Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


جمله‌های روزانه متمم | بخش نوزدهم


در گذشته، متمم به صورت روزانه جمله‌هایی را منتشر می‌کرد و در اختیار دوستان متممی قرار می‌داد.

ما در حال حاضر،‌ بعضی از این جمله‌ها را در قالب #دعوت به گفتگو مطرح می‌کنیم و به بحث می‌گذاریم، اما همه‌ی جمله‌ها مناسب بحث و گفتگو نیستند (بعضی از آن‌ها جمله‌های زیبایی هستند که تقابل دیدگاه‌ها حول‌شان شکل نمی‌گیرد).

تا کنون چند بخش از آرشیو جملات را منتشر کرده‌ایم که با کلیک روی #جمله های روزانه متمم می‌توانید آن‌ها را ببینید و بخوانید. با توجه به استقبال دوستان متممی از انتشار این آرشیو، قصد داریم به تدریج همه‌ی جمله‌ها و عکس‌نوشته‌های آرشیوی را منتشر کنیم.

آن‌چه در ادامه می‌آید بخش نوزدهم آرشیو جمله‌های روزانه است:

qoute_011_mtm_04_01

qoute_012_mtm_01_0015017

qoute_012_mtm_01_0015023

qoute_011_mtm_03_04

qoute_012_mtm_04_0016090

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    مهدی رنجبر ، عارف تاسا ، طاهره خباری ، ونداد اسماعیل زاده ، مسعود نجاتی

 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۲۷ نظر برای جمله‌های روزانه متمم | بخش نوزدهم

    پرطرفدارترین دیدگاه به انتخاب متممی‌ها در این بحث

    نویسنده‌ی دیدگاه : امیر رضا حاجی محمد جعفری

    درود،
    «مشکل اصلی روزگار ما این است که آنها که دانش دارند، سرگرم خلق سوال های جدید هستند، اما آنها که دانش ندارند، زمان آزاد بیشتری برای جواب دادن به سوالات دارند»
    به عنوان یک متممی و کسی که از نادانی خودش آگاهه، این جمله محمد رضای عزیزم بر جانم نشست. از روزی که مطالعاتم بیشتر شده (البته نه با تصور شخصی که دانش دارد بلکه شخصی که سعی می کند از نادانی بی کرانش اندکی بکاهد) هر روز شاهدم که دیگران چه راحت در خصوص موضوعات مختلف تخصصی حرف می زنند بدون اینکه غیر از اندک شنیده ها یا خوانده های شان در شبکه های مجازی، چیز دیگری بدانند. جالب این جاست که بسیار هم با اطمینان و محکم حرف می زنند و بعضی اوقات حرف شان و کارشان را به راحتی در جمع خودشان پیش می برند.
    ابتدا سعی می کردم توضیح دهم، سپس سعی کردم همراه شان کنم و منابع و کتاب و فایل صوتی پیشنهاد دادم یا هدیه خریدم اما در اکثر موارد دریغ از اندکی همراهی و سعی در دانستن. در نهایت از زمستان از زمستان ۱۳۹۹ با آنکه بارها دیرآموخته های محمد رضای عزیزم را خوانده بودم، دومین جمله ی او را آموختم: «برای بسیاری از انسان ها ندانستن و نفهمیدن یک انتخاب آگاهانه است، مراقب باش با تلاش بیهوده، زندگی خودت را به تلخی زندگی آنها آلوده نکنی»
    جمله ی ابن سینا «ما بیمار ناامید نداریم. هر چه هست پزشک بد است که نتوانسته امید را در بیمار زنده نگه دارد.» هم یادآور روزهای سختم در سال ۱۳۹۹ بود که پروژه ای شکست خورده و کلی سرمایه و امید و عمر که هدر رفته بود و اندک کسانی بودند که سعی می کردند پرتوی امید را بر دلم بتابانند. در حالی که اکثر دوستان عزیز و همراهانم هر چند از روی خیرخواهی اما با ملامت و زیر سوال بردن کل مسیر زندگی ام به جای بخشی از آن، کورسوی امید را نیز در دلم خاموش کردند. بسیار زمان برد تا توانستم بذر امید را در دلم بکارم، پرورش دهم و بارور سازم.
    هر چند روزگار بسیار دشواری بود اما خوشحالم که بسیار آموختم.
    با امید و آرزوی بهترین ها،

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .