Menu
نویسنده مطلب : حسین قربانی

مطلب مورد بحث:

انگیزه های انسان‌ها در گیمیفیکیشن


به نظرم مهم‌ترین دلیل درگیری بسیاری از افراد در بسیاری از نرم‌افزارهای آموزشی نظیر آموزش زبان انگلیسی، انگیزش درونی و همچنین میل به اثبات توانایی‌های فردی است. در صورتی که در این نرم‌افزارها بین کاربران مختلف براساس معیارها و متغیرهای مبتنی بر فعالیت، رقابت شکل بگیرد، انگیزه برای فعالیت‌ در آنها چندین برابر خواهد شد.

 

نمونه دیگر گیمفیکیشن براساس میل به خدمت به دیگران، در برخی همایش‌ها و سمینارهای آموزشی است که برگزارکنندگان اعلام می‌کنند، بخشی از درآمدهای حاصل از بلیت فروشی به افراد نیازمند تعلق خواهد گرفت. این اقدام باعث می‌شود، افراد علاوه بر انگیزه‌هایی نظیر افزایش آگاهی و مهارت‌های فردی، انگیزه دیگری برای خرید بلیت و شرکت در آن گردهمایی پیدا کنند.