Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


بازاریابی محتوا در گفتگو با رابرت رُز


بازاریابی محتوا در گفتگو با رابرت رُز

به سختی می‌توان پذیرفت که در حوزه‌ی بازاریابی محتوا و استراتژی محتوا، مجموعه‌ای قدرتمندتر و تاثیرگذارتر از Content Marketing Institute یا CMI وجود داشته باشد و اگر بخواهیم از افراد کلیدی CMI صحبت کنیم، در بالای فهرست دو نفر قرار می‌گیرند: جو پالیتزی که CMI را تاسیس کرده است و رابرت رُز که سمت CSO (مدیر ارشد حوزه استراتژی یا Chief Strategy Officer) شرکت CMI را عهده‌دار است.

رابرت رُز کتاب بسیار مهمی در حوزه‌ی بازاریابی محتوا هم دارد که آن را Experiences نام‌گذاری کرده است. او در کتاب خود توضیح می‌دهد که هدف بازاریابی محتوا، ایجاد یک تجربه‌ی خوب برای مخاطب است و اکنون وقت آن است که کسانی که سالها در ساختن تجربه برای مخاطبان فعالیت کرده‌اند، تجربه‌‌های خودشان را در حوزه‌ی تجربه‌سازی، با دیگران به اشتراک بگذارند.

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.

با علامتگذاری در زیر این مطلب و اعلام اینکه به این حوزه علاقمند هستید، به متمم می‌گویید که پادکست‌های صوتی بیشتری را در حوزه‌‌ی استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا جستجو و انتخاب کرده و به شما معرفی کند و فضایی برای بحث و گفتگو در مورد آنها ایجاد نماید.

اگر چه – همانطور که انتظار می‌رود – در حوزه‌ی بازاریابی محتوا، بیش از هر حوزه‌‌ی دیگری محتوا وجود دارد (چون همه برای تبلیغ خود از این شیوه استفاده می‌کنند)، به همان نسبت، جستجو و یافتن محتوای مفید،‌ دشوارتر است و امیدواریم که متمم در این زمینه بتواند در وقت و انرژی شما صرفه جویی کند.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    حمیدرضا رضازاده ، آرمین مهدوی ، محمد صادق اسلمی ، محمد صداقت ، سید محمدامین ساجدی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری استراتژی محتوا به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه استراتژی محتوا
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۳۷ نظر برای بازاریابی محتوا در گفتگو با رابرت رُز

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : بهداد

    سلام

    من به خوبی ارزش محتوا رو در دنیای وب درک می کنم و تجربه کردم. منظورم بیشتر در فروشگاه اینترنتی است. مثلا من سایتی دارم که در آن بیشتر محصولات سونی به فروش می رسید. تصمیم گرفتیم برای افزایش فروش، اپل را هم به آن اضافه کنیم. اما اپل را از ما نمی خریدند!! جالب بود که همزمان، برند ناشناخته ای از گوشی های موبایل را به نام VSUN را عرضه کردیم که فروش بسیار خوبی برایمان ایجاد کردند. حتی فروش ما  در حد بزرگترین سایت های ایران شد. VSUN ناشناخته بود و ما مجبور بودیم برای اینکه نشان دهیم برند خوبی است ، تک به تک اجزای آن را تست و نتیجه اش را روی سایت قرار دادیم. در کنار سونی، ویسان را می خریدند از ما اما اپل را نه!!  اپل قاعدتا از سونی و یسان بالاتر بود (از نظر برند) و ما فکر می کردیم همان مشخصات فنی را بنویسیم، کافی است. اما گویا محتوا در دنیای وب، اعتبار است. خریدهای اینترنتی هم بیشتر بر هم اصل استوار است. بعدش آمدیم و برای اپل هم توضیحات خوبی نوشتیم، فروش راه افتاد اما دلچسب نبود. تا اینکه گفتیم از ما سئوال بپرسید! سئوال هایی که در مورد ابهامات مردم در مورد آیفون و حرف و حدیث های پیرامون آن و به خصوص نحوه تشخیص گوشی های نو و کارکرده و یا پارت نامبرهای مختلف آیفون و کلا رمز و رازهای خرید آیفون بود. ما محتوا تولید نکردیم . تمام سئوالات بازدیدکنندگان سایت را پاسخ دادیم و تمامش را در یک صفحه قرار دادیم. محتوای ارزشمندی ایجاد شد و رشد فروش بعد از اینکار، خیلی چشمگیر شد. همانطور که الان شاید چندین برند وجود داشته باشه که تفاوت چندانی با هم نداشته باشند که بتوان بین آنها انتخاب کرد، فروشگاه های اینترنتی هم تقریبا همین اصل حاکم است. آن کسی فروشش بیشتر است که محتوای بیشتر و بهتری برای محصولش تولید کرده و همین محتوا، آن فروشگاه را "متخصص و معتبر" جلوه می کند. به نظر به زودی عمر "کوپن های تخفیف" در ایران به سر می آید و اینها فقط برای بازار راکد است.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .