Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
شرایط دریافت هدیه نوروزی متمم: دوره صوتی آموزش هدف‌گذاری (کلیک کنید)

حرفهای پیتر دراکر برای مدیران و کارآفرینان

پیتر دراکر

پیتر دراکر کیست؟ چرا باید او را بشناسیم؟

پیتر دراکر را پدر مدیریت جدید می‌دانند. کسی که حدود ۷۵ سال از زندگی‌اش را به خواندن، نوشتن، تدریس و مشاوره اختصاص داد.

حاصل این تلاش پیوسته، تثبیت جایگاه دانش مدیریت در ذهن مدیران، سیاستمداران و تصمیم‌گیران بود. به جرئت می‌توان گفت معنای کلمهٔ «مدیریت» پس از دراکر برای همیشه با آن‌چه پیش از دراکر بود فرق کرد.

دراکر ویژگی‌های بسیار زیادی داشته که از جملهٔ آن‌ها می‌توان به تفکر سیستمی، تفکر استراتژیک، سخت‌کوشی و دارا بودن ذهن تحلیل‌گر اشاره کرد.

اما اگر بخواهیم صرفاً‌ بر دو ویژگی او را تأکید کنیم، نباید جریان‌ساز بودن و آینده‌بینی او از چشم‌مان دور بماند. دراکر بارها در طول زندگی‌اش ایده‌های مختلفی را مطرح کرد که هر کدام به جریان‌های مطرح در مدیریت در سراسر جهان تبدیل شدند. مدیریت بر مبنای هدف صرفاً یکی از این ایده‌هاست.

در آینده‌بینی او هم این بس که آن‌چه دربارهٔ اقتصاد دانش‌بنیان و کارگران دانش‌محور مطرح کرد، توصیف نسبتاً دقیقی از روزگار ماست.

شناختن پیتر دراکر صرفاً آشنایی با یک شخصیت تاریخی نیست. این شناخت می‌تواند به ما در مدیریت بهتر کسب و کار، تحلیل بهتر محیط، درک بهتر اقتصاد و سیاست و نیز تقویت نگاه نقادانه و تحلیل‌گر کمک کند.

بخش‌های کوتاهی از دوره آموزشی حرفهای پیتر دراکر برای مدیران

برای آشنایی بیشتر با فضای این بحث و نکات مطرح شده در مجموعهٔ صوتی پیتر دراکر می‌توانید چند بخش کوتاه از حرف‌های محمدرضا شعبانعلی درباره پیتر دراکر را بشنوید:

لینک دانلود این قطعه‌ٔ منتخب

محتوای دورهٔ آموزشی پیتر دراکر

دوره‌ی آموزشی حرف‌های پیتر دراکر برای مدیران و کارآفرینان مجموعه‌ای از فایل‌های صوتی (نزدیک به پنج ساعت) با صدای محمدرضا شعبانعلی است که در آن دربارهٔ زندگی، زمانه و ذهنیت پیتر دراکر صحبت شده است.

گوش دادن به این مجموعهٔ صوتی به شما کمک می‌کند ضمن آشنایی با پیتر دراکر و اندیشه‌های او بتوانید از مدل ذهنی دراکر هم الهام بگیرید و شیوهٔ فکر کردن و نگاه خود به جهان را بهبود دهید.

آن‌چه در این مجموعه می‌شنوید، حاصل مطالعهٔ بیش از چهارهزار صفحه آثار دراکر است و می‌تواند نقطهٔ شروع خوبی برای ورود به جهان این نظریه‌پرداز مطرح مدیریت باشد.

ردیفموضوع زمان تقریبی
۱بخش اول - علت انتخاب دراکر به عنوان موضوع این مجموعهٔ آموزشی بیست و چهار دقیقه
۲بخش دوم - چند نکته از زندگی پیتر دراکربیست و پنج دقیقه
۳بخش سوم - مروری بر کتابهای دراکر - قسمت اولچهل دقیقه
۴بخش چهارم - مروری بر کتابهای دراکر - قسمت دومچهل و شش دقیقه
۵بخش پنجم - کلمات کلیدی در ذهن و زبان دراکربیست و هشت دقیقه
۶بخش ششم - کسانی که مشتری ما نیستندچهارده دقیقه
۷بخش هفتم - کارگران دانش محوربیست و یک دقیقه
۸بخش هشتم - فرضهای نادرست ماسی و یک دقیقه
۹بخش نهم - تئوری کسب و کار شما چیستسی و پنج دقیقه
۱۰بخش دهم - برخی از نکات برجسته در مدل ذهنی و رفتار دراکربیست و هفت دقیقه

خرید مجموعهٔ آموزشی پیتر دراکر

هزینه دوره آموزشی پیتر دراکر ۳۴۵ هزارتومان است که با کلیک بر روی دکمه‌ی زیر می‌توانید آن را پرداخت کرده و فایل‌های صوتی را دریافت کنید.

فایل‌ها در قالب mp3 هستند و روی تمام سیستم‌های پخش صوتی قابل‌استفاده‌اند. پس از خرید محصول، همهٔ گزینه‌های زیر برای دریافت فایل‌ها هم‌زمان در اختیار شما قرار می‌گیرند:

◼️  نمایش لینک دانلود

بلافاصله پس از پرداخت، لینک دانلود فایل‌ها برایتان نمایش داده می‌شود. می‌توانید آن‌ها را روی گوشی یا لپ‌تاپ خود ذخیره کنید.

◼️  دریافت لینک دانلود از طریق ایمیل اعلام‌شده

لینک دانلود فایل‌ها به ایمیل شما هم ارسال می‌شود. بسته به ترافیک سرور ممکن است ایمیل را چند دقیقه دیرتر دریافت کنید. ضمناً به علت تعداد زیاد لینک‌ها در ایمیل احتمال دارد که ایمیل متمم اسپم شود. بنابراین حتماً شاخهٔ Junk یا Spam ایمیل خود را چک کنید.

  امکان دانلود فایل‌ها و گوش دادن به آن‌ها در صفحهٔ دانلود

شما در متمم عضو نیستید (یا اگر هستید، الان لاگین نکرده‌اید). اعضای متمم که در حالت لاگین‌کرده خرید می‌کنند، پس از خرید در صفحهٔ پروفایل خود همواره به لینک دانلود دسترسی دارند و می‌توانند فایل‌ها را دانلود کرده یا آنلاین گوش دهند. برای استفاده از این سرویس لازم نیست کاربر ویژه باشید و همین که عضو رایگان متمم (کاربر آزاد)‌ باشید کافی است: ثبت نام کاربر آزاد

اگر لینک فایل‌ها را دریافت نکردید به آدرس trust at motamem.org ایمیل بزنید تا همکاران ما به سرعت این مسئله را پیگیری کنند.

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    رضا مهرانگیز ، morteza amirifar ، میثم رحیمی ، بهرام دارایان ، محسن عزیزیان

۴۰ نظر برای حرفهای پیتر دراکر برای مدیران و کارآفرینان

  1. به نظر میرسه موضوع مهمی که پیتر دراکر هم بهش اشاره کرده و حلقه مفقوده در سبک مدیریتی ماست( بخوانید ریاست) همین شیوه تعامل مدیر با زیرمجموعه خودش هست. به نظر من اینکه مدیر بدونه چطور باید با تیم خودش تعامل داشته باشه، بالاترین اولویت رو داره و اگر کسی چنین مهارتی نداره نباید پست مدیریتی بگیره. این تعامل شامل مهارت های جزیی‌تر از قبیل رفتار مبتنی بر احترام، داد و ستد افکار، فراهم کردن بستر آموزش و افزایش دانش تیم، ایجاد روحیه‌ تیمی از طریق تعریف هدف مشترک و ترسیم نقشه راه، تقسیم مسئولیتها متناسب با صلاحیت ها و تفویض اختیارات متناسب با مسئولیتها و مواردی از این دست میشه

  2. ehsan varastehnejad گفت: (عضو ویژه)

    سلام محمدرضای عزیز.

    بی‌نظیر بود مطالبی که قطعا هزاران صفحه مطالعه شخصیتون پشتشون بوده و این اثر فاخر خلق شده.

    برای یادگیری بیشتر خودم دوست دارم یه کامنت راجع به اتفاقای کار خودم بذارم امیدوارم کمک کننده باشه.

    من از اتفاقای خوب خیلی میترسم توی کارم؛ کار من سئو و دیجیتال مارکتینگ هست و زمانی که بی‌خبر و بدون هیچ core update از سمت گوگل سایت‌های کارفرما رشد میکنه واقعا ترسناکه، علاوه بر اتفاقای منفی مثل بازدید فیک و شیطنت رقبا و توقعی که از کارفرما به دلیل این رشد بدون دلیل بالا میره، مثل بخش مفروضاتی که عالی راجع بهش توضیح دادید خیلی سردرگم میشیم که کجای کار میلنگه که این اتفاق افتاده.

    موفقیت‌های بدون دلیل واقعا ترسناک هستن و میتونه هر کسب و کاری رو تهدید کنه.

     

    جمله‌ی بعدی که خیلی برام جالب بود این بود که اگه تصمیم به لایه‌‌ی مدیریت و راس برسه، سیستم و سازمان درست طراحی نشده و به نظر من این پیامد بیشتر از همه اشتباه اون مدیر رو میرسونه.

    سال‌ها پیش در یکی از سازمان‌های چند هزار نفری کار میکردم و میدیدم که مدیر عامل حتی روی سایز کاور اینستاگرام بچه‌های مارکتینگ کامنت میداد و واقعا برام عجیب بود که یعنی هیچ مسئله‌ی واجب‌تری توی سازمان نیست که این اتفاق افتاده؟

    تمام اجزای و مدیران میانی سازمان هم به همین اپیدمی گرفتار شده بودند و زوال و نابودی اون مجموعه بزرگ رو طی چندین سال به چشم دیدم.

    نکات بسیار ارزشمندی داشت این مجموعه و واقعا خداقوت به شما و تیم خوب متمم. ⚘️❤️ 

  3. محسن دریس زاده گفت: (عضو ویژه)

    خیلی عالی بود من بعد از یکسال دوره رو تهیه کردم و نشستم تو ایام نوروز واژه به وازه نوشتم به اندازه چند کتاب ارزش داشت خیلی خیلی ممنونیم استاد خدا بهتون عمر با عزت و طولانی عطا کنه و همیشه از محضرتون استفاده کنیم.

  4. خیلی عالی بود 

    ممنون از محمدرضا و تیم پرتلاش متمم

    شنیدن و عمل کردن به این نکات بسیار ضروری‌ست.

  5. سلام به همه عزیزانی که این کامنت رو میخونند.
    خیلی خیلی ممنون از شفافیت و کیفیت محمد شعبانعلی و تیم خوب متمم.
    قدر این ارزش رو میدونم 
    دراکر بسیاربسیار جذاب بود!
    مرسی از پیشنهادش

     

  6. سپاس فراوان بابت مطالب عالی و کاربردی شما و تیم متمم

    برای من  سایت متمم  یک مرجع معتبر  و مطمئن هست که نه تنها خودم استفاده میکنم بلکه به دیگران هم معرفی میکنم 

    پاینده باشید 

  7. ماندانا مولایی گفت: (عضو ویژه)

    ممنونم ،از شما و مطالب ارزنده ،علمی  و کم نظیر شما 🙏🙏🌹

  8. ماندانا مولایی گفت: (عضو ویژه)

    درود فراوان 

    واقعا خیلی از مدرس ها ادعا میکنند که برای رشد آموزش میدند و چه قیمت هایی میگیرند ،آقای شعبانعلی ،شما واقعا یک تسهیلگر هستید ،خوشحالم که خدا شما را آفریده و ممنونم از حضور شما🙏🙏🌹

  9. سلام و ارادت

    بنده از طریق استاد عزیزم با این مجموعه اشنا شدم و امیدوارم توفیق اینو داشته باشم از دارایی های این مجموعه استفاده کنم

  10. نکات جالب وجدید رامی توان یافت

    ممنون

  11. درود و سپاس
    معرفی اجمالی و سودمندی از پدر علم مدیریت ارائه داده اید و بزای درک عمیق تر و شناخت کاملتر ایشان دوره آموزشی را پیشنهاد داده اید. 
    سپاس

  12. سلام و عرض ارادت خدمت محمدرضا عزیز

     

    بنده حدود ۱۲ سال است شما رو میشناسم

    خیلی عالی هستید دمتون گرم گرم

     

  13. باسلام وادب امیدوارم بتوانم بعنوان یک متممی بهره لازم را از سایر متممی ها در دروس مختلف ببرم وبردانش خود بیفزایم

    • همین امروز عضو متمم شدم .بسیار خوشحالم خیلی استفاده کردم از مطالب فایلهای اقای شعبانعلی ..بسیار اموختم با گوش کردن به فایلهای صوتی ایشان درمورد عزت نفس ..بسیار متفاوت وعالی وارزشمند بود .سپاسگزارم ..خداروشکر برای اشنایی با متمم وعضو شدن 

  14. واقعا عالی و کاربردی و بروز بود با هر بار گوش دادن نکات جدید میشه استخراج کرد، چقدر خوب میشد محتوایی در خصوص knowledge worker و مدیریت مربوطه نیز تولید میشد 

  15. سلام 

    خدمت تمام دوستان،متمم

    شب همگی خوش،از همه دوستان خواهشی دارم،بنده لیسانس مکانیک دارم خیلی هم به رشته ام علاقمندم،اماکاری که انجام میدهم،برخلاف علاقه ام هست،فقط یه حقوق ثابت کمی دریافت میکنم،کلا کارفنی را دوست دارم،امابخاطر خانواده ام نمیتونم این کار را رهاکنم بخاطر بعُدمالی،از طرفی هم نمی‌دونم چه کار باید بکنم نمیتوانم تصمیم قاطعی بگیرم،لطفا کتاب ،یا هر راهنمایی که میتواند بهم مسیر را نشان دهد،کمکم کنید .

    باسپاس

    • سلام دوست عزیز 
      شرایط شما شبیه شرایط بسیار ی از ادمها و از جمله خود من هست ..
      علاقه من به مدیریت و مارکتینگ بود اما باید در یک کار تولیدی که منبع درامد بود مشارکت میکردم انهم در حوزه ای که مورد علاقه ام نبود..
      فکر کردن به این موضوع بعنوان مانعی برای خوشحال بودنم دایم من و ناامید تر میکرد ..تا اینکه تصمیم گرفتم حداقل کار ی که میتونم انجام بدهم رو در موردش تحقیق کنم ..
      وقتی تحقیق کردم متوجه شدم برای اینکه بتونم در حوزه مورد علاقه ام کسب درامد کنم باید حتما دانش و معلوماتم رو به یکسری مهارت های کاربردی که توی بازار بابتش پول پرداخت میکنن گره بزنم ..
      متوجه شدم توی بازار کار بابت داشتن مهارت هم براحتی پولی پرداخت نمیشه و سخت میشه اعتماد کارفرماها رو جلب کرد .. و باید حتما کارنامه داشته باشین تا کارفرما ها بتونن بهتون اعتماد کنند ..بنا براین رها کردن شغلی که تنها منبع درامد شماست میتونه شما رو مضطرب تر کنه ..و کمک کننده نیست..یک راهکار اینه که تا میتونین دانش و مهارت هاتون رو به حوزه مورد علاقه تون نزدیک کنید و تحقیق کنید ببینیند توی حوزه ای که شما علاقه دارین بابت چه چیزی پول پرداخت میشه ؟ و شما چطور میتونین دانش و معلوماتتون رو تبدیل کنین به یک ارزش که بازار به اون نیاز داشته باشه و بابتش حاضر باشه پول پرداخت کنه و اگر نیاز هست توانمندیهاتون رو توی این حوزه توسعه بدین  و تا  به در امد نرسیدین به هیچ وجه ورودی منبع مالیتون رو متوقف نکنین ..

    • سلام
      براتون آرزوی موفقیت دارم.
      من هم با همین مساله مواجه بودم، البته که تصمیم به ترک شغل و ساخت یک زندگی جدید برای خودم گرفتم.
      به جد پیشنهاد میکنم از یک کوچ خوب بهره مند بشید.

  16. سلام 
    خدمت تمام دوستان،متمم
    شب همگی خوش،از همه دوستان خواهشی دارم،بنده لیسانس مکانیک دارم خیلی هم به رشته ام علاقمندم،اماکاری که انجام میدهم،برخلاف علاقه ام هست،فقط یه حقوق ثابت کمی دریافت میکنم،کلا کارفنی را دوست دارم،امابخاطر خانواده ام نمیتونم این کار را رهاکنم بخاطر بعُدمالی،از طرفی هم نمی‌دونم چه کار باید بکنم نمیتوانم تصمیم قاطعی بگیرم،لطفا کتاب ،یا هر راهنمایی که میتواند بهم مسیر را نشان دهد،معرفی کنید .
    باسپاس

    • سلام دوست عزیز 

      من هم مشکل شما رو دارم و چند روز پیش داشتم فایل های صوتی  هدفگذاری همین سایت رو گوش می‌کردم که به یه نتیجه رسیدم که شاید برای شماهم جالب باشه. اون هم اینکه کار کردن و کسب درآمد برای ما یک نیازه و رسیدن به نیازها آدم رو خوشحال نمی‌کنه این یک چیز طبیعی هستش و ما همه داریمش و به همین خاطر شاد نیستیم. به نظر من اون فایل های صوتی رو گوش کن و برای خودت اون موقعیت شغلی که دوست داری رو هدف خودت بگذار و در مسیرش حرکت کن اما شغل فعلیت که نیازت رو برطرف می‌کنه رو حفظ کن و یادت باشه شاید به اون هدف نرسی اما کلی چیز تو اون مسیر خواهی آموخت که ازشون لذت می‌بری. انشالله که تونسته باشم کمکی کنم بهتون