Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Menu
دوره آموزشی هدف گذاری (کلیک کنید)


فعل ۷۸: Purchase


یادگیری زبان انگلیسی Purchase

در بحث یادگیری زبان انگلیسی، فهرستی از نود فعل پرکاربرد انگلیسی برای مدیران را معرفی کردیم و قرار شد به تدریج به هر یک از آنها بپردازیم. واژه‌ ای که در این نوشته به آن می‌پردازیم Purchase است. این واژه‌ و واژه‌های مرتبط با آن، معنای «خریدن» را در خود دارند.

در اینجا به بررسی مثالهای مختلفی از کاربرد این کلمات، در شرایط مختلف می‌پردازیم:

 Purchase

قبل از هر چیز به خاطر داشته باشیم که Purchase معمولاً خریدن به همراه پرداخت پول است. به خاطر همین است که توضیح دادیم برای خریدن وقت و مهلت گرفتن، از اصطلاح Buying Time استفاده می‌شود و نه Purchasing Time.

I don’t want to make such a purchase

نمی‌خواهم که چنین خریدی را انجام دهم

We need to purchase new machines for the factory

ما لازم داریم که ماشین‌های جدید برای کارخانه خریداری کنیم.

date of purchase

تاریخ خرید

This product is guaranteed for one year from the date of purchase

این محصول از تاریخ خرید به مدت یک سال گارانتی دارد.

How do you wish to pay for your purchases

برای خریدهایت ترجیح می‌دهی چگونه [از چه شیوه‌ای] پرداخت کنی؟

نکته مدیریتی:

گاهی اوقات واژه‌های Purchase به معنای خرید و Procurement‌ به معنای تدارکات اشتباهاً به جای یکدیگر به کار برده می‌شوند. Procurement یک مفهوم گسترده ‌تر است. تدارکات شامل جستجوی نیازهای سازمان، پیدا کردن تامین کنندگان، ایجاد روابط کوتاه مدت یا قراردادهای بلندمدت با آنها، خرید کالا و خدمات از آنها  و پیگیری‌های مرتبط با این فرایند است.

بنابراین Purchase زیرمجموعه‌ی کوچکی از Procurement‌یا تدارکات محسوب می‌شود. واحد خرید فقط مسئول اجرای دستورات خرید و تصمیم‌های واحدهای دیگر، پرداخت هزینه‌های مربوطه و تحویل گرفتن مسئول است و در حوزه‌های دیگر از خود اختیاری ندارد.

احتمالاً مطلب مربوط به Buy را مطالعه کرده‌اید. این دو لغت عموماً به جای یکدیگر به کار می‌روند. اما بهتر است برای کاربردهای خرید روزمره که درگیری خرید در آنها کم است از Buy (مانند خرید مسواک و سیگار و …) و در مورد خریدهای پیچیده‌تر با درگیری بالا (مثل خودرو، یک هدیه گران‌قیمت، خط تولید یک کارخانه و …) از Purchase استفاده شود.

     تعدادی از دوستان علاقه‌مند به این مطلب:    حمید خان جان زاده ، زهرا کارگرفرد ، رضا شعبانی راد ، احمد احمدیان ، مهندس الیاسی

ترتیبی که متمم برای خواندن مطالب سری یادگیری زبان انگلیسی به شما پیشنهاد می‌کند:

سری مطالب حوزه یادگیری زبان انگلیسی