Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


مطالعه موردی – معرفی پرسونا: محمد


محمد - پرسونا در مطالعه موردی متمم

موضوع: معرفی پرسونا

نام: محمد

شرح بیشتر:

محمد، ۲۹ سال سن دارد.

تحصیلات او دپیلم است و توانایی بسیار خوبی در تعمیر تاسیسات دارد.

حدود سه سال است که در مغازه ای که برای خودش راه انداخته کار می‌کند.

از هجده سالگی به عنوان شاگرد برای دیگران کار کرد و پس از هشت سال، تصمیم گرفت در نقطه‌ی دیگری از شهر به صورت مستقل فعالیت کند.

البته دوستی خوبی بین او و صاحب کار قدیمی‌اش وجود دارد و هنوز هم گاهی، مشتریانشان را به یکدیگر معرفی می‌کنند.

او هنوز با پدر و مادرش زندگی می‌کند (البته بر خلاف نسیم، قصد ازدواج دارد!). محمد از اینکه پیش پدر و مادرش است، کمی معذب است. بیشتر هم به این علت که دوست ندارد بار هزینه اش به عهده آنها باشد.

البته محمد همیشه از درآمد ماهیانه خود مقدار مشخصی را کنار می‌گذارد ‌و به بهانه های مختلف آن را برای خانواده هزینه می‌کند.

سخت کوش است و بعید است بتوانید موردی را پیدا کنید که محمد به یک مشتری مراجعه کند و نتواند مشکل او را حل کند. اگر هم چنین اتفاقی بیفتد، بالاخره با مشورت گرفتن از دوست و همکار و یا مطالعه و جستجو، مشکل را در نهایت حل می‌کند.

به همین علت، مشتریانش معمولاً او را به دیگران معرفی می‌کنند.

البته پدر و مادر محمد معتقدند که او بیش از حد برای کارش جان می‌گذارد. شماره تماس خود را به مشتریانش می‌دهد و می‌گوید که اگر پس از تعمیر، مشکلی پیش آمد، در هر ساعتی از شبانه روز با او تماس بگیرند. مشتریان هم معمولاً این حرف او را جدی می‌گیرند و به آن عمل می‌کنند!

محمد سالهاست که مغازه خود را راس ساعت ۹ باز می‌کند و حتی اگر قرار باشد برای تعمیرات به جایی برود، ولو برای پنج دقیقه به مغازه سر می‌زند تا مطمئن شود که همه چیز روبراه است.

او یک حساب پس انداز نسبتاً خوب هم دارد و هر ماه، بخشی از درآمدش را پس انداز می‌کند (به هر حال قصد ازدواج دارد!). برای باقی هزینه هایش هم دفتری دارد که هزینه های مهم را در آن ثبت می‌کند.

محمد از سال گذشته که مطلب نظم شخصی در پانزده دقیقه را خوانده، شبها قبل از خواب ۲۰ دقیقه کتاب می‌خواند و تنها یازده شب در این یک سال، به خودش مرخصی داده که هر وقت پای حرفش بنشینی برای هر یک از آن شبها، توضیحات و دلایلی را ارائه می‌کند!

بحث های مرتبط با محمد در متمم

محمد به عنوان یکی از نمونه‌های شاخص C بالا در مدل پنج عاملی شخصیت

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    ساجده ممتازیان ، فرناز جمالی ، روح الله یعسوبی ، شهلا ، حامد فتحی پور