه کنه. اسمش رو ایمیل خواهم کرد.

  12. فیروزه جودکی نژاد گفت: (عضو ویژه)

    چقدر خوب، فکر نمیکردم حتی تو گروه چهارم قرار بگیرم 

    خوشحالم که هستم 

    با سپاس فراوان از متمم گرانقدر و دوستان متممی عزیز

    یک ماه اعتبار ویژه  رو به یه دوست متممی با کاربری آزاد هدیه میدم

     

    • فیروزه عزیز

      چون تعداد اعضای آزاد متمم زیاده، ما نمی‌توانیم به صورت تصادفی کسی را انتخاب کنیم. شما می‌توانید چون حق خودتان است. اما ما اگر این کار را بکنیم، بی‌عدالتی است. خواهش ما این است که خودتان این انتخاب را انجام بدهید و به ما دستور بدهید (قطعاً مسئله ارزش مادی اعتبار نیست. بلکه توجهی است که شما به یکی از دوستان‌تان می‌کنید و قطعاً انتخاب خودتان برای آن‌ها لذت‌بخش‌تر است).

  13. طاهره خباری گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۶ درس)

    طی چند ماه گذشته متمم‌خوانی جزء ثابتی از برنامه‌ی هفتگیم شد و خوشحالم که خوندن درس‌ها به‌همراه کامنت دوستانم، مجدداً داره به روتین یادگیری من تبدیل میشه.

    من هدیه‌ام رو تقدیم می‌کنم به آخرین نفر لیست یعنی آقای حمید مومنی.

  14. از تمامی عزیزان گروه متمم تشکر میکنم بابت مطالب ارزنده ای که دراختیار ما قرار داده اند از  بزرگوران وعزیزان گروه اول  نیز بسیار سپاسگزارم که تجربه های خوبشان را درا ختیار ما قرار می دهند و به نوبه ی خودم ممنون می شوم که مطالب ما راهم بررسی کنند و نقدهایی را هم به سمع و نظر من نوعی قرار بدهند و باعث افتخار هست برای من توجه این عزیزان  در امر یادگیری و آموزش .آرزوی سلامتی و شادی برای یکایک  برترین های متمم را از خداوند یکتا  خواستارم.

  15. علی کریمی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۴ درس)

    واقعا باعث افتخار من است که برای دومین بار توانستم به عنوان شهروند این جامعه معرفی بشوم.
    چه جایی بالاتر و بهتر از متمم؟(بدون یک کلمه اغراق و تعارف این جملات را نوشتم)

    تشکر  قلبی

    اول از همه از متتم و تمام متممی‌ها فعال در خال حاضر و متممی‌هایی که قبلا فعالیت داشتند تشکر می‌کنم.
    این بنای دیجیتال که امروز یک نعمت است (حداقل برای شخص من نعمت است.)
    آجر به آجر از زحمات تمامی این افراد ساخته شده است.

    یک تشکر ویژه هم می‌کنم از محمدرضا ضامنی، گروه متمم، علی محمد افراسیابی، محمدصادق رستمی، جواد بشیرپور، محدثه فرسادکیا، محمدرضا شعبانعلی، مونا رضایی، رضا سلیمی، مژگان پیوندی که زمان قابل توجهی از وقت ارزشمند خودشان را صرف مطالعه دیدگاه‌های من کرده‌اند و انگیزه من را بیش از پیش کرده‌اند.

    از آقای مهدی گوهری … هم تشکر می‌کنم که نظرات آموزنده بسیاری را در دروس مربوط به خودشناسی مطرح کردند.

    هدیه من به دیگر دوستان متممی

    اول از همه از دوستان متمم خواهش می‌کنم
    لطف کنند و هدیه شش ماه من را به سه هدیه دو ماهه تقسیم کنند تا بتوانم به تعداد افراد بیشتری هدیه بدهم.

    اول از همه می‌خواهم هدیه اول را به خانم محدثه فرسادکیا تقدیم کنم
    زیرا ایشان در دیدگاه‌های خود نسبت به فعالیت من در متمم ابراز لطف داشتند و این باعث افزایش انگیزه من برای فعالیت بیشتر شده است.

    هدیه دوم را به خانم مرضیه رفعتی تقدیم می‌کنم.
    در یکی از ریپلای هایی که به ریپلای من داشتند
    متوجه شدم که بعضی اوقات، نوشتار من  در دیدگاه‌هایم، مبهم است.

    هدیه سوم هم به رضا سلیمی تقدیم می‌کنم.
    ایشان هم مانند خانم فرسادکیا به من لطف داشتند و باعث افزایش انگیزه من برای فعالیت در متمم شدند.

    هدیه خودم

    با هدیه ارزشمندی که آقای محمدصادق رستمی به من دادند و واقعا این هدیه برای من یک ((افتخار)) است.(گرفتن یک هدیه از یک متممی فعال در جامعه متمم از نگاه من واقعا افتخار است)
    به نظرم این هدیه آقای رستمی برای من مناسب و کافی است.

    می‌خواستم هدیه متمم به خودم را به چند نفر دیگر بدهم
    گفتم شاید این بر خلاف اتیکت باشد که هدیه اهدایی به خودم را به چند نفر دیگر بدهم.(+)  
    ولی با خودم که فکر کردم
    گفتم متمم چنان سطحی دارد که این را بر خلاف اتیکت نمی‌داند.

    در مورد اینکه این هدیه را به چه کسانی بدهم که باعث افزایش انگیزه آن‌ها بشوم هم زیاد فکر کردم.
    بهترین ایده‌ای که به ذهنم رسید.استفاده از ایده آقای مهدی خطیبی در این دیدگاه  بود.

    من از دوستان متمم خواهش می‌کنم
    البته می‌دونم شاید از نظر زمانی، بار زمانی برای آن‌ها داشته باشد
    اگر ((امکانش)) باشد
    هدیه شش ماهه خودم را تبدیل به شش هدیه یک ماهه کرده و بین دوستان ۴۶ تا ۵۱ این لیست هدیه کنند.
    اگر امکانش هم باشد
    نام این دوستان هم آورده شود تا خودشان وضعیت خودشان را بهتر ببیند و تشویقی هم برای آنان بشود.

    • مرضيه رفعتي گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۳ درس)

      دوست متممی عزیز آقای علی کریمی
      سورپرایز شدم از این هدیه ی ارزشمند، اون هم در روزهای نزدیک تولدم. چی می تونه قشنگتر از این باشه لحظه ای که فکرش رو نمی کنید هدیه بگیرید از یک دوست ممتمی پرتلاش، واقعا ممنونم ازتون.
      خوشحالم از اینکه اون ریپلای و پاسخ باعث شد روی نظرات دیگه شما متمرکز بشم و بیشتر ازتون یاد بگیرم.

      • علی کریمی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۴ درس)

        با عرض سلام مجدد

        خواهش می‌کنم سلامت باشید

        واقعا منم خوشحال شدم از این اتفاق خوب که این هدیه
        نزدیک به ایام تولد شما به شما داده شده است.

        یه متنی هست درباره تولد که محمدرضا عزیز نوشته است
        من خودم بارها در طول زمان بهش فکر می‌کنم.
        این متن زیبای هزار تولد و یک مرگ… را اینجا قرار می‌دهم.

        روز و روزگار خوش

    • رضا سلیمی گفت: (عضو ویژه)

      سلام اقای کریمی 

      از اینکه اسم منو یادتون بود کلی ذوق زده شدم از هدیه تون بی نهایت سپاس گذارم

      ارزشمند تر از همه کامنت های راهگشای شما است  برای ترتیب خوندن مطالب فوق لعاده متمم و روزنوشته های محمدرضا شعبانعلی عزیز دل

      • علی کریمی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۴ درس)

        سلام رضا جان

        خواهش می‌کنم سلامت باشید.

        من نه تنها اسم شما را یادم مونده
        حتی یادم هست که در دو تا از دیدگاه‌های خودتان به دنبال برنامه‌ای برای استفاده از متمم بودید.
        در یکی از این دو دیدگاه، من یک ریپلای هم به شما زدم.

        خلاصه من شما را فراتز ار یک نام به ذهنم دارم

         

    • علی کریمی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۴ درس)

      با سلام خدمت دوستان متمم

      اول از همه ممنونم بابت زحمات بسیار شما

      ببخشید که درخواست تعداد زیادی فعالیت از شما کردم.

      اگه امکانش باشه ممنون می شوم که هدیه سه نفر ۴۹ تا ۵۱ لیست را به خانم فاطمه احمدی بدهید. چون ایشان تازه عضو سایت متمم شده‌اند و علاقه به متمم دارند. برای تشویق بیش از پیش ایشان، این هدیه را تقدیم می‌کنم.

      با تشکر

    • محسن میرحسینی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۲ درس)

      علی‌جان من دیشب ایمیل هدیه متمم رو خوندم. راستش اصلا توقع چنین جایزه‌ای رو نداشتم، خصوصا اینکه اخیرا به دلیل مشکلات خانوادگی، فعالیت‌ من در متمم خیلی کم شده.دیدن پیام هدیه متمم بشدت در انگیزه من تاثیر مثبت داره. 
      ​ممنونم ازت و امیدوارم این روندی که پیش گرفتی، ادامه‌دار و همراه با موفقیت باشه برات.

    • عماد زیرکی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

      آقای کریمی عزیز این هدیه یکی از باارزش ترین هدیه هایی است که تا به امروز گرفته‌ام و از شما خیلی خیلی ممنونم.

      به بهانه این هدیه از تیم متمم هم تشکر می‌کنم که فضایی بی‌نظیر را خلق کردند برای یادگیری و آشنایی با افرادی که به طور مستمر به دنبال یادگیری و توسعه فردی هستند.

      به شخصه حتی روزهایی که فرصت آمدن به مدرسه‌ام را هم ندارم، حداقل یکبار به یادش می‌افتم و فکر می‌کنم این احساس بین بسیاری از ما هم مدرسه‌ای ها مشترک هست .

    • محدثه فرسادکیا گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

      سلام و درود جناب آقای علی کریمی

      این دیدگاه شمارو دارم خیلی بعدتر از تاریخی که گذاشتید می‌بینم و در شرایط سختی از زندگیم هستم. خیلی وقت هست که نشده به متمم سر بزنم و امشب خودم رو مجبور کردم که هرجور شده با حس ناراحتیم از دوری متمم و شرایط نامساعد زندگیم مقابله کنم و صفحه سایت رو باز کنم. خیلی برام سخت بود.

      اما خوشحالم که این کارو کردم. دیدن کامنت شما خیلی بهم انرژی داد. گرفتن این هدیه از جانب یکی از فعال‌ترین دوستان متممی لذت‌بخش بود. امیدوارم که باعث بشه کم کم دوباره فعالیتم رو از سر بگیرم.

      باید بگم که من همیشه از تک تک کامنت‌هاتون یادگرفتم آقای کریمی و موقع خوندنشون حدود حداقل ده تا تب روی مرورگرم باز می‌شه و بااشتیاق می‌رم و درس‌ها و روزنوشته‌هایی که معرفی کردید رو می‌خونم.

      موفق و سلامت باشید.

      • علی کریمی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۴ درس)

        با سلام و وقت بخیر خدمت شما خانم فرسادکیا

        اول از همه ناراحت شدم بابت مشکلاتی که برای شما پیش اومده
        قلبا آرزو می‌کنم که در کمترین زمان ممکن، این مشکلات حل بشوند

        واقعا هم در دیدگاهتان هرچه بود
        نظر لطف شما به من بود
        اینقدر تحت تاثیر دیدگاهتان قرار گرفتم که بغضم گرفت

        مجددا بابت تمام لطف‌هایی که تاکنون به بنده داشتید
        بسیار سپاسگزارم

         با آرزوی زودتر حل شدن مشکلاتتان 

        • محدثه فرسادکیا گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

          جناب کریمی واقعا خیلی ممنونم از لطف بی‌کرانتون.

          مرسی از آرزوی خوبی که کردید و مطمئنم انرژی خوبی که دادین حتما موثر خواهد بود تا هرچه‌زودتر از پس چالش‌ها بربیام و مسیرهموارتر بشه.

          امیدوارم همواره همینطور با انرژی در مسیر آگاهی و رشد قدم بردارید.

           

  16. جواد بشیرپور گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۱ درس)

    سلام 

    من امروز بعد از چندی غیبت و اهمال کاری  دوباره شانس این رو دارم که کامنت بگذارم. امروز مصاحبه ارتقا شغلی داشتم و به لطف درس های متمم و آموخته هایی که از محمدرضای عزیز و دیگر دوستان متممی خودم داشتم جلسه خوبی رو پشت سر گذاشتم. همیشه دیدن اسمم بین دیگر دوستان متممی حس و حال خوبی بهم میده و مثل همیشه خجالت زده از لطف گروه عزیز متمم هستم. این چند وقت خیلی خوشبحال من شده و محمد رضای عزیز هم توی روزنوشته ها برای کامنت من پاسخ نوشت و به قولی در پوست خودم نمیگنجم که هیچ، با دم خودم گردو میشکنم. دوست دارم که هدیه رو به بین محمدرضا سفیدکار و مهدی ذبیحی تقسیم کنم.

    سلامت و پایدار باشید

  17. فاطمه س گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۲ درس)

    سلام خدمت دوستان متممی و گروه متمم

    اگر کسی در حال حاضر از من بپرسه که بزرگترین حسرت زندگی امروزت چیه؟ بدون شک جوابم این هست که کاش در دهه بیست و سی سالگیم با متمم آشنا بودم و به اندازه همین امروز قدرش رو می دونستم البته می دونم مسیری که این بیست سال اومدم باعث شده که امروز خواندن متمم برایم مثل گنج باشه.

    دیدن اسمم در این لیست بسیار برایم ارزشمند هست.

    من این هدیه رو به خواهرم تقدیم می‌کنم که این روزها سخت درگیر تربیت و پرورش دو تا فرزندش هست و  لابه‌لای همین روزهای پرمشغله و پرکارش به عنوان کاربر آزاد دروسی رو که بهشون دسترسی داره می خونه و میدونم که توسعه فردی این روزها جز اولویت های اصلی زندگیش هست. 

    دو روز پیش که اسمم رو در این لیست دیدم با هم سفر بودیم و روز تولد خواهرم هم بود همون لحظه به فکرم رسید که بهترین و با ارزش ترین هدیه تولدیه که می تونم بهش بدم.

    (در پیام به پشتیبانی ایمیلی که ایشون عضو متمم هستند رو ارسال می‌کنم)

     

     

     

     

  18. مریم وحیدنیا گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۴ درس)

    با سلام 
    به شخصه از یادگیری لذت میبرم واز دیدن کسانی که فعالانه در مسیر یادگیری هستن هم به همچنین. اگرچه مدتی نمیدونم چرا دسترسی من قطع شده بود خوشحالم دوباره میتون سایت محبوبم رو ببینم و مثل همیشه از ایده ای خلاقانه آموزشی اش لذت ببرم. به همه دوستان در این دسته بندی شادباش میگم و از متمم هم ممنونم. هدیه من بازگشت دوباره و دسترسی مجدد به متمم است .
     

  19. فاطمه نظردخت گفت: (عضو ویژه)

    متمم بخشی از فعالیت روزانه و روتین زندگی من شده است. من زمان‌های آزاد در محل‌کار خودم را به متمم اختصاص می‌دهم و چند وقتی‌ست با آن زندگی می‌کنم. خیلی ممنونم از متمم برای این تغییر زیبا و سازنده در زندگیم. ممنونم از گروه متمم بابت ارزشی که برای وقت و انرژی ما قائل است. دومین باری‌ست که در جمع این دوستان قرار می‌گیرم و باعث افتخار.

    هدیه خودم را به آقای پوریا پرهیزکار تقدیم می‌کنم.

  20. محمد خدادادی گفت: (عضو ویژه و ارزیاب ۲ درس)

    من همیشه مستقیما میرم سراغ درس بعدی مطلبی که دنبال میکنم ؛ کاملا اتفاقی به این صفحه اومدم و خیلی خوشحالم !
    اینکه متمم رای ندادن به برخی نظرها رو نکته مثبت در نظر میگیره یک محرک خوب برای دقت بیشتر  هست.

    حقیقتش تا قبل از خوندن کامنت دوستان در این صفحه متوجه اهمیت بالای خواندن کامنت ها نبودم: 
     – نوت برداری از کامنت ها

    – صرف وقت به نسبت زیاد برای خواندن کامنت ها ( خیلی از دوستان گفتند که مطالب بسیار زیادی از کامنت ها یاد گرفتند )

    تلنگر خیلی خوبی بود.

    من هم از دوستان متممی و متمم تشکر میکنم.