Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu


مدیریت رسانه: لری داونز و نوآوری در روزنامه ها


لری داونز و نوآوری در روزنامه ها

لری داونز را تحلیلگر صنایع و نویسنده در حوزه استراتژی کسب و کار و تکنولوژی اطلاعات می‌شناسند. کتاب او تحت عنوان Unleasing the Killer App که در سال ۲۰۰۰ منتشر شد و تا کنون بیش از دویست هزار نسخه از آن فروش رفته است، توسط وال استریت ژورنال، به عنوان یکی از پنج کتاب برتر تاریخ جهان در حوزه کسب و کار و اینترنت، معرفی شده است.

وی در نوشته‌ی مهم و تاثیرگذاری در واشنگتن پست، به بررسی این مسئله پرداخته است که چرا نوآوری برای روزنامه‌ها سخت و دشوار است. لری داونز توضیح می‌دهد که حدود پانزده سال پیش، با نیویورک تایمز، برای حرکت از سمت دنیای کاغذی به دنیای دیجیتال همکاری می‌کرده است. اینترنت آن زمان در میانه مسیر شگفت انگیز رشد خود بود و به نظر نمی‌رسید که روش‌های متعارف کسب و کار، دیگر مانند سابق موفق باشند.

لری داونز و چالش نوآوری در روزنامه ها

 آن زمان، تایم وارنر متوجه شده بود که ساختن پورتال و جا دادن همه‌ی گزینه‌های مختلف در یک صفحه، نمی‌تواند شیوه‌ی موفقیت آمیزی باشد. به همین دلیل همه‌ی لینک‌ها و آدرس‌های نامربوطی را که در پورتال خودش جمع کرده بود،‌ کناری گذاشت و یک بنر (‌Banner) در پورتالش قرار داد که روی آن کلمه‌ی Pathfinder یا مسیریاب ذکر شده بود.

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

تمرین:

یکی از روزنامه‌های کشور را انتخاب کنید و فعالیت آنلاین آنها را در فضای مجازی بررسی کنید. در چند سطر با توجه به نظریات لری داونز، تحلیل خود را در مورد فعالیت آنلاین آن روزنامه، ارائه کنید.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    نورالدین حسینی ، محمد تقی امینی ، آرمین حسینی ، حسین فرخی ، زهرا حسینی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۶ نظر برای مدیریت رسانه: لری داونز و نوآوری در روزنامه ها

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : علیرضا داداشی

    سلام.
    روزنامه ی همشهری در نسخه pdf ی که دارد، دقیقا همان نسخه ی کاغذی را ارائه می کند.بدون اضافه کردن بنر های تبلیغاتی و چشمک زدن هایی که می تواند بر خلاف میل شما به چشم تان بیاید.
    http://www.hamshahrilinks.org/Doclib/Hamshahri/index.html
    این نسخه، در ابعادی کوچک نمایش داده می شود که با یک بار کلیک بر روی هر صفحه، زوم شده و در ابعاد بزرگتر قابل رویت می شود. ضمن این که امکان ورق زدن روزنامه هم وجود دارد.
    نظر من این است: روزنامه همشهری از امکانات روز، برای داشتن خوانندگانی در فضای وب علاوه بر خوانندگان نسخه ی کاغذی استفاده کرده و افزایش یا کاهش تعداد مخاطبان، به دلایلی از جمله تیراژ وسیع درتمام کشور و درآمد بالای بخش نیازمندی ها، برای این روزنامه تبدیل به دغدغه نشده است.
    ضمناً روزنامه همشهری به طور کامل از امکان درآمدزایی در فضای مجازی غافل نشده بلکه،در آمد زایی از محل تبلیغات را به فضای وبسایت روزنامه منتقل کرده(http://www.hamshahrionline.ir/) و با این تدبیر نسخه pdf خود را بدون هرگونه تبلیغاتی و حواشی صفحه ارائه می کند.
    ممنونم.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .