Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)


اثر موسیقی موتسارت روی هوش را فراموش کنید اما…


اثر موسیقی موتسارت روی هوش

ما قبلاً در متمم در مورد فواید گوش دادن به موسیقی صحبت کرده‌ایم.

همچنین در درس‌ استعدادیابی، تاکید کردیم که بعضی از ما این شانس را داشته‌ایم و در مقایسه با دیگران، بهره‌ی بیشتری از استعداد موسیقی و تشخیص صدا برده‌ایم.

اما همچنان لازم است بیش از پیش به نقش موسیقی در شادمانی و حال خوب بپردازیم.

موسیقی هم، از جمله هنرهایی بود که با توسعه‌ی تکنولوژی چنان ساده و ارزان در اختیار ما قرار گرفت که ارج و قرب خود را از دست داد و عملاً از آن محصول فاخر و معجزه آفرین دست ساز بشر، به ابزاری تبدیل شد که از طریق هدفون، عموماً در گوش ما نواخته می‌شود تا صرفاً دیواری بین ما و دیگران باشد.

دسترسی کامل به این مطلب برای اعضای ویژهٔ متمم امکان‌پذیر است.
      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    محمدصالح زارعی ، امید چهره نگار ، ، فرشته السادات ذکری ، الهه ربیعی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری کارگاه زندگی شاد به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه کارگاه زندگی شاد
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۳۸ نظر برای اثر موسیقی موتسارت روی هوش را فراموش کنید اما…

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : الهه غیثی

    نکته مهم

    دوستان متممی عزیز احساس میکنم جا داره اینجا این موضوع رو بیان کنم.

    با توجه به شغلم و این که با مشکل کم شنوایی  افراد مختلف درگیرم خواستم چند نکته رو که اکثرا میدونیم یادآوری کنم:

    لذت درک صدا هم مانند نعمت های دیگه ای که خدا به ما داده ، تا از ما گرفته نشه ، بخوبی درک نمیشه ، من هم خودم بخوبی به لذت گوش دادن موسیقی  توی ماشین یا  هندزفری واقفم اما اگر در شدت مناسب به صدا گوش ندیم باعث آسیب شنوایی دائمی به گوش خودمون میشیم و اینجاست که هیچ دارو یا عملی این آسیب حسی عصبی رو بهبود نمیبخشه و تنها راهش برای افرادی که بخاطر کم شنوایی دچار اختلال ارتباطاتی میشوند ، وسایل کمک شنوایی مانند سمعک هست. پس:

    سعی کنید همیشه در محیط های شلوغ مثل خیابان از هندزفری استفاده نکنید یا از هدفون های استاندارد استفاده کنید .(البته بسیاری از وسایل پخش استانداردی برای میزان صدای خروجی ندارند و در رفرنس ها یادمه که ذکر شده بود تا حداکثر نیم ساعت مجاز هستین که به 70 % میزان بلندی وسیله پخش خودتون گوش کنید.)

    یا در ماشین صدای موسیقی رو بلند نکنید(و حتما شیشه ها بالا باشد) چرا که با افزایش صدای محیط(نویز) ، مجبور میشید که موسیقی یا صدا رو بلندتر کنید تا برای شما وضوحش افزایش یابد که باعث افت شنوایی ناشی از نویز یا اصطلاحا (NIHL(Noised Induced Hearing Loss میشود.

    اگر برای مدتی در محیطی قرار گرفتید که صدای محیط بسیار بالا بود ، سعی کنید در دورترین نقطه نسبت به بلندگو قرار بگیرید یا بعدش به گوش خودتون استراحت صوتی بدین(مثلا یک روز، این میزان بستگی به شدت صدای مورد مواجهه و مدت زمان مواجهه دارد) و برای مدتی به موسیقی یا صداهای بلند گوش ندهید، یا اگر مجبور هستین مدت زیادی در این مکان ها باشید (محیط کار) حتما محافظ گوشی تهیه کنید که مناسب میزان نویز محیط باشه (محافظ هدفونی یا محافظ های داخل گوشی که بر طبق شکل گوش خودتون ساخته شده باشه) . دوستانی که اهل تیراندازی هستن هم باید به این نکته توجه کنند.

    کم شنوایی ناشی از نویز در هر گروه سنی آسیب زننده هست و به مرور اثرات خودش رو نشون میده،با افزایش سن و روند پیری ، کم شنوایی ناشی از سن نیز اتفاق می افتد که البته ژنتیک در اون بی تاثیر نیست و این دو کم شنوایی با هم تلفیق می شوند ولی همه میتونن با کمی رعایت، زمان بیشتری رو در طول عمرشون از شنیدن خدادادی بهره ببرند.

    در پایان ببخشید که رفرنسی نمیدم چون اطلاعاتم تلفیق شده هست ولی اگر مقاله معتبری پیدا کردم حتما لینکش رو برای دوستان میذارم.

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .