Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


یادگیری زبان انگلیسی به روش جان برین


آموزش زبان انگلیسی با استفاده از سرویس Freerice

یادگیری زبان انگلیسی دغدغه افراد زیادی است و بسیاری از ما همواره در جستجوی بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی هستیم. روشی که بتواند با سرعت مناسب و اثربخشی بالا ما را به نتیجه برساند.

اگر شما هم احساس می‌کنید در یادگیری زبان انگلیسی تنبل هستید یا این‌که بارها تلاش کرده‌اید و موفق نبوده‌اید، شاید بد نباشد یک بار هم، خلاقیت خیرخواهانه‌ی جان برین (John Breen) را امتحان کنید.

جان برین ایده‌ی خود را برای یادگیری زبان انگلیسی رایگان در سال ۲۰۰۷، در قالب یک سایت با نام Free Rice پیاده‌سازی کرد.

ایده‌ی Free Rice برای آموزش زبان انگلیسی از راه تمرین

سایت Free Rice برای آموزش زبان انگلیسی ایده‌ی خیرخواهانه و خلاقانه‌ دارد:

شما کلمات مختلف زبان انگلیسی را می‌آموزید. تلفظ و معنی آنها یاد می‌گیرید و هر بار که به یکی از سوالات سایت، پاسخ درست دادید و مشخص شد که در یادگیری زبان انگلیسی پیشرفت داشته‌اید،‌ به یک فقیر چند دانه برنج داده می‌شود.

این افراد فقیر توسط برنامه‌ی غذای سازمان ملل متحد (World Food Program یا WFP) انتخاب می‌شوند. بنگلادش، کامبوج، اوگاندا و نپال، نمونه کشورهایی هستند که از این برنج‌ها بهره مند شده‌اند.

هزینه برنج‌ها هم از طریق نمایش بنر‌های تبلیغاتی در وب‌سایتِ Free Rice تامین می‌شود.

یکی از نکات جالب در استراتژی تبلیغات Free Rice این است که اگر به سوالات پاسخ ندهید و صرفاً از سایت بازدید کنید، تبلیغی برای شما نمایش داده نخواهد شد. اما اگر پرسشی را به درستی پاسخ داید، ضمن نمایش تعداد برنج‌هایی که هدیه داده می‌شوند، بنر تبلیغی شرکتی که هزینه این برنج‌ها را تأمین کرده نیز نشان داده خواهد شد.

هنگام بازدید از این سایت، همواره امتیاز شما در مسیر یادگرفتن زبان انگلیسی (تعداد برنج‌های هدیه داده شده) برایتان نمایش داده می‌شود.

نحوه یادگیری زبان انگلیسی توسط سایت Free Rice

تصویر سایت Free Rice

این مدل برای یادگیری لغات انگلیسی تا سال ۲۰۰۹ کار کرد و در سال ۲۰۰۹ جان برین، کل دامین و کد‌های برنامه‌نویسی و ایده و همه تبعات مادی و معنوی آن را به برنامه‌ غذای سازمان ملل متحد هدیه کرد. شاید اگر با ادبیات اسلامی بگوییم، باید گفت: وقف کرد.

در سال ۲۰۱۱ نشریه‌ی سایت Freerice را یکی از ۵۰ سایت برتر جهان معرفی کرد (+). در همان سال جایزه Digital Communication Awards به عنوان بهترین بازی سازمانی به خاطر استفاده‌ی خلاقانه از گیمیفیکیشن به این سایت اهدا شد.

بعدها فرایند یادگیری زبان انگلیسی حرفه‌ای تر شد و سازمان برنامه غذا سازمان ملل متحد نسخه Freerice 2.0 را عرضه کرد.

در حال حاضر، شما می‌توانید به صورت گروهی در این یادگیری شرکت کنید و امتیاز شما (تعداد دانه برنج‌های اهدایی) به صورت گروهی نمایش داده می‌شود. اکنون ماهیانه حدود صد میلیون دانه برنج از طریق این برنامه به فقرا اهدا می‌شود.

FreeRice یا Freerice؟

زمانی که جان برین سایت خود را راه‌اندازی کرد r را در Rice به صورت بزرگ (Capital) نوشته بود: FreeRice.

اما این روزها به تصمیم برنامه غذای سازمان ملل متحد، Freerice با r کوچک نوشته می‌شود. چرا که این لغت، دیگر نه به عنوان ترکیبی از دو واژه‌ی برنج و رایگان، بلکه به عنوان یک تک‌واژه‌ با پیامِ یادگیری همراه با خیرخواهی به کار می‌رود.

دستاوردهای مثبت یاد گرفتن زبان با استفاده از Free Rice

چند نکته‌ی کوتاه درباره یادگیری زبان با Freerice

نخستین نکته‌ای که طبیعتاً به آن توجه داشته‌اید این است که Freerice یک روش اصول یادگیری زبان انگلیسی نیست و صرفاً می‌تواند برای یادگیری کلمات انگلیسی (Vocabulary) مفید باشد. مثلاً این سیستم برای آموزش گرامر انگلیسی و به طور کلی برای نیازهای کسانی که از نخستین مراحل یادگیری زبان انگلیسی عبور کرده‌اند،  راهکاری ندارد.

اما انگیزه‌ی خیرخواهانه‌ای که در طراحی این سیستم آنلاین یادگیری زبان وجود داشته و دستاورد فیزیکی واقعی حاصل از آن، می‌تواند انگیزه‌ای باشد تا سر زدن به آن را – حداقل برای مدتی – در برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی قرار دهید.

به همین علت، Freerice بیش از این‌که توسط علاقه‌مندان به آموزش زبان مورد توجه قرار بگیرد، به وسیله‌ی کارشناسان گیمیفیکیشن مورد بحث و تحلیل قرار گرفته است. در اغلب منابعی که بحثی از نمونه های گیمیفیکیشن مطرح می‌شود، Freerice هم در فهرست نمونه‌های اجرایی قرار می‌گیرد.

نکته‌ی دیگر این است استقبال از Freerice طی یکی دو سال اخیر، کاهش داشته و اکنون تعداد برنج‌های روزانه‌ی اهدا شده حدود یک میلیون عدد است (در سال‌های نخستین، ۳ میلیون دانه برنج اهدا می‌شد). بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت پوشش رسانه‌ای این کار خلاقانه در سال‌های اول، نقش مهمی در موفقیت آن داشته و همه‌ی موفقیت آن، مرهون بازی سازی (گیمیفکیشن) حرفه‌ای و ایجاد Engagement نبوده است.

چند مطلب دیگر درباره‌ی آموزش و یادگیری زبان انگلیسی

 آموزش افعال پرکاربرد انگلیسی

 ما در متمم، فهرستی از افعال پرکاربرد انگلیسی را که در جلسات کاری و محیط کار، بیشتر از سایر افعال به کار می‌روند تنظیم کرده‌ و برای هر کدام، توضیحاتی ساده با مثالهایی کاربردی ارائه کرده‌ایم:

افعال پرکاربرد انگلیسی

به عنوان نمونه می‌توانید یکی از فعل‌های زیر را انتخاب کنید و توضیحات آن را بخوانید و ببینید که آیا به سلیقه و نیاز شما نزدیک هست یا نه:

Stand
Include
Sell

اگر سبک آموزش آنلاین زبان و توضیحات متمم را پسندیدید، به عنوان کاربر آزاد ثبت نام کنید و سایر افعال را هم بخوانید و بیاموزید.

 صفت های پرکاربرد انگلیسی در محیط کسب و کار

در کنار بحث افعال پرکاربرد زبان انگلیسی و کلمات پرکاربرد در حوزه‌های خاص مثلاً زبان تخصصی مدیریت استراتژیک به صفات پرکاربرد در زبان انگلیسی هم در متمم می پردازیم.

  بهترین دیکشنری های آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی

تعداد دیکشنری های آنلاین برای یادگیری زبان انگلیسی کم نیست. اما برخی از آنها قابلیت‌های ویژه‌ای را در اختیار ما می‌گذارند که کارایی و اثربخشی یادگیری زبان‌مان را افزایش می‌دهند.

ما فهرستی از این دیکشنری ها را که می‌توانند در آموزش زبان انگلیسی مورد استفاده قرار گیرند، تنظیم کرده‌ایم:

  مجموعه خدمات متمم برای یادگیری آنلاین زبان انگلیسی

در صفحه زیر می‌توانید فهرست مجموعه خدمات آموزش آنلاین زبان انگلیسی توسط متمم را مشاهده نموده و توضیحات مربوط به هر مورد را به تفصیل مطالعه نمایید:

البته لازم به تأکید است که متمم یک سایت آموزش زبان انگلیسی نیست؛ بنابراین، ما به فراگیری زبان انگلیسی صرفاً در حدی که به مطالعه و یادگیری سایر درس‌ها کمک می‌کند و نیز در جلسات مذاکره و محیط تجاری به کار می‌آید، می‌پردازیم.

  یادگیری گرامر زبان انگلیسی و بهبود نگارش انگلیسی

اگر در زمینه گرامر زبان انگلیسی ضعف دارید یا اعتماد به نفس کافی ندارید، سرویس های آنلاین رایگانی وجود دارند که متن شما را می‌خوانند و آن را برای شما اصلاح می‌کنند و اشتباهات شما را در دیکته و گرامر زبان انگلیسی به شما می‌گویند:

چند تجربه ساده و مفید در یادگیری انگلیسی

محمدرضا شعبانعلی هم، در قسمت روزنوشته‌های سایت خود، برخی از تجربیات مربوط به یادگیری زبان را شرح داده است. ممکن است خواندن آن نوشته‌ هم، برای شما مفید باشد؛ خصوصاً اگر قصد ندارید در دوره‌های رسمی آموزش انگلیسی شرکت کنید و هدف‌تان، برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل است.

یادگیری زبان انگلیسی در چهار گام (برای مکالمات روزانه انگلیسی و مطالعه به زبان انگلیسی)

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

سایر مطالب مرتبط با آموزش زبان انگلیسی

 ۱۰۰۰ کلمه‌ای که در انگلیسی بیشتر از همه کلمات به کار می‌روند

 ۳۰۰۰ کلمه‌ پرکاربرد در زبان انگلیسی – به تفکیک گفتاری و نوشتاری

 دانلود دیکشنری انگلیسی به انگلیسی پیشنهادی متمم برای موبایل اندروید

پیشنهاد عضویت در متمم

دوست عزیز.

شما با عضویت رایگان به عنوان کاربر آزاد متمم (صرفاً با تعیین نام کاربری و کلمه‌ی عبور) می‌توانید به حدود نیمی از چند هزار درس متمم دسترسی داشته باشید.

همچنین در صورت تمایل، با پرداخت هزینه عضویت، به همه‌ی درس‌های متمم دسترسی خواهید داشت. فهرست برخی از درس‌های مختص کاربران ویژه متمم را نیز می‌توانید در اینجا ببینید:

 فهرست درس‌های مختص کاربران ویژه متمم

از میان درس‌هایی که در فهرست بالا آمده است، درس‌های زیر از جمله پرطرفدارترین‌ موضوعات هستند:

دوره MBA  |  مذاکره  |  کوچینگ  |  توسعه فردی

فنون مذاکره  |  تصمیم گیری  |  مشاوره مدیریت

تحلیل رفتار متقابل  |  تسلط کلامی  |  افزایش عزت نفس

چگونه شاد باشیم  |  هوش هیجانی  |  رابطه عاطفی

خودشناسی  |  شخصیت شناسی  |  پرورش کودکان هوشمندتر

اگر با فضای متمم آشنا نیستید و دوست دارید درباره‌ی متمم بیشتر بدانید، می‌توانید نظرات دوستان متممی را درباره‌ی متمم بخوانید و ببینید متمم برایتان مناسب است یا نه. این افراد کسانی هستند که برای مدت طولانی با متمم همراه بوده و آن را به خوبی می‌شناسند:

      شما تاکنون در این بحث مشارکت نداشته‌اید.  

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    سین جیم ، فاطمه الماسی ، علی داوودی ، لیلاحمیدزاده ، شهرام احمدی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری آموزش زبان انگلیسی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه آموزش زبان انگلیسی
 

برخی از سوالهای متداول درباره متمم (روی هر سوال کلیک کنید)

متمم چیست و چه می‌کند؟ (+ دانلود فایل PDF معرفی متمم)
چه درس‌هایی در متمم ارائه می‌شوند؟
هزینه ثبت‌نام در متمم چقدر است؟
آیا در متمم فایل‌های صوتی رایگان هم برای دانلود وجود دارد؟

۱۱۹ نظر برای یادگیری زبان انگلیسی به روش جان برین

     
    تمرین‌ها و نظرات ثبت شده روی این درس صرفاً برای اعضای متمم نمایش داده می‌شود.
    .