Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu


ماهی آرواره دار کله زرد


ماهی آرواره دار کله زرد - تصاویر ماهیها

اگر بخواهیم صفت محتاط بودن یا شاید ترسو بودن و یا ریسک پذیری پایین را به یک گونه از ماهی‌ها نسبت دهیم، احتمالاً ماهی آرواره دار کله زرد (Yellowhead Jawfish) از جمله نامزدهای جدیِ این عنوان خواهد بود.

ماهی های آرواره دار (Jawfish) دسته‌ی بزرگی از ماهی‌ها (شامل حدود ۸۰ گونه) هستند که ماهی‌های کله زرد (با بدن تقریباً آبی رنگ) از زیرمجموعه‌های آنها محسوب می‌شوند.

ماهی کله زرد هم مثل سایر ماهی های آرواره دار کوچک، می‌تواند با آرواره‌های خود دانه‌های کوچک سنگ و ماسه را از جایی بردارد و به جای دیگر پرت کند و به این شیوه داخل خاک و ماسه فرو برود و خود را از چشم شکارچیان پنهان کند.

ماهی کله زرد، از جمله محافظه کارترین ماهی‌ها محسوب می‌شود.

کسانی که این ماهی را در آکواریوم نگه می‌دارند می‌دانند که اگر غذایی که داخل آکواریوم می‌ریزند با محل پنهان شدن او فاصله‌ی زیادی داشته باشد، از خوردن غذا صرف نظر می‌کنند.

گونه‌ی نر آنها به علت همین محافظه کاری است که تخم (لارو)‌ فرزندان خود را در دهانشان نگه می‌دارند و حدود یک هفته از جایی به جای دیگر می‌برند. در این مدت، گاهی لارو‌ها را زمین می‌گذارند و دوباره برمی‌دارند. اما باز هم ریسک نمی‌کنند که غذا بخورند.

این زنگ تفریح متمم را به مشاهده‌ی چند تصویر از ماهی آرواره دار کله زرد اختصاص داده‌ایم.

محدودیت در دسترسی کامل به این مطلب

برای مشاهدهٔ متن کامل این مطلب کافی است (بدون پرداخت هرگونه هزینه) در سایت متمم ثبت نام کنید. پس از ثبت‌نام به تعداد قابل‌توجهی از درس‌‌های متمم دسترسی پیدا خواهید کرد نمونهٔ آن‌ها را می‌توانید از طریق لینک زیر ببینید:

نمونه درس‌های کاربر آزاد متمم

البته اگر بخواهید به همهٔ درس‌های متمم دسترسی داشته باشید، لازم است حق اشتراک بپردازید.

ثبت نام رایگان    تجربه‌ٔ متممی‌ها

توضیح تکمیلی: ما این عکس‌ها را با جستجو در بخش تصاویر گوگل با کلمات کلیدی Yellowhead Jawfish پیدا کردیم و جز در یک مورد (تصویر اول) نام عکاس‌ها ذکر نشده بود.

اما در صورتی که تصویر اول برای شما جذاب است، پیشنهاد می‌کنیم به سایت عکاس آن یعنی آقای هنلی اسپایرز (Henley Spiers) سر بزنید و از دیدن کارهای او لذت ببرید.

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۶ نظر برای ماهی آرواره دار کله زرد

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : مژگان پیوندی

    با درود
    بینهایت لذت بردم . ممنونم.
    دیدن ماهی کله زرد ،  منو یاد آکواریوم اصفهان انداخت که هفته پیش از نزدیک دیدم . مجموعه ای از ماهی های عجیب و غریب و بسیار زیبا . این اکواریوم از طریق یه سرمایه گذار خارجی ایجاد شده و طبق گفته مسئول اونجا این تونل اولین و بزرگترین تونل آکواریوم کشور است که 33 تا اکواریوم پنج تا 10 متری رو در خودش جا داده و بیش از پنج هزار موجود زنده دریایی در این اکواریوم وجود داره . مجموعه از ابزیان ، ماهیهای شور و شیرین  و  یک تونل اکواریوم در دل شش متری زمین  . واقعا زیبا بود  . چیزهایی  که بیشتر از همه توجه منو جلب کرد  ماهی های خطرناک  پیرانا بود  که جداگانه در محفظه ای جدا از ماهیان دیگه قرار داده بودند با اون چهره ارام و ساکت در اب ، که  در نگاه اول حس میکردی شاید یکی از بی آزارترین ماهی ها  باشن و دیگری همزیستی دلقک ماهی با شقایق دریایی بود . دلقک ماهی نسبت  به بازوهای سمی  شقایق دریایی مقاوم هست و نوعی ماده ی محافظتی در پوست خودش داره  که مانع از ازاد شدن نماتوسیست های شقایق دریایی میشه  در حالیکه اگر ماهی دیگری با بازوهای شقایق دریایی تماس پیدا کنه ،  سریع شکار شقایق دریایی میشه .  واقعا جالب و دیدنی بود .
    پی نوشت : شهرزاد عزیز خیلی به یادت بودم .

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .