Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


متمم در پرونده‌ی افراد متخلف، تخلف آنها را کنار نامشان ذکر خواهد کرد


دوستان عزیز متممی.

اکنون بیش از دو سال از راه اندازی متمم می‌گذرد و در میان انواع اصول و ارزش‌هایی که در متمم رعایت کرده‌ایم، یکی از مهم‌ترین آنها، احترام به منبع اندیشه‌ها و تحلیل‌هاست.

خود متمم، در ابتدای هر درس، منابع خود را معرفی می‌کند و حتی اگر یک جمله از یک کتاب نقل شود، نام آن کتاب یا نام نویسنده یا لینک سایت را مطرح می‌کند به طوری که کاملاً مشخص‌ باشد چه محتوایی توسط متمم تولید شده و چه محتوایی، تولید نشده است یا با تغییر ساختار منتشر شده است.

اکثر دوستان متممی،  دقت می‌کنند که در تمرین‌ها و تحلیل‌های خود، حرف‌های خود را مطرح کنند و اگر جایی از منبع دیگری استفاده می‌کنند،‌ حتماً آن منبع را ذکر کنند.

اما مواردی مشاهده می‌شود که دوستان، مطلبی یا توضیحی یا تعریفی را عیناً از جای دیگری نقل می‌کنند و اشاره‌ای به منبع نمی‌کنند یا به شکلی هوشمندانه، محتوا را طوری تنظیم می‌کنند که القا کنند خودشان آن را تولید کرده‌اند.

با توجه به اینکه این روزها، تحلیل‌های دوستان متممی، به نام خودشان و به نام متمم در جاهای مختلف نقل می‌شود و مورد استناد قرار می‌گیرد و ما نیز برنامه‌ای داریم که در آینده، با بررسی نظرات و ارزیابی تحلیل دوستان، کارشناسان خبره‌ی متمم را در هر موضوع انتخاب کرده و برای همکاری در پروژه‌های آتی متمم مورد استفاده قرار دهیم، قاعدتاً تشخیص اندیشه‌های اصیل از محتواهای سرقت شده، برایمان حائز اهمیت است.

لذا از شما خواهشی داشتیم.

هر زمان در تمرین دوستان خود در هر جایی از متمم، مطلبی دیدید که مربوط به فرد دیگری یا سایت دیگری یا کتاب دیگری است و بدون منبع نقل شده است به طوری که ممکن است این شبهه را ایجاد کند که خود فرد نقل کننده، تمام یا بخشی از آن مطلب را بیان کرده است، لطفاً در پاسخ به تمرین آنها، به این مسئله اشاره کنید.

با توجه به اینکه سیستم متمم، به صورت اتوماتیک پیامها را بررسی می‌کند، خواهشمند است حتماً پاسخ خود را به شکلی که در اینجا اشاره می‌شود تنظیم کنید:

گزارش تخلف

[تخلف اخلاقی – نقل محتوا بدون اشاره به منبع – کد ۱۱۶۲۷]

لینک منبع اصلی محتوا

در سال آتی، حاصلجمع امتیازهای آموزنده‌ای که روی تمرین‌های تخلف دار، ثبت می‌شود، به عنوان شاخص تخلف آن فرد، در پروفایل وی اعلام خواهد شد.

 علاوه بر سرقت محتوا به شکل فوق که به آن اشاره شد، شکل دیگری از سرقت هم گهگاه مشاهده می‌شود که مقاله‌ی فرد دیگری که انبوهی از رفرنس و لینک دارد، به صورت کامل و با لینک‌ها نقل می‌شود، به شکلی که القا می‌کند خود فرد، آنها را گردآوری کرده. در حالی که وی، صرفاً گردآوری و مطالعه‌ی فردی دیگر را به همراه منابع او و با حذف نام تالیف کننده نقل کرده است. 

همچنین تخلف دیگری نیز مشاهده می‌شود و آن استفاده از عکس‌ و تصویر نامربوط با هدف جلب توجه یا کسب امتیاز است.

استفاده از عکس، زمانی منطقی است که کلمه گویا نیست یا شما شخصاً نموداری را ترسیم کرده اید.

لطفاً این تخلف را نیز به شکل زیر اعلام نمایید:

گزارش تخلف

[تخلف – عکس مطلبی را به محتوا اضافه نکرد – کد ۱۱۶۲۸]

 

پی نوشت یک : متمم هم همه جا می‌کوشد اصل اعلام مرجع را رعایت کند.

کافی است به درس‌های #کارگاه زندگی شاد مراجعه کنید. غیر از پرسشنامه‌ی درس اول که دقیقاً از کارهای آقای پاول دولان نقل شده است، باقی مطالب در حدی تغییر کرده و بومی شده و بازآفرینی شده، که اگر خود آقای دولان یا ویلیام دیویس (که در درس‌های آتی از کارهای ایشان کمک می‌گیریم) هم درس‌ها را بخوانند، متوجه نمی‌شوند که ایده‌ی کارگاه زندگی شاد، متعلق به آنهاست.

اما متمم صریحاً و موکداً و مکرراً، نام ایشان را ذکر می‌کند تا امروز یا در آینده، اگر کسی نیازمند کار مطالعاتی جدی بود، با سرچشمه‌ی ایده‌ها آشنا باشد.

پی نوشت دو: فعلاً طبق قرار قبلی، در مورد زنگ تفریح و پاراگراف فارسی،‌ سخت‌گیری نداریم و لطفاً در آنجا، این موارد را تذکر ندهید. چون هم، تقریباً همیشه رعایت شده است و هم اینکه این مطالب عمومی، معیار ارزیابی توانمندی‌ها و قدرت تحلیل دوستان، نیست.

چون متمم در آینده، برای تخلفاتی که تکرار می‌شوند، مواردی مانند محدودیت از دسترسی به دروس پیشرفته و ثبت و نمایش در پرونده را در نظر خواهد گرفت، لطفاً‌ با علامتگذاری زیر این نوشته (در کنار این مبحث مورد علاقه‌ی من قرار دارد) به متمم اعلام کنید که متن فوق را با دقت خوانده‌اید و قواعد فوق را پذیرفته‌اید.

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    ایمان وحدتی ، سمیه علی زاده ، حسین سجادی ، سهیلا مظاهری ، مونا رضویان